vingebil_ Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 noen her inne som har prøvd å bytte tak på en sierra?? noen som har en viss aning om hvor mye jobb det er?? takker for svar..
Guest Gr.A rs500 Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 hei der, kommer ann på om du bare skal bytte selve takplata eller kutte stolpene .
vingebil_ Posted February 16, 2008 Author Posted February 16, 2008 er vel å kutte stolpene som er best og penest og gjøre? eller?
kh turbo Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 (edited) Er vel enklest og kutte stolpene?, må kutte lagvis medforsyvning på lagene...Ikke noe problem, bare bruke god tid og måle nøye(referanse pungter og kryss måle) Edited February 16, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
vingebil_ Posted February 16, 2008 Author Posted February 16, 2008 må være nøye med måling og sånn ja så det bste er og ta stolpene da?
torpecossie Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 1uke med aktivt arbe på den du har så er du ferdig med rustsveisinga.. bare tull og begynne på nytt skall nå.. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
vingebil_ Posted February 16, 2008 Author Posted February 16, 2008 den andre som jeg kan få kjøpt er jo rust fri, og grunna under og i motor-rom. fint å fortsette på det også
torpecossie Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 tror ikke det er noe mindre jobb med den rusta som er igjen enn og bytte tak på den andre.. men den blir ikke ferdig av seg selv. du må gjøre litt å amma 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
Samatron Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 bytt takplate, det er jo fort gjort! ikke kutt stolpene.
vingebil_ Posted February 16, 2008 Author Posted February 16, 2008 er det fortere gjort å bytte tak plata, enn å kutte stolpene?
torpecossie Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 du trenger bare bytte akkurat der takluka sitter.. ikke noe mere vil jeg tro.. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
Joel Olsen Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 bytt takplate, det er jo fort gjort! ikke kutt stolpene. enig, enkel og grei jobb, selv for meg som er kontorist!!! Objects in mirror will soon dissapear... Prosjektet mitt : http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=37210
RoyK Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 Om du skal kutte stolpene (som er en veldig enkelt jobb, gjort på en dag eller to) så støtt opp bilen skikkelig. Legg den ann så den hviler på kanalene.. så reduserer du faren for deformasjon. Selv mener jeg at det å kutte stolpene gjør det lettere å få en finishmessig fin utførelse. Mindre sjangs for trekking pga varmgang og også mindre sveising. -69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia. The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.
vingebil_ Posted February 16, 2008 Author Posted February 16, 2008 og da skjærer man ut hvor?? rundt luka? eller hele taket?? må si meg enig med deg der Royk
kh turbo Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 (edited) Blir helt klart penere å kutte stolpene.Tynnplate slår seg fort, også ser det jalla ut innvendig... om du skal bytte takplata, så ta sveisepunktene.. Men mener stolpene er et bedre og enklere alternativ. Edited February 16, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
vingebil_ Posted February 16, 2008 Author Posted February 16, 2008 noen spesielle steder på stolpene man burde kutte eller?
RoyK Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 noen spesielle steder på stolpene man burde kutte eller? Det er egentligt det samme. Det som er lettest for deg, men ikke ha for lange stubber av stolpene på det taket du skal sette på.. Jo kortere de er, jo stivere er de og enklere er det å få det rett.Men heller ikke for nærme buer/profiler...for da blir det værre å måle seg frem. -69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia. The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.
fiesta_xr2i Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 3 dørs bil det der , da kapper du så langt ned som mulig på a og c stolpen , å nesten helt i topp på b stolpen 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
RoyK Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 3 dørs bil det der , da kapper du så langt ned som mulig på a og c stolpen , å nesten helt i topp på b stolpen Vel, jeg ville ikke gjort det. Kapp dem så langt oppe som mulig. a og c stolpen kan stives av på bil før du kapper. Sett stag i alle retninger og ha så korte stubber som mulig på det nye taket. -69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia. The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.
Samatron Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 (edited) dette blir nokk bra Edited February 17, 2008 by Samatron
JHS Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 dette blir nokk bra Det tenkte jeg og, litt skeptisk til alle svarene her, hvor mange av de er kvalifiserte til og faktisk komme med disse..? Mitt råd er og høre med en oppretter som faktisk har erfaring og kvalifikasjoner til og gi riktig svar.
Guest Gr.A rs500 Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 har akkurat skifta tak på min vingebil, jeg kuttet ca mitt på alle stolpene. mål nøye og sett bilen på jigg når du gjør dette eller så kan du lage avstivere som du nester fast på kryss å tvers inni bilen. dette mener jeg blir det beste resultatet, og raskest. bare å sende pm visst det er noe du lurer på .
ksveggen Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 Husk at ved doble plater er det krav om min 7cm overlapp, hilsen oppretter med fagbrev!
RoyK Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 Husk at ved doble plater er det krav om min 7cm overlapp, hilsen oppretter med fagbrev! Hva mener du med overlapp, her...ved kapping i stolpene? Jeg kappa rett når jeg gjorde dette, og sveiste rett på... og alt ble godkjent. Jobben var problemfri sånnt sett. -69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia. The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now