Guest rs 2000 Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 heisann, har tenkt litt på å få sierraen litt mer villig til å ligge sidelengs..er det noe ann mulighet utenom å sveise sperra?passer cosworth bakstilling på, uten å bytte mellomaksel..eller finnes det noen andre kardanger som sperrer orginal?det er en dohc det er snakk om.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest petter1903 Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Jeg har noen harde sommerdekk som hjelper en god del Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 heisann, har tenkt litt på å få sierraen litt mer villig til å ligge sidelengs..er det noe ann mulighet utenom å sveise sperra?passer cosworth bakstilling på, uten å bytte mellomaksel..eller finnes det noen andre kardanger som sperrer orginal?det er en dohc det er snakk om.. Bakaksling fra Cosworth 2wd og 4wd passer rett på,men det er litt grøvre bolt igjennom demperen på nedre festet og demperfestet på Cosworth akslingen er litt bredere.Alle andre sierra akslinger passer også,men det kan være forskjell på bredde på stabstaget.Går også an å bruke Scorpio aksling,men da må det byttes hubsa som felgene skrus på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rs 2000 Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 men er egentlig ute etter en bakstilling med diff brems, er det kun cosworth som har dette orginalt..?kan æ ikke bare sette på cosworth dempere bak, da vil vel bolten passe? har også ett par harde sommerdekk, men spinner fortsatt på 1 hjul :/ må ha noe form for diffbrems for å kunne klare det skikkelig på tørt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 men er egentlig ute etter en bakstilling med diff brems, er det kun cosworth som har dette orginalt..?kan æ ikke bare sette på cosworth dempere bak, da vil vel bolten passe? har også ett par harde sommerdekk, men spinner fortsatt på 1 hjul :/ må ha noe form for diffbrems for å kunne klare det skikkelig på tørt..Kan bruke cosworth dempere ja, vil da bli bolt on. Cosworth har 12mm hull nede bak, standard sierra har 10mm mener jeg å huske. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rs 2000 Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 er det noe forskjell fra 2wd å 4wd? begge passer på uten å gjøre noe med mellomaksel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 er det noe forskjell fra 2wd å 4wd? begge passer på uten å gjøre noe med mellomaksel? Ja begge passer på mellomskslingen.Det er også levert både diffbrems og sperre på andre typer enn Cosworth.Går som sagt også an å bruke Scorpio bakstilling,o mange her ble levert med diffbrems Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rs 2000 Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 åsen andre typer er bolt-on da?koster jo litt for cossie bakstilling så hadde hvert greit om jeg hadde funnet noen litt billigere.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Sierra 4x4 feks. Forskjell på stasjons vogn og sedan så du er klar over det.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rs 2000 Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 noen som vet å mye cosworth bakstillinga sperrer orginalt da?noe forskjell fra 2wd å 4wd der ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DOCH-clx Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 jeg er slett ikke sikker men vil tippe 40%. ikke klandre meg vis dette var helt på jordet ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rs 2000 Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 kan vel også få dem til å sperre mer med feitere oljeblanding vist jeg ikke tar heilt feil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts