fiesta_xr2i Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 RS1000 TØM PM INNBOXEN DIN !!!! 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 rs1000-@hotmail.com Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Meget posetift at man kan få tidlig spool up med store turbinhus. dette er jo som kjent et tema som optar mangen. som vil ha kjørbare hk. kan man klare å forklare hvorfor en stor turbin kan klare å få opp spoolen like raskt som eks et mindre. tar vi eks garrett gt3582r- valgmulighet er da ar63-82-1.06 like forutsettninger for motoren ellers. kun en teoretisk utregning av hvordan motor karakteren vil utfalle seg fra hver enkelt. hvis eieren av motoren har lyst på 500hk med bra dreimoment i sin escort cosworth. til vegkjøring. og ha det moro på trackday, en mere slik motor karakter de fleste er ute etter. det skal dra fra bunn. ikke må ha ladetrykk for å klare opp en liten bakke. turboen må byne å spoole tidligst ved 2000rpm. fullt ladetrykk senest ved 3000rpm. si: 8.5:1 i compkammer i 260grader 10mm max løft hydr-max 7500rpm.greit porta topp til org ventiler. grenrør lett modda innsug.ellers det vanlige rundt motor til et slik oppsett. Hvordan vil dreimomentet og hk kurven utfalle seg på dette oppsettet. 3 forskjellige ar turbiner på lik turbo. alle får like forutsettninger til å mappes optimalt med tanke på tenning og bensin. kjørbare hk med største turbin uten ladetrykk. hvor blir det restrikt med minste turbin. her er det mye å lære. jeg selv prøver å lære mest mulig av turbo lære til cosworth maskiner. Noen som har motor bremsinger gjort med netics gtk650-850 samme med irx600 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Hold dere til topic her, å slutt med disse personangrepene, ellers vil denne tråden bil stengt, å det vil bli gitt warn !! Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Ja. fint å få noe bra innlegg her før den blir stengt? kult med diskusjoner da:) 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 JEG var og bremset min bil med turbonetics T60-1 først med a/r84 eksoshus...dette huset ser jo ganske stort ut, så han som bremset bilen mente "alt for stort eksoshus"så jeg byttet til ett mindre a/r 58 og kom tilbake på bremsing. resultat: ikke noe tidligere ladetrykk og kurven RASTE på 5500, måtte bytte tilbake til a/r84 og da blei det skikkelig krutt i motoren igjen UTEN seinere spool. eksosen skal jo ut gjennomturbinen uansett om den er stor eller liten. Det er som regel kompressoren på turbo som bestemmer om den kommer tidlig eller seint Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 (edited) Ja. fint å få noe bra innlegg her før den blir stengt? kult med diskusjoner da:)Må legge ut en link her. Legg merke til den typiske skryte beskrivelsen av GT35R "Dual ball bearing operation makes these a super responsive unit." http://www.forcedairtech.com/products_turbo.html Når så denne påståtte "super resonsive" turboen i tillegg får hjelp av en kompressor, da bør det vel være mulig å få noen utrolig gode resultater, eller hva? Sannheten:http://www.forcedairtech.com/turbokits_wrx_stage5.html JEG var og bremset min bil med turbonetics T60-1 først med a/r84 eksoshus...dette huset ser jo ganske stort ut, så han som bremset bilen mente "alt for stort eksoshus"så jeg byttet til ett mindre a/r 58 og kom tilbake på bremsing. resultat: ikke noe tidligere ladetrykk og kurven RASTE på 5500, måtte bytte tilbake til a/r84 og da blei det skikkelig krutt i motoren igjen UTEN seinere spool. eksosen skal jo ut gjennomturbinen uansett om den er stor eller liten. Det er som regel kompressoren på turbo som bestemmer om den kommer tidlig eller seintDet kan lett bli misforståelser når man ikke lister hele oppsettet. Hvilke kammer kjørte du? BD16+?60-1 turboen trives dårlig med høye ladetrykk og da må effekten tas ved hjelp av fløde. Det er klart at den trenger en relativt åpen turbin fordi man mest sannsynlig også har valgt ganske ville kammer for å komplettere denne turboens egenskaper. Man kan sammenligne med GT35 (uten kulelager) som, til tross for å ha mye mindre kapasitet enn kulelageRutgaven, går med A/R 1,18 turbinhus. RS 1000 TØM PM INNBOXEN DIN !!!!Neida, du sender heller en E-mail. Edited September 25, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted September 25, 2008 Author Share Posted September 25, 2008 Må legge ut en link her. Legg merke til den typiske skryte beskrivelsen av GT35R "Dual ball bearing operation makes these a super responsive unit." http://www.forcedairtech.com/products_turbo.html Når så denne påståtte "super resonsive" turboen i tillegg får hjelp av en kompressor, da bør det vel være mulig å få noen utrolig gode resultater, eller hva? Sannheten:http://www.forcedairtech.com/turbokits_wrx_stage5.html Få se bedre resultater da? Du er flink til å rakke ned på Garrett og skryte av NTS, men jeg har fremdeles til gode å se gode resultater fra en NTS turbo. Skal man ha mye effekt på lite volum mener jeg man gir slipp på litt kjørbarhet, sånn er det bare. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 Den siste kommentaren din der Hansi tror jeg faktisk det ligger mye sannhet i! Desverre.. Men det eneste som gir bra skyv uten masse lag og turtall (fare for ras) er stort volum. Se bare hvor lett de plukker hester og moment fra bmw 6ere på 3,8 liter. 0.5 kilo og rundt 600 kjørbare hk på driven. Banner vel i kirka nå men.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
cbp Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 Vel, rallycrossbilen til Ludvig Hunsbedt funker da ganske så brukbart den.. sitter NTS turbo i den..uten å ta noens "side" i denne saken... If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 Den siste kommentaren din der Hansi tror jeg faktisk det ligger mye sannhet i! Desverre.. Men det eneste som gir bra skyv uten masse lag og turtall (fare for ras) er stort volum. Se bare hvor lett de plukker hester og moment fra bmw 6ere på 3,8 liter. 0.5 kilo og rundt 600 kjørbare hk på driven. Banner vel i kirka nå men.. en av grunnene til at jeg har solgt cosworthen og kjøpt M5 3,8 motor. trur man må opp på kilon for å klare 600hk men. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted September 25, 2008 Author Share Posted September 25, 2008 Vel, rallycrossbilen til Ludvig Hunsbedt funker da ganske så brukbart den.. sitter NTS turbo i den..uten å ta noens "side" i denne saken... Jeg vet ikke, bare tipper her, at det er rallycrossbiler med Garrett turboer som fungerer ganske så brukbart og? Men det påstås at NTS er bedre, og da vil jeg gjerne se dette.. Fins nok av bremsepapirer med Garrett turboer (fins jo forsåvidt en del med NTS turboer og, men ingen som er så gode som det påstås). Den siste kommentaren din der Hansi tror jeg faktisk det ligger mye sannhet i! Desverre.. Men det eneste som gir bra skyv uten masse lag og turtall (fare for ras) er stort volum. Se bare hvor lett de plukker hester og moment fra bmw 6ere på 3,8 liter. 0.5 kilo og rundt 600 kjørbare hk på driven. Banner vel i kirka nå men.. Redd for det jeg og Kommer sikkert til å funke bra det Dre Racing@, tenkt tanken selv og, høres veldig lettvint ut 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted September 25, 2008 Share Posted September 25, 2008 Vel, rallycrossbilen til Ludvig Hunsbedt funker da ganske så brukbart den.. sitter NTS turbo i den..uten å ta noens "side" i denne saken...Funker den ja. Men stiller vel i en annen klasse enn de fleste her inne, eller noe annet sted iogforseg.. Får rimelig værst cosworth motor til summen av "grenrøret" og turboen på motoren til hunsbedt. Og F1 motorene på 1,5 liter før gikk jo greit men igjen er det ett annnet budsjett enn for oss dødlige. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 ennå de værste rallykross bilene ikke har mer enn 550hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 Fins nok av bremsepapirer med Garrett turboer fins jo forsåvidt en del med NTS turboer og, men ingen som er så gode som det påstås.Neivel? Er du snill og gjengir resultatet som ble oppnådd på bunndelen din? Du fikk vel sett papirene? Greit nok, det ble ikke fantastisk av flere grunner, men absolutt ikke så værst med ca. 9,25:1 i komp og vanlig bensin. 1. Du er flink til å rakke ned på Garrett. 2. Skal man ha mye effekt på lite volum mener jeg man gir slipp på litt kjørbarhet, sånn er det bare.1. Nå linket jeg bare til ett mer eller mindre vanlig resultat med GT35R på en 2,0 L motor. 2. Presis, og derfor bør man heller ikke gi slipp på mer enn man absolutt er nødt til. Hemmeligheten består derfor i å begrense seg. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 Antilag. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted September 26, 2008 Author Share Posted September 26, 2008 3. Neivel? Er du snill og gjengir resultatet som ble oppnådd på bunndelen din? Du fikk vel sett papirene? Greit nok, det ble ikke fantastisk av flere grunner, men absolutt ikke så værst med ca. 9,25:1 i komp og vanlig bensin. 1. Nå linket jeg bare til ett mer eller mindre vanlig resultat med GT35R på en 2,0 L motor. 2. Presis, og derfor bør man heller ikke gi slipp på mer enn man absolutt er nødt til. Hemmeligheten består derfor i å begrense seg. 1. Ja, men hva med å linke til et vanlig resultat med SX700, som vil være NTS sitt alternativ til GT35, eller? Regner med det er NTS sin turbo du mener er det beste alternativet, finnes vel mange andre alternativer i samme effektområde og, men.2. Hvorfor kan du ikke bare skrive hva du mener i stedet for å skrive i kode? Forklar hemmeligheten litt nærmere er du snill.3. Jeg fikk ikke sett bremsepapirene, nei, men det som ikke var vanskelig å få med seg var at Benjamin ikkke var fornøyd i forhold til hva som var lovet fra NTS sin side. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 1. Ja, men hva med å linke til et vanlig resultat med SX700, som vil være NTS sitt alternativ til GT35, eller? Regner med det er NTS sin turbo du mener er det beste alternativet, finnes vel mange andre alternativer i samme effektområde og, men.2. Hvorfor kan du ikke bare skrive hva du mener i stedet for å skrive i kode? Forklar hemmeligheten litt nærmere er du snill.3. Jeg fikk ikke sett bremsepapirene, nei, men det som ikke var vanskelig å få med seg var at Benjamin ikkke var fornøyd i forhold til hva som var lovet fra NTS sin side. når det gjelder SX700 så fikk vel Benjamin ett tilbud om å komme til sverige for å finne feilen med oppsettet som antas å være kammer som er så på tryne at det reduserte effekten og når den begynte å lade MYE. Dette tilbudet ble takket nei til slik jeg har forstått det. Så det ble vel gjort ett forsøk fra NTS å få en orden på det noe som eieren ikke ville. Har også fått inntrykk av at det var veldig lite baktrykk når det ble bremset også uten at jeg vet siden jeg ikke var til stedet, men har fått referet fra folk jeg har snakket med. 2. at han skriver i "koder" er vel kanskje for å prøve å få folk til å bruke den lille saken som sitter mellom ørene. kan være enig med at det kan være vanskelig å få med seg budskapet avogtil, men hvis en setter seg inn i tingene så går det stort sett greit. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 Nitrometan. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted September 26, 2008 Author Share Posted September 26, 2008 når det gjelder SX700 så fikk vel Benjamin ett tilbud om å komme til sverige for å finne feilen med oppsettet som antas å være kammer som er så på tryne at det reduserte effekten og når den begynte å lade MYE. Dette tilbudet ble takket nei til slik jeg har forstått det. Så det ble vel gjort ett forsøk fra NTS å få en orden på det noe som eieren ikke ville. Har også fått inntrykk av at det var veldig lite baktrykk når det ble bremset også uten at jeg vet siden jeg ikke var til stedet, men har fått referet fra folk jeg har snakket med. 2. at han skriver i "koder" er vel kanskje for å prøve å få folk til å bruke den lille saken som sitter mellom ørene. kan være enig med at det kan være vanskelig å få med seg budskapet avogtil, men hvis en setter seg inn i tingene så går det stort sett greit. Det er mulig, det nevnte han ikke noe om, men jeg syns vel forsåvidt det er litt tungvint å måtte reise såpass langt for å få sett på det, så skjønner han om det var grunnen til at han avslo. Baktrykket vet jeg ikke så mye om, men at turboen var potte tom på rett under 700hk med racefuel fikk jeg med meg. 2. Greit nok. Hva tror du budskapet er nå da? Gå ned på turbostørrelse og effektmål om du vil ha det kjørbart på en 2.0L cosworthmotor? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 Waterinjection. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 Det er mulig, det nevnte han ikke noe om, men jeg syns vel forsåvidt det er litt tungvint å måtte reise såpass langt for å få sett på det, så skjønner han om det var grunnen til at han avslo. Baktrykket vet jeg ikke så mye om, men at turboen var potte tom på rett under 700hk med racefuel fikk jeg med meg. 2. Greit nok. Hva tror du budskapet er nå da? Gå ned på turbostørrelse og effektmål om du vil ha det kjørbart på en 2.0L cosworthmotor? 1. Tenk deg at du har luft til 720hk, men så sløser en vekk 100hk med luft på å blåse gjennom motoren uten å dra nytte av den pga for stort overlapp. Er det rart turboen går tom? Dette var eksempel altså. Jeg er ikke kompetent til å kunne vite om det var dette som faktisk skjedde, men det var dette NTS er redd for skjedde og dermed ville ha den i en skikkelig benk for å få kontroll på hva som var feil og hva som kunne gjøres. Og svar på dette får vi nok aldri vite heller. 2. Bingo. Få ett bredere register og høyere levetid på motoren. Dette gir mer kjørbarhet og mer gøy-tid. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 Wastespark. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted September 29, 2008 Share Posted September 29, 2008 Ingen hører deg heller Kimosabi:) spurte etter noe lengre nedi her. men det skal hvist krangles på noe anna rart. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted September 29, 2008 Author Share Posted September 29, 2008 (edited) Ingen hører deg heller Kimosabi:) spurte etter noe lengre nedi her. men det skal hvist krangles på noe anna rart. Du vil ha fullt ladetrykk på 3000rpm med en 600hk turbo? Skeptisk.. Edited September 29, 2008 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now