Guest hrc Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 (edited) Escort Cosworth t25 Har nå fjernet org luftfilter boks og montert følgende: 3" Flens fra lmm og satt på 3" stort kn filter.Så vil eg koble vekk org dump/resirk ventil. Nå har eg blendet den for å "stoppe" den. Men da får eg ikkje fullt ladetrykk . Dette har noe med "amal" ventilen å gjera fekk eg høyra av ein venn.Forslag til løysninger? Så eg får fjernet org dump/resirk ventil, men alikevel behold funksjonen i amal ventilen (eller ihvertfall riktig/nok trykk) Oppsett nå: alle koblinger (3stk) fra dump/amal ventil koblet fra og blendet. Og montert ny slange med t-stykke fra kompressorhus/aktuator til insuget. Takker for alle innspill Edit: Bilde kommer (flens) Edited February 13, 2008 by hrc Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 hehe ta en slange fra kompressorhuset og inn i en bleed ventil, turboxs anbefalles, koster 1200kr, så slange fra den til komp huset på turboen, HIV ANAL ventilen langt i bosspannet, og ja plugg dump ventilen på intercooleren og sett enten en ny på innsugslangen fra spjeld og til intercooler, eller på bendet til luftfilteret, neste gang du spør om cosw spørsmål, en ide og si hvilken cosw modell du har, sierra, escort 2wd 4x4 ja du skjønner nok hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 bare en liten tanke vekker!!!!viss du ikkje har chip som sier att amal ventilen ikkje lenger er i bruk, så ville eg har satt denne på plass igjen.den styrer turbo trykket og tenninga di. og når du kobler den vekk med (orginal chip /standar ecu) kjører ecu,en tenninga di til øvre dødpunkt og reduserer åpnings tidene på dysene dine å motoren din går magert= mindre hk enn orginalt så med mindre du har chipet bilen din så ville eg beholdt amal ventilen.......bare ett tips;) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hrc Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 bare en liten tanke vekker!!!!viss du ikkje har chip som sier att amal ventilen ikkje lenger er i bruk, så ville eg har satt denne på plass igjen.den styrer turbo trykket og tenninga di. og når du kobler den vekk med (orginal chip /standar ecu) kjører ecu,en tenninga di til øvre dødpunkt og reduserer åpnings tidene på dysene dine å motoren din går magert= mindre hk enn orginalt så med mindre du har chipet bilen din så ville eg beholdt amal ventilen.......bare ett tips;) Blei litt ivrig i farten ja. Er ein Escort RS Cosworth t25 Nei bilen er ikke chippet og eg kunne derfor tenke meg å beholde amal ventilen. Men sku så gjerne hatt vekk dumpen (mye råere med tilbakeslagslyd i turbo). Får se på de når eg kommer hjem fra offshore (reiser på fredag). Da kan eg ta ut og demontere heile greia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 jeg har ikke problem med trykket,jeg har k&n filter og dump mellom spjeld og ic..blendet bare slangen til resirkdumpen på turbo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 oki men er det ikkje luft mengde måler på t 25 escorten da eller????og den er det vell spjell i., så da vill du vell ikkje høre den så kalte plystringa fra turboen når du slipper opp gassen så veldig godt????rett meg viss feil men eg mener og ha rørt dette en plass???? RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 t25 har ikke mengemåler, men en massemåler. det vi gjorde på bilen til en kompis var å lage ei plate av 3mm stål som vi skrudde fast der den orginale resirken satt. og monterte en vanlig dump foran gasspjeldet... ikke noe problem på den bilen ihvertfall. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 oki men er det ikkje luft mengde måler på t 25 escorten da eller????og den er det vell spjell i., så da vill du vell ikkje høre den så kalte plystringa fra turboen når du slipper opp gassen så veldig godt????rett meg viss feil men eg mener og ha rørt dette en plass???? massemåler ja som olek sier..men får chatter fra turboen selv om det er det..så du måtte hørt feil.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 oki ( bøyer meg i støvet) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 fjerne org resirk hadde jeg problemer med ihvertfall, men prøvde ikke å lage et blindelokk som det blir beskrevet lengre oppe her, det kan være løsningen ja, men hvorfor klø på noe som virker? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Helt kort når du tar kontaken av amal ventilen går t-25 i nød modus og du får ikke full effekt ....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now