Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det er ikkje berre å registrere seg i Brønnøysundsregisteret. Les igjen dei papira dei seie du skal lese igjennom, og tenk deg godt om før du gjer det.

Og ja, det kostar 2500 kroner å registrere seg. Men eg vil no sei at det er ein liten pris å betale for og køyre RS200 :P

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

ja, eller hvilken som helst annen bil for den saks skyld også! da kan man jo bare importere hvilken som helst bil da, og kjøre med prøveskilter når som helst - gratis! eller er det noe jeg har misforstått nå?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Posted
ja, eller hvilken som helst annen bil for den saks skyld også! da kan man jo bare importere hvilken som helst bil da, og kjøre med prøveskilter når som helst - gratis! eller er det noe jeg har misforstått nå?

Trur du ikkje kan køyre når som helst. Merk: TRUR!

Det er vel slik på sånne prøveskilt du limer på at du egentlig kun skal bruke dei frå A til B. Og ikkje køyre innom C og ta eit par rånerunder på D. Og du kan vel berre være to stk i bilen, TRUR eg.

Guest Mr.Escort
Posted
Det er ikkje berre å registrere seg i Brønnøysundsregisteret. Les igjen dei papira dei seie du skal lese igjennom, og tenk deg godt om før du gjer det.

Og ja, det kostar 2500 kroner å registrere seg. Men eg vil no sei at det er ein liten pris å betale for og køyre RS200  :P

koster ikke noe å registrere et enkeltmannsforetak bare for å få et organisasjonsnummer.

skal du ha det i foretaksregisteret koster det deg 2500kr.

Posted
ja, eller hvilken som helst annen bil for den saks skyld også! da kan man jo bare importere hvilken som helst bil da, og kjøre med prøveskilter når som helst - gratis! eller er det noe jeg har misforstått nå?

Trur du ikkje kan køyre når som helst. Merk: TRUR!

Det er vel slik på sånne prøveskilt du limer på at du egentlig kun skal bruke dei frå A til B. Og ikkje køyre innom C og ta eit par rånerunder på D. Og du kan vel berre være to stk i bilen, TRUR eg.

 

d at du bare kan ha 2 i bilen ikke noe problem i Rs200 då :P

Posted
ja, eller hvilken som helst annen bil for den saks skyld også! da kan man jo bare importere hvilken som helst bil da, og kjøre med prøveskilter når som helst - gratis! eller er det noe jeg har misforstått nå?

Trur du ikkje kan køyre når som helst. Merk: TRUR!

Det er vel slik på sånne prøveskilt du limer på at du egentlig kun skal bruke dei frå A til B. Og ikkje køyre innom C og ta eit par rånerunder på D. Og du kan vel berre være to stk i bilen, TRUR eg.

 

d at du bare kan ha 2 i bilen ikke noe problem i Rs200 då :P

 

det jeg alltid sier når jeg skal ha prøveskilter er, PRØVEKJØRING i fredrikstad og omegn....

 

da kan du kjøre litt over alt....prøvekjøre altså...

Cosworth!

Posted
man kan registrere rs 200 som "motorhistorisk kjøretøy" da koster det nesten ingenting å ha skilter på den.kan kjøre med den når du vil.

 

 

kan man det med en vingebil og kanskje??

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted
man kan registrere rs 200 som "motorhistorisk kjøretøy" da koster det nesten ingenting å ha skilter på den.kan kjøre med den når du vil.

 

 

kan man det med en vingebil og kanskje??

det vet jeg ikke.kanskje hvis det er en orginal bil.skru meteret til null km så kanskje.hadde vært bra om det kunne stått i vongkortet.litt spesielt

Posted
man kan registrere rs 200 som "motorhistorisk kjøretøy" da koster det nesten ingenting å ha skilter på den.kan kjøre med den når du vil.

 

 

kan man det med en vingebil og kanskje??

det vet jeg ikke.kanskje hvis det er en orginal bil.skru meteret til null km så kanskje.hadde vært bra om det kunne stått i vongkortet.litt spesielt

 

 

den er ikke gått så langt fra null heller så det er jo ingen problem, bilen er orginal utenom steg 1 trimm

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted
man kan registrere rs 200 som "motorhistorisk kjøretøy" da koster det nesten ingenting å ha skilter på den.kan kjøre med den når du vil.

 

 

kan man det med en vingebil og kanskje??

det vet jeg ikke.kanskje hvis det er en orginal bil.skru meteret til null km så kanskje.hadde vært bra om det kunne stått i vongkortet.litt spesielt

 

 

den er ikke gått så langt fra null heller så det er jo ingen problem, bilen er orginal utenom steg 1 trimm

ok er det du som har den moonstone vingebilen?den veldig strøkne?vet ikke åssen de reglene er men det går vel ann å sjekke det.

  • 2 weeks later...
Posted

Prøveskilt ordningen er sinnsykt strengt! du må ha firma som har virksomhet og du må søke politiet om godkjenning.

 

du kan ikke skjøre rundt med det skiltet som du selv vil! det er ulovlig! og du må skrive kjørelapp hver gang du skal ut å kjøre.

 

blir du tatt i noe snusk mister du det tvert! og sikkert en stoor bot ;)

Posted

Når det gjelder motorhistorisk kjøretøy så må bilen være i original stand sånn den kom ut ifra fabrikk (tror ikke 650hk woks versjonen blir godkjent som original)

Dessuten må det være første bilen i landet for at den skal bli godkjent som det, og man kan heller ikke bruke bilen i daglig bruk.

 

Koster vel ikke mere å ta inn en rs200 enn en sierra cossi sånn avgiftsmessig..

er vel 300kubikk større volum på evo versjonen, men det er vel enda ikke så veldig mye over 220hester og vekta er jo lavere, og bilen er gammal.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

  • 4 months later...
Posted

en kammerat av fatter'n kjenner en som bygde en RS 200 kit car...den ble visst solgt til en bilsamler som bor i (mener det var) nederland...de reiste en gang på tur med buss til han samleren...da kjørte de bussen inn i hallen hans og de klarte fint og snu der inne!!

i følge han duden så er bilen litt kjent i europa...

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Posted

Standard rs 200:1800ccm 220 hk

Evo Rs 200 : 2100ccm 550-650 hk :D

Ble laga 24 stk av evo`n.tror ikke det er så mange igjen av den nå...

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST - vraka

75- Escort Mk2 2.0L

  • 1 month later...
Guest ST200evil
Posted

hørt rykter om at gamle Gr.p. B bilen til iversen selges for 450000,- nå... den er feeeet!!

men den får du nok ikke skilter på.. og man får ikke skilter på en EVO model i norge så lenge det ikke er en mittibushen..

Posted

prøveskilt kan du kjøre som du vil med men du må vel ha kjøyreseddel på kva bilen skal. anten flytting prøvekjøyring så da kan du råne så mye du vil.

trehjulsykel

  • 1 year later...
Posted
jeg er 99,9% sikker på at RS200 ikke er typegodkjent i norge. så å få den registret i nisseland blir nok ikke særlig enkelt :angry:

 

trenger ikke noen spesiell norsk typegodkjenning for å få registrert bilen i Norge.Den ene RS 200 til Iversen mener jeg det satt skilt på når jeg var på Ford treffet i Halden for noen år siden.

Posted
Det var en av de rallycrossbilene han hadde som ble gjort om til gatebruk.

Det stemmer ikke helt, den bilen ble aldri bygget for rallycross, og har derfor heller aldri blitt brukt til det. Faktisk bygget for "gata" den bilen der.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...