Jump to content

Turtall tap


Guest jonapett

Recommended Posts

Guest jonapett

I dag når jeg startet bilen gikk alt som normal. Skrapet isen mens motoren var i gang. Men når jeg skulle kjørte kvalte jeg motoren. Hehe. Uflaks.... Men når jeg skulle starte bilen igjen brukte jeg en evighet på å få den i gang. Starteren gikk men motoren ville bare ikke starte. Når jeg først fikk start og kjørte agårde merket jeg at, når jeg holdt Clutchen inne falt turtallet til 500 omdreininger. Det er veldig lavt. Var redd jeg skulle kvele motoren igjen når jeg skulle gire eller stoppe, og ikke få start på bilen igjen. Så det var en nervøs tur på vei til jobb i dag siden jeg kjører i rushtraffikken på vei til oslo.

Bilen er en Mondeo 96, 16v 2.0L MK1 stv.

Så jeg bare lurer på hva som kan være galt.?

 

Håper på raskt svar.

Link to comment
Share on other sites

I dag når jeg startet bilen gikk alt som normal. Skrapet isen mens motoren var i gang. Men når jeg skulle kjørte kvalte jeg motoren. Hehe. Uflaks.... Men når jeg skulle starte bilen igjen brukte jeg en evighet på å få den i gang. Starteren gikk men motoren ville bare ikke starte. Når jeg først fikk start og kjørte agårde merket jeg at, når jeg holdt Clutchen inne falt turtallet til 500 omdreininger. Det er veldig lavt. Var redd jeg skulle kvele motoren igjen når jeg skulle gire eller stoppe, og ikke få start på bilen igjen. Så det var en nervøs tur på vei til jobb i dag siden jeg kjører i rushtraffikken på vei til oslo.

Bilen er en Mondeo 96, 16v 2.0L MK1 stv.

Så jeg bare lurer på hva som kan være galt.?

 

Håper på raskt svar.

Har du en slags syselyd fra motorrommet? kan være et T-stykke til vakuumsystemet som kan ha fått hull på seg og tatt kvelden. Behøver nødvendigvis ikke være dette problemet, men er en start å sjekke, ligger på høyre side av motoren ved fordeleren ;)

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...