cosworth2wd87 Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 hvor kan jeg kjøpe et bra senkesett til min cosworth 4x4?40 ell 50mmsom senker det det står at de skal med papirer Japanisce Industriabfall, nein danke!
ArneR Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Mitt beste råd er å kjøpe Eibach sitt sett. Det senker bare 20mm men de har de beste fjærene og du slipper den råne-looken. 20mm på cosworth er akkurat passe. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
tommy w Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Er veldig fornøyd med Leda. Mye bedre enn Eibach som jeg hadde på før. Eibachene var altfor bløte og bilen oppførte seg nærmest som en gyngehest. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
ArneR Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Hvis bilen din oppførte seg som en gyngehest på eibach fjærer betyr at dempere, foringer og karrosseriet ditt bør byttes raskest mulig Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
tommy w Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Dempere og fjærer var ca 1 1/2år gamle når de ble fjernet. Nye dempere og Leda fjærer ble satt på og de nye fjærene var 50% stivere enn Eibach. I forhold da var bilen en gyngehest. hehe Nå er bilen MYE MYE mer stabil og mer egnet for aktiv kjøring. Karrosseriet er nok som det er på ALLE 15år gamle cosworther.. ikke nytt. hehe men er lite tegn på slitasje med tanke på dører som ikke går som dem skal, rust i kanaler, gulvet bak ved baksetene og annen bærende konstruksjon. Riktig nok så er det Bajyoo spec på fjærende og det sier jo sitt. og at prislappen var på 2500-3000kr til mitt postkontor sier jo også at normalt skal disse være bedre enn 1500-2000kr Eibach. Men komfort så er nok Eibach bedre. De fleste sliter med at bilene subber med senking og jeg har vel egentlig tilgode å subbe med min etter fjærbyttet. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
cosworth87 Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Eibach er egentlig myke fjærer beregnet på originaldempere...for eksempel lesjæfors er stivere en eibach. selv om eibach er mer komfortabelt velger jeg lesjæfors fremfor eibach.. min erfaring er fra skoda octavia å ikke cossie da...
cosworth2wd87 Posted February 13, 2008 Author Posted February 13, 2008 okey takker for svar men hvor kan jeg få kjøpt dette da Japanisce Industriabfall, nein danke!
xXx Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 tviler egentlig på att du finner fjører til sierra cosworth 4x4 med tuv papirer men det kan være du er heldig.spax har komlett sett med tuv papirer til 4x4. eg sleit veldig med og finne fjører til 4x4 med tuv papirer men du kan jo prøve deg på escort cosworth fjører disse er helt like sierra sine men det var disse papirene da. plasser du får tak i fjører:mekonomen hellanor RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
bart Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 inter alloy har tuv papirer, men disse senker mye bak
Verstingen Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 hvor kan jeg kjøpe et bra senkesett til min cosworth 4x4?40 ell 50mmsom senker det det står at de skal med papirer eg har og satt på eibach,og dei er eg kjempefornøyd med,og kan ampefale på de sterkest og dessuten er de dei einaste som har progresive fjærer,så vitt eg vett ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !
viggo Posted May 16, 2008 Posted May 16, 2008 Dempere og fjærer var ca 1 1/2år gamle når de ble fjernet. Nye dempere og Leda fjærer ble satt på og de nye fjærene var 50% stivere enn Eibach. I forhold da var bilen en gyngehest. hehe Nå er bilen MYE MYE mer stabil og mer egnet for aktiv kjøring. Karrosseriet er nok som det er på ALLE 15år gamle cosworther.. ikke nytt. hehe men er lite tegn på slitasje med tanke på dører som ikke går som dem skal, rust i kanaler, gulvet bak ved baksetene og annen bærende konstruksjon. Riktig nok så er det Bajyoo spec på fjærende og det sier jo sitt. og at prislappen var på 2500-3000kr til mitt postkontor sier jo også at normalt skal disse være bedre enn 1500-2000kr Eibach. Men komfort så er nok Eibach bedre. De fleste sliter med at bilene subber med senking og jeg har vel egentlig tilgode å subbe med min etter fjærbyttet. Hvilken type leda fjærer du har? ser de har "fast road" og "slightly stiff track-spec" på r&b motorsport Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
driver Posted May 16, 2008 Posted May 16, 2008 Har et sett med Eibach senkefjærer liggende, mener det var 40mm. de er dine for 1000 + frakt. ble altfor lavt til mitt bruk og veiene her oppeTrond48290905 Mondeo 2.5 V6 95
viggo Posted May 16, 2008 Posted May 16, 2008 Har et sett med Eibach senkefjærer liggende, mener det var 40mm. de er dine for 1000 + frakt. ble altfor lavt til mitt bruk og veiene her oppeTrond48290905 Takk for d, men er nok ikke egnet for veiene her rundtom heller, har cobra senk på nå, men d er aaltfor lavt foran, kunne alternativt kjøpt coilovers foran, eller et conversion kit, men burton har ikke på lager.. Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now