Guest Hovden Racing Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 (edited) Vil bilen starte om jeg har 4x4 TPS på en 2wd?? Eller må jeg bytte om kontaktene for att den i det heletatt skal starte?? Har såvidt fått et par små eksplosjoner i grenrøret bare. Edited February 12, 2008 by Hovden Racing
Cosworth Racing1 Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Jeg vet ihvertfall at 2wd skal ha en TPS og 4x4 skal ha en annen TPS.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
bige Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 om du setter en 4wd på L1 eller L6 Kommer den til og gi feil signal . Forde når du bytter FRA L1og L6 TIL L8 MÅ du bytte til 4wd og bytte plass på ledninger ..
Bdt Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Vil bilen starte om jeg har 4x4 TPS på en 2wd?? Eller må jeg bytte om kontaktene for att den i det heletatt skal starte?? Har såvidt fått et par små eksplosjoner i grenrøret bare. Du må kun bytte om de 2 ytterste ledningene så vil det funke... COS it`s WORTH it!
Guest Hovden Racing Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Ja, skal gjøre det. Men jeg er ikke 100% sikker på om den nye jeg har kjøpt er 4x4 TPS, men den er iallfall svart! Den gamle var rød. Har prøvd gamle TPS også, men bilen er død.. Kan det være map sensoren som har sakt opp? vasket motorrommet mens motor var tatt ut, og glemte mappen.. Bilen skyter smått i eksosen, høres ut som man popper popkorn..
MK2 COSWORTH Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Den skal starte selv om tps er feil, spenning på tps tomgang skal være 0,3 volt og fult gass 5 volt.Det er nok mappen som er feilen! Escort MK2 Cosworth 1977Taunus GT Cosworth 1974
RS 1000 Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Den skal starte selv om tps er feil, spenning på tps tomgang skal være 0,3 volt og fult gass 5 volt.Enig med du der. Det er nok ikke TPS som er problemet. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Hovden Racing Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Jeg har nå rensa alle kontakter med sånn elektronikkrens.. Starter fremdeles ikke... Var såvidt etter istad men..
RS 1000 Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Har såvidt fått et par små eksplosjoner i grenrøret bare.Det skal du uansett ikke ha. Du får sjekke over alt enda en gang. Ser det står Pectel T2 i signaturen din. Bruker du det, eller originalsystemet enda? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest cossy88 Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Hehe hva for noe oppstartsprogram har du fått tak i nå da Espen!?? du har vel ikke bremset? Har denne vært startet før du satt den i bilen?
Guest Hovden Racing Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 L6 ECU, tenkte jeg skulle starte bilen først jeg da... Men det blei ikke så enkelt gitt
Åshøgda-raceway Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 sjekket tenningsmodulen? sitter stikkene på plass i kontakten der? har du gnist og slik?
Cosworth Racing1 Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Hvis problemet kom etter motorvask er sjansen stor for at det er map-sensoren.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Guest Hovden Racing Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Har også prøvd med en original map. død med den også...
Cosworth Racing1 Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Bilen skal vel ikke gå skikkelig uansett med en original map hvis du kjører litt mer effekt enn originalt 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
mr.cossie Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 100% sikker på at du har satt pluggkabler riktig.? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Guest Hovden Racing Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 100% sikker på at du har satt pluggkabler riktig.? Hvilken pluggkabel skal "peke" på kontakta ut fra fordeler??
D.Toft Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Bilen skal vel ikke gå skikkelig uansett med en original map hvis du kjører litt mer effekt enn originalt har lest her inne en plass, fant ikke når eg søkte, men uansett, den skal starte på org mapsensor, men vil fjuske på turtall..
Åshøgda-raceway Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 (edited) Hvilken pluggkabel skal "peke" på kontakta ut fra fordeler?? blir vel nr 3 det da tenningsrekkefølge 1342 Edited February 12, 2008 by Åshøgda-raceway
Escort RST WRC Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Er det liv i den i det hele tatt? Starter nesten, eller bare et par puff i ny og ne?Kinner normalt? Mtp. komp?Sjekka at den har gnist og får bensin? Har du sjekka med en annen chip f.eks? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Hovden Racing Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Bilen går og kvelden endte godt Takk for alle tips, fordeleren sto helt på jordet! Finjustering i morgen.. Men ***** for en tomgang
Escort RST WRC Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Flott Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest cossy88 Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Bra det ordnet seg! Se å få bremset nå da så vi får noe tall her hehe
Åshøgda-raceway Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 høres bra ut:) blir moro å høre/se den
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now