Turboterje Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 (edited) Jeg skal sette i cosworth motor og t5 kasse i laten min, men lurer på om mellomakslingen passer ifra girkasse til "orginal Lat kardang" ?? Edited February 9, 2008 by Turboterje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Du får en gratis bump på dette men det hadde vært fint om du endrer overskriften slik at man forstår bedre hva dette gjelder. Det er noen her inne slik som meg som leser dette forumet via nettleser på mobil og da tar det litt tid å få opp siden. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted February 9, 2008 Author Share Posted February 9, 2008 hehe, ok:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 du må ha cossie mellom aksel. da passer t5 kassa og vanlig sierra diff. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted February 11, 2008 Author Share Posted February 11, 2008 (edited) Hva er det som er forskjell på mellomakslingene? Edited February 11, 2008 by Turboterje Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Hvis du har T5 kasse liggende så er det jo bare å måle lengden på kassene og se om de har forskjellig lengde. Da ser du jo samtidig forskjellen på feste til mellomakslingen på kirkassa. Brukt opp alle pengene på motor og gir?? Bør jo ha mellomakslingen og bakstillinga også. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted February 12, 2008 Author Share Posted February 12, 2008 hehe, har ingen t5 kasse enda nei.. Så er litt vondt å få målt:P Snart lønning nå da:) Så penger er det nok av.. pratet med en nå, han mente det sku gå med IS aksling. Var bare litt dårligere gummi på den. Men er nok best å kjøpe cossie aksling da skjønner je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Har du noe som helst då? Ser du ser etter bunnpanne, girkasse, cossietopp og ledningsnett? Skal du bygge om originalmotoren din eller har du cosworth blokk og innmat? Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted February 12, 2008 Author Share Posted February 12, 2008 Det var til et annet prosjekt det, men nå har jeg fått tak i komplett motor og motorstyring. Resten får je forsterke ettersom det ryk.. Siden penger ikke strekker helt til enda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 (edited) Hadde en kompis som kjørte med t5 kasse og original bakstilling som var av type ESAB. Funka bra det ei god stund. Morsom utveksling!! Edited February 12, 2008 by ArneR Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 det er vist andre splins på utgående akselen på t5 enn hva det er på type9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 det er vist andre splins på utgående akselen på t5 enn hva det er på type9er vel lik den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted February 14, 2008 Author Share Posted February 14, 2008 ser ikke ut som dere blir helt enige her, hehe. Da får jeg vel bare vente og prøve da:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Kassa er ca 80cm lang med cluchhuset og mellom aksel er 141cm med den huben som går inn i kassa. Så da veit du jo det. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now