Guest malle Posted February 8, 2008 Posted February 8, 2008 har lest at orginal tenning holder til ca 0,6 i ladetrykk. det med orginale is stempler og råder. men hvis man bruker cossie stempel og råder, hva kan man da lade uten tenningsbank?? bør vel gå greit med 0,8?? Er vel egentlig bare å prøve seg fram. men lurte på om noen andre som har prøvd... Mvh
D.Toft Posted February 8, 2008 Posted February 8, 2008 så lenge den får nok bensin, og liten tenning, så er det greit med 0.8, selv skal jeg lade ca 1kg... med cos stempler, underspyling, store dyser og piggiback tenning..
spN Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 så lenge den får nok bensin, og liten tenning, så er det greit med 0.8, selv skal jeg lade ca 1kg... med cos stempler, underspyling, store dyser og piggiback tenning..MEN, med hvilken toppakning? den må nok skiftes til noe annet enn org..
Guest rsdan Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 jeg kjørte 1,4 bar. orginal cosworth pakning, cossie stempler og råder, underspyling og el-vifter. fungerte veldig bra, kjente bakstillinga vrei seg og hjul bolta knakk med 17" hjul. orginal tenning.. grå fordeler. justerte den på ca 7-8 grader på 3000rpm
D.Toft Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 skal kjøre feiltema sin, og 12.9 bolterifølge Garnes så er dette god knall, ryker den, så blir det orc cos pakning eller grp a..
Guest malle Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 (edited) hadde oppstart idag:) gikk som **** jo;) hehe.. justerte ingenting på tenninga. kjørte fint uten bank på 0,6-0,8 på org. sprut. juster til 0,3 nå (innkjøring) kjører org. cossie toppakning. og biltema høyeffekt coil. grå fordeler... eneste som er dritt er at den ikke går på tomgang og fukser veldig, men ikke ved gasspådrag. er vel tomgangs regulatoren som er dårlig... er en t3 turbo, litt mindre enn sierra cosworth. Edited February 9, 2008 by malle
spN Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 hadde oppstart idag:) gikk som **** jo;) hehe.. justerte ingenting på tenninga. kjørte fint uten bank på 0,6-0,8 på org. sprut. juster til 0,3 nå (innkjøring) kjører org. cossie toppakning. og biltema høyeffekt coil. grå fordeler... eneste som er dritt er at den ikke går på tomgang og fukser veldig, men ikke ved gasspådrag. er vel tomgangs regulatoren som er dårlig... er en t3 turbo, litt mindre enn sierra cosworth.Gratulerer med oppstart og at du er fornøyd er jo det beste T3 turboen er nok standard på sierra cosworth... Combatkit; Hvorfor da ikke bare peise på skikkelig pakning med en gang...?
D.Toft Posted February 9, 2008 Posted February 9, 2008 fordi eg har en tema pakning ligendes, og vet om flere som har kjørt på den med 12.9 toppbolter, vart lenge med masse ladetrykk.og er litt kjipt å kaste vekk 1000 kr på en pakning om den skulle ryke med en gang, og heller sjekke at den virker med en billigpakning.. er nok mangen som er i mot meningene mine, men slik har eg tenkt å gjøre det, siden eg vet det virker
dohcboy Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 HALLO, hvorfor ikke kjøpe skikkeli pakning med en gang, å dra til med rette momentet å sleppe å tenke på at pakninga skal ryke, hvem har rasa ei GR.A pakning en IST ??? utenom morty999 som lada 3 bar eller no ,jeg kommer ihvertfall aldri til å kjøpe no annet enn GR.A da den tåler greit 2 bar org... Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
cossie_storm Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Har kjørt med org pakning på 4 ist. har holdt det Holder man seg på 0.8 bare så går det. Men alltid fordel med skikkelig pakning da. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
spN Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Har kjørt med org pakning på 4 ist. har holdt det Holder man seg på 0.8 bare så går det. Men alltid fordel med skikkelig pakning da. Det holder og holder hvis man gjør som du sier, at man ikke går over runt 0.8 bar.Men, så har man jo en liiten tendens til å bestandig ville ha mer effekt og tøye strikken litt og litt lengre...
RS2k Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Det at mange ryker orginal eller biltema pakning er at folk velger sånne jalla løsninger med tilleggsdyser osvEr ikke pakningen som har skylda når man ikke har riktig blanding eller skikkelig tenning.Jeg har klin orginal innmat, datasprut med bredbåndsl OG biltemapakning. Den har holdt 1,2 bar siden juli.Med 12,9 bolter og biltemapakning kan man fint kjøre over 1 bar med riktig blanding.... Andreas
CalnoR Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 jeg kjørte stabilt på 1,35bar ladetrykk med felpro blåpakning og arp bolter.. men nå har jeg fått på plass Gr. A cossie pakning og arp det holder..
Sierra RS Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 (edited) jeg har kjørt biltema pakning på 0,7bar og da røk den etter 3 kvarter. det skal sies at det var helt feil blanding og litt rar tenning. så dette har nokk skylda. kjører nå med cossi pakning og 12,9 bolter fra wurth, det funker greit. lader 0,8 bar med tilnermet perfekt lambda, og det funker fint. (s2 dyser)har prøvd meg på 1 bar her om dagen, men da begynte det å banke litt, så må justere litt på tenninga.(litt mer fortenning) fikk da også til bra lambda.det gikk forøvrig veldig bra! men bruker litt suppe da. heheedit: jeg har cossi stempler og råder. org. motorstyring. org. tenning også. tror nesten at den er på org innstilling også. Edited February 18, 2008 by Sierra RS -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc
RsMuffe Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 har kjørt med 1,2bar med elwis pakning(fra bilxtra) og 12,9 bolter(dratt til 125nm) og trykkbrytere og to ekstra dyser og 99oktan+ oktan booster.. og den holdt i 6mnd når jeg kjørte med den.. står rolig nå.
cosworth540 Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 kjørte 1,6 med Biltema pakning og pianotråd på OHC forgasserturbo.Holdt i over et år.Motoren bremset 316 hester
spN Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 kjørte 1,6 med Biltema pakning og pianotråd på OHC forgasserturbo.Holdt i over et år.Motoren bremset 316 hesterDet hørtes interessant ut, hvilket oppsett og slikt hadde du? hvilken gasser osv?
cosworth540 Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 Det hørtes interessant ut, hvilket oppsett og slikt hadde du? hvilken gasser osv?standard 2 liter blyfri topp,1600 kam,stive ventilfjører,Weber DAT forgasser,smidde TRW stempler,standard komp,orginal ohc manifold med frontrør som var bøyd 180 grader tilbake med t3 flens,2wd intercooler,liten Saab turbo,pianotråd på blokka.det var et helt vanvittig moment i bilen.Har kjørt en del Cosworth med 330 oppsett,men det var ikke i nærheten med tanke på bunndrag.
cossiemk1 Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 hadde oppstart idag:) gikk som **** jo;) hehe.. justerte ingenting på tenninga. kjørte fint uten bank på 0,6-0,8 på org. sprut. juster til 0,3 nå (innkjøring) kjører org. cossie toppakning. og biltema høyeffekt coil. grå fordeler... eneste som er dritt er at den ikke går på tomgang og fukser veldig, men ikke ved gasspådrag. er vel tomgangs regulatoren som er dårlig... er en t3 turbo, litt mindre enn sierra cosworth. Hvis du IKKE har tenningsbank på det trykket, så er det noe som er gjort med sprutet ditt, for det er ikke mulig å få nok bensin med org sprut når du kjører over 0,5bar... org sprutet leverer nok til ca 130hk før det blir magert
RsMuffe Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 standard 2 liter blyfri topp,1600 kam,stive ventilfjører,Weber DAT forgasser,smidde TRW stempler,standard komp,orginal ohc manifold med frontrør som var bøyd 180 grader tilbake med t3 flens,2wd intercooler,liten Saab turbo,pianotråd på blokka.det var et helt vanvittig moment i bilen.Har kjørt en del Cosworth med 330 oppsett,men det var ikke i nærheten med tanke på bunndrag. hvorfor bruke 1600 kam?hva er spec på 1600 kam? iforhold til 2 liter? hvor mye noment var det i motoren? og hva slags tenning brukte du?
Garnes Racing Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 hvorfor bruke 1600 kam?hva er spec på 1600 kam? iforhold til 2 liter? hvor mye noment var det i motoren? og hva slags tenning brukte du?har aldri tatt en biltema pakning,har blitt hull i stempla hver gang å pakninga like fin:) med cosworth innmat å mf2 tillegsprut å tenningsskyver 1.6 bar uten problemer,lada 2 bar en stund men hadde ett snev av tenningsbank på mellomturtall så jeg aldri fikk bort. dette med standard cosworth turbo,den burde vel aldri ha vært kjørt over 1.6 bar,men skitt au:) TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes
cosworth540 Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 hvorfor bruke 1600 kam?hva er spec på 1600 kam? iforhold til 2 liter? hvor mye noment var det i motoren? og hva slags tenning brukte du? Kammen var bare en jeg hadde nitrertherdet som bare lå i verkstedet.Tror 1600 kammen har mindre overlapp enn 2 liter,og er litt usikker på løftet.Tenning var vanlig elektronisk fra Transit og kjørte med 2 grader fortenning for å ikke få bank.Har ikke momentet tilgjengelig nå,men det var helt værst til å være en såpass billig motor.Motoren satt i en Sierra sedan med bra Cosworth 2wd bakstilling og bra 205 dekk.På bløtt føre kunne jeg legge sladder på femte gir når trykket kom,uten å provosere bilen for å få sladd.Beste og mest kjørbare turbomotoren jeg har hatt selv om den var dyr å kjøre med. 1,7 på mila i gjennomnitt.Bygger ny OHC motor nå som jeg regner med blir grommere enn den første.205 Cosworth blokk med nyoverhalt innmat,pianotråd,portet IS topp,planet 2 m.m. med stive fjører og FR 30 kam,Felpro blåpakning,Umbrako bolter,oljepumpe med underspyling høyvolum,GT 2871 Garrett turbo med 63 eksos,rustrfritt Volden grenrør,omsveist 2wd Cosworth innsug,grønne dyser og 360 chip,30x60x7,5 cm intercooler,3" rustfri eksos.Pakka skal inn i Cortina MKI.
Sierra RS Posted February 21, 2008 Posted February 21, 2008 det hørtes ut som oppskriften på noe gromt! -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc
RsMuffe Posted February 22, 2008 Posted February 22, 2008 Bygger ny OHC motor nå som jeg regner med blir grommere enn den første.205 Cosworth blokk med nyoverhalt innmat,pianotråd,portet IS topp,planet 2 m.m. med stive fjører og FR 30 kam,Felpro blåpakning,Umbrako bolter,oljepumpe med underspyling høyvolum,GT 2871 Garrett turbo med 63 eksos,rustrfritt Volden grenrør,omsveist 2wd Cosworth innsug,grønne dyser og 360 chip,30x60x7,5 cm intercooler,3" rustfri eksos.Pakka skal inn i Cortina MKI. er det t3 hus du bruker på gt2871. så det blir cosworth sprut på din motor.er det kulelager turbo du har? hørt noe med at kulelager turbo ikke liker høye trykk, stemmer det?du har ikke et bilde av omsveist 2wd. eller send meg en pm med mål fra flens til bakplate(den med traktene)hvorfor bruke 3"? er det behov for det? når har man brukt for 3" eksos? kanskje jeg skulle hatt 3" eksos også.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now