vestan Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Hva med zinking før pulverlakkering da, funker det? har hørt at det skal funke kjempe bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
escrot Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 har hørt at det skal funke kjempe bra!satser på det da;) blir vel billigere enn pulverlakk?Hvis jeg sier Biltema nå... hva får jeg til svar? noen erfaringer med antirust derfra? - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Det er veldig smart å galvanisere delene før pulverlakk. Då hindrer en rust ved evnt steinsprut som gjør at lakken flasser noen steder. Ikke er det særlig dyrt med hverken galvanisering og pulverlakk heller. Men det er viktig at det helt rent stål så glassblåsingen må du være nøye med. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
vestan Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 satser på det da;) blir vel billigere enn pulverlakk?Hvis jeg sier Biltema nå... hva får jeg til svar? noen erfaringer med antirust derfra? jeg ville dratt til et firma som driver med sånt.... varmforzinking asso!!! da bare levrer du delene å da tar de syre bad på de å zinker de for deg!!! tror det vill lønne seg i lengden!! da får du et sikeli resultat med en gang;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 (edited) hva med å høre med de som faktisk skal pulverlakke hva de anbefaler? så slipper du å drite deg ut med å behandle delene, hvis de må slipes ned på nytt. såvidt meg bekjent bør man ikke sandblåse deler som skal pulverlakkes, da dette skaper porer som gassen har lett for å bli sperret inne i under prosessen. men som sagt, RING OG HØR med de som skal pulverlakke, så slipper du en masse synsing fra 100 forskjellige personer som aldri har vært borte i pulverlakk. Edited April 16, 2008 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted April 16, 2008 Share Posted April 16, 2008 Sandblåsing går helt fint så lenge det ikke er for grov sand. Uansett så fyller pulveret opp mye av ruheten hvis kornet er for grovt. Det beste er å blåse det med glass eller kalk hvis en har mulighet for det. Men det må være bart stål før enskal pulverlakke noe. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Jeg har tenkt å sandblåse og lakkere eller eventuelt pulverlakkere en bakstilling til Sierraen min. Jeg har utstyr for å sandblåse og aluminiumssilikat. Men det jeg lurer på er, når man kalkblåser, er det vanlig kalk man bruker? Feks. vanlig dolomitt som er knust ned til millimeter? Gir dette en finish som ligner glassblåsing?Jeg spør pga. av at jeg kan skaffe dolomitt der jeg jobber. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Eg tror det er vanlig kalk som brukes ja. Men det er så fint at det blir litt mer arbeid. Men så blir det mye finere finish også. Veldig lite ru overflate i metallet. Men det er vanskelig å få vekk f.eks rustflekker osv med det. Då er glass mye bedre. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Takker for svaret Da tror jeg at jeg skal prøve å få med meg ett spann kalk fra jobb da. Tenker jeg skal prøve å kalkblåse bakstilling da, og kanskje bruke aluminiumssilkat på det verste rustet. Har ikke noe lyst å bruke glassand da jeg ikke har eget rom til sandblåsing, men holder på ute eller i garasjen. Glass skal vistnok ikke være så godt å puste inn heller Og så tenkte jeg å prøve på noen motordeler samtidig. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Litt flere bilder av understellet på escorten. Alt er ferdig no. Alt av lager, tettinger, foringer osv er nytt så det skal bli morro å montere og få den på veien igjen!! Kortet 60mm, balansert og lakkert Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Verstingen Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 aaahh! de der såg vilt godt ud arne ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Porno for ford frelste Hva er gjort med alt av skruer og sånt, er de forgyllt? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 er vel elektrolyse behandla vil jeg tro ? Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 (edited) De er galvanisert hos fatnes galvanisering AS i Stavanger. PS: Ikke ta kontakt for pris eller noe hvis ikke dere er 100% sikker på at dere skal ha noe galvanisert. Og dere må ordne det slik at alt er glassblåst, evnt sandblåst før galvanisering... Han er litt spesiell slik.... Edited May 7, 2008 by ArneR Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Jeg har tilfeldigvis en nabo som jobber en plass de driver med galvanisering. Så jeg tror jeg blir å gå for galvanisert bakstilling til Sierraen. De bruker litt aluminium i lag med, så det blir et veldig blankt resultat. Blir vel omtrent som mellomaksel og diff på bildet over her. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now