Jump to content

justering av coilovers..?


KNAa Racing

Recommended Posts

jeg lurte på justering av høyden på disse,kjøpte meg et gaz sett og monterte,så skrudde jeg de store muttrene opp akkurat slik at fjærene ikke var løse(mens bil var oppjekket)..senket bilen og den var rimelig høy..:)

hvis jeg skrur muttrene lenger ned,da blir bilen lavere, men da blir fjærene løs i en hump eller lignende..syntes det var veldig rart?

har jeg fått for lange dempere?problemet er bak demperene på escort cosworth..

 

noen som kan hjelpe?

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Tror ikke du trenger noe hjelpefjær. Har kjørt med AVO coilovere i mange år uten noen problemer selv om fjæren sikkert har vært løs på noen humper. Tror ikke du skal bekymre deg for det.. Sammenlignet AVO med nye Gaz coilovere. Gaz coiloverne er cirka 9 cm kortere..

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Tror ikke du trenger noe hjelpefjær. Har kjørt med AVO coilovere i mange år uten noen problemer selv om fjæren sikkert har vært løs på noen humper. Tror ikke du skal bekymre deg for det.. Sammenlignet AVO med nye Gaz coilovere. Gaz coiloverne er cirka 9 cm kortere..

 

okey,men på dette avo kitet,er den øverste skiva(som ligger oppå fjæra) slik at du kan ta den av mens mutteren er på(når fjæra er løs)?det er et spor i skiva som er like tykt som demper-stempelet,slik at den kan taes av uten og løsne den øverste mutteren..

vanskelig å forklare men:)

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

På mitt AVO kit, så var den skiven vi snakker om, løs, helt til bilen kom ned på hjulene. Da satt den fast. Den låser seg vel stort sett i toppen av tårnet bak når du har kjørt litt. Tror kanskje den skal ta av for harde støt og slag :)

 

jeg får bare prøve uten hjelpefjærer da..:)

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Mann må kjøpe hjelpe fjærer.. det er helt fjøs og jorde mekk med stål stå osv.. tenk sikkerhet dere

kan du begrunne hvorfor det er fjøsmekk og feste topp skålen til fjærene? ja så klart fjærene vill få fri bane i et hop, men fram til det så nææææ tviler. så klart her må mann komansere med hjelpefjærer uten tvil. men ingenting tilsier at det er farlig og sette toppskålen fast til fjæra,

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

Har maila gaz on dette en gang i væla og de sa de bare skulle henge løst som de var. Gikk seg til. Samme som jeg seinere har erfart. Skulle ikke ha hjelpefjører i tillegg mente de.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mann må kjøpe hjelpe fjærer.. det er helt fjøs og jorde mekk med stål stå osv.. tenk sikkerhet dere

 

Skjønner ikke helt hva problemet er når jeg har kjørt med akkurat tilsvarende på AVO i 4-5 år uten problemer :blink: Kjør nå bare med de slik de er!

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

om det skal velges hjelpe fjær du som er så opptatt av det, hvor stiv skal den være?

 

hehe stiv nok til å orke å strekke seg ut ;)

hjelpeføra har ingen fjærende virkning, den kan du klemme sammen med henda.

eneste hensikten med den er å gi nok motstand til at hovedfjæra holder seg på plass.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...