KNAa Racing Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 jeg lurte på justering av høyden på disse,kjøpte meg et gaz sett og monterte,så skrudde jeg de store muttrene opp akkurat slik at fjærene ikke var løse(mens bil var oppjekket)..senket bilen og den var rimelig høy..hvis jeg skrur muttrene lenger ned,da blir bilen lavere, men da blir fjærene løs i en hump eller lignende..syntes det var veldig rart?har jeg fått for lange dempere?problemet er bak demperene på escort cosworth.. noen som kan hjelpe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Slik var det på min sierra. Bare at det var fjærene fram som ble løs når jeg jekka opp bilen. Hadde ikke noen problemer under kjøring. Avo var merket jeg hadde om det skulle ha noen betydning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Du må ha noe som heter hjelpefjærer kollevold har dette. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 (edited) Hehe.. Tror ikke du trenger noe hjelpefjær. Har kjørt med AVO coilovere i mange år uten noen problemer selv om fjæren sikkert har vært løs på noen humper. Tror ikke du skal bekymre deg for det.. Sammenlignet AVO med nye Gaz coilovere. Gaz coiloverne er cirka 9 cm kortere.. Edited February 8, 2008 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted February 12, 2008 Author Share Posted February 12, 2008 Hehe.. Tror ikke du trenger noe hjelpefjær. Har kjørt med AVO coilovere i mange år uten noen problemer selv om fjæren sikkert har vært løs på noen humper. Tror ikke du skal bekymre deg for det.. Sammenlignet AVO med nye Gaz coilovere. Gaz coiloverne er cirka 9 cm kortere.. okey,men på dette avo kitet,er den øverste skiva(som ligger oppå fjæra) slik at du kan ta den av mens mutteren er på(når fjæra er løs)?det er et spor i skiva som er like tykt som demper-stempelet,slik at den kan taes av uten og løsne den øverste mutteren..vanskelig å forklare men:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 På mitt AVO kit, så var den skiven vi snakker om, løs, helt til bilen kom ned på hjulene. Da satt den fast. Den låser seg vel stort sett i toppen av tårnet bak når du har kjørt litt. Tror kanskje den skal ta av for harde støt og slag 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted February 13, 2008 Author Share Posted February 13, 2008 På mitt AVO kit, så var den skiven vi snakker om, løs, helt til bilen kom ned på hjulene. Da satt den fast. Den låser seg vel stort sett i toppen av tårnet bak når du har kjørt litt. Tror kanskje den skal ta av for harde støt og slag jeg får bare prøve uten hjelpefjærer da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 kan også borre små hull i topp koppen og feste den fast i fjæra med ståltråd, det funker det også aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted February 15, 2008 Author Share Posted February 15, 2008 kan også borre små hull i topp koppen og feste den fast i fjæra med ståltråd, det funker det også ja det går ann.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stiffy86 Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Mann må kjøpe hjelpe fjærer.. det er helt fjøs og jorde mekk med stål stå osv.. tenk sikkerhet dere Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Mann må kjøpe hjelpe fjærer.. det er helt fjøs og jorde mekk med stål stå osv.. tenk sikkerhet derekan du begrunne hvorfor det er fjøsmekk og feste topp skålen til fjærene? ja så klart fjærene vill få fri bane i et hop, men fram til det så nææææ tviler. så klart her må mann komansere med hjelpefjærer uten tvil. men ingenting tilsier at det er farlig og sette toppskålen fast til fjæra, aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Har maila gaz on dette en gang i væla og de sa de bare skulle henge løst som de var. Gikk seg til. Samme som jeg seinere har erfart. Skulle ikke ha hjelpefjører i tillegg mente de. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 Mann må kjøpe hjelpe fjærer.. det er helt fjøs og jorde mekk med stål stå osv.. tenk sikkerhet dere Skjønner ikke helt hva problemet er når jeg har kjørt med akkurat tilsvarende på AVO i 4-5 år uten problemer Kjør nå bare med de slik de er! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stiffy86 Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 fordi og feste ting med stål trå er jalla.. sier seg selv eller? men folk har forskellige meninger og syn på ting da.. hmm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 Det var vel å harve over litt mye på en gang Stiv'en ? Tross alt festes alt armeringsjernet som jeg vet om med ståltråd... Det ser ut til å fungere helt fint hittil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stiffy86 Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 he he ja kjører du med amreringsjern under bilen din du a .. nei da.. folk får bruke hva di vil vel. kan bruke hubba bubba for min del, men er en grunn til at det finnes hjelpe fjærer Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 om det skal velges hjelpe fjær du som er så opptatt av det, hvor stiv skal den være? aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stiffy86 Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Vet ikke. det må du høre med hos de som selger det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 om det skal velges hjelpe fjær du som er så opptatt av det, hvor stiv skal den være? hehe stiv nok til å orke å strekke seg ut hjelpeføra har ingen fjærende virkning, den kan du klemme sammen med henda.eneste hensikten med den er å gi nok motstand til at hovedfjæra holder seg på plass. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stiffy86 Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 ja der kan man se:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Ikke kjøp de spinkleste hjelpefjærene. Da klarer de ikke å utvide seg selv en gang når det blir litt sand/grus mellom fjæra og demperen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now