Jump to content

Nytt Eksos anlegg?


Guest AlbanJR

Recommended Posts

Guest AlbanJR

nå er vell tiden inne for og bytte ut hele eksos anlegget, fra motor rommet å helt bak til potta, har ei potte liggende som jeg skal montere når jeg har mottat nytt eksos anlegg.

 

noen som har forslag til et rimelig eksos anlegg?

 

Bil : Ford Sierra 2.0 GL OHC 83 combi coupe.

Link to comment
Share on other sites

satte på 2,5 tom med en lyd demper rett forran dørene også en lyd demper helt bak. det brummmmer bra ! alt er kjøpt hos biltema, untatt den ene bak potta som er lyd demperen. den er fra thorshov(simons)

org eksosen er ikke det rund 1,5 tom. (ta det med en klype salt)

Link to comment
Share on other sites

ja, på min første sierra med gasser, der bygget jeg i 2" med kun bakpotte, det bråkte, så satte jeg på 1 stk oval, den minste typen i 22 fra bilxtra, bedre lyd, men ikke slik at det bråkte, eller all lyd forsvant.

 

heretter kommer jeg kun til å bygge med 2 potter, en framme, og endepotte

Link to comment
Share on other sites

Guest AlbanJR

kjøpte denne nylig hos mobilsentrum, så trenger bare resten.

http://mobilsentrum.no/product.asp?c=16407...;pn=-1962736056

 

noen som kan linke det jeg trenger, er ikke helt med i selve eksos anlegg styre ^^

 

ser oxo det at jeg må kappe av bakerste potta for og få på bazookaen siden dette sitter fast i eksos røret!

Edited by AlbanJR
Link to comment
Share on other sites

Anbefaler 2,5" som combatkit nevner - 2 dempere, en ende og en oval under. Nydelig lyd, ihvertfall fra en DOCH, med og uten turbo.

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Bråker det for mye med kun en potte?

 

enig med combatkit og egO der.

det hjalp veldig med en potte til bak. men på denne sierraen forsvant jo ikke lyden da. den ble bare litt mindre.

vi måtte dessuten ha på en uansett fordi det var strak rør uten den.(var ikke helt ferdig) og så klart, vi ble jo stoppet da vi tok oss en tur. :P

 

den første lyd demperen ble kjøpt hos biltema, sammen med rørene. den siste lyd demperen som ble kjøpt hos thorshov er da bak potta. men tror nok det burde ha vært litt mindre lyd i den, altså bråker litt enda.

Edited by Kjellcorp
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...