LiVip Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 noen som kan hjelpe meg med tuv papirer for 40mm senkefjærer fra jamex?kjøpte noen brukte for vell et halvt år siden og fyren hadde ikke tuv papirene til meg. så noen her som kan hjelpe meg ang den saken?
kai-f250 Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 har samme fjører selv men heller ingen papirer på dei:( 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
LiVip Posted February 4, 2008 Author Posted February 4, 2008 fader. ska inn t eu-godkjenning snart og burde egentli ha det da..
kai-f250 Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 fader. ska inn t eu-godkjenning snart og burde egentli ha det da.. sant det. men fikk min gokjent på naf eu med mine.dei er og kappa 1,5 runde foran:) sa ikke noe på fjørene:) bare ikke si noe om at den er senka så er det ikke sikkert dei seie nåke:) 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
LiVip Posted February 4, 2008 Author Posted February 4, 2008 må vel prøve det. fikk også et annet problem i dag med den sierraen. må stå å file utrolig lenge før bilen starte. selv med full ladda batteri. men den er ikke slik når motoren er varm
kai-f250 Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 må vel prøve det. fikk også et annet problem i dag med den sierraen. må stå å file utrolig lenge før bilen starte. selv med full ladda batteri. men den er ikke slik når motoren er varm åssen nmotor er det i den? mener me file? treigstarta? 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
LiVip Posted February 4, 2008 Author Posted February 4, 2008 en 92 doch. kjørt nu en 260 000. ja utrolig treigstarta. sitter lenge å holder nøkkelen på start. du høre at stempele går opp å ned. nesten slik at det er lite strøm. starte den så, blir den treigere og treigere (nesten slik at den dør ut) dermed så kommer den seg litt (høre enda at stemplene går opp å ned men får ikke tenning) og sikkert etter en 3-4min med nøkkelen på start så starte den og går som ei klokke igjen
kai-f250 Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 skifta bensinfilteret i det siste?kan vær dårlige plugger og 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
LiVip Posted February 4, 2008 Author Posted February 4, 2008 beninfiltre og pluggene er bare et år gammelt
kai-f250 Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 beninfiltre og pluggene er bare et år gammelt da er det på tide me nye... har vell kjørt noen 1000km siden d? eg bytta filter vertfall 3 ganger i året..men e kjører en del på skrotbensin fra huggern og:)og der er det diverse rusk og tectyl i bensinen..sist var det et hæl.. å få start helt tuil weg bytta filter.da var den som ny...så prøv det har filter på biltema til 119kr.. 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
Guest tux Posted March 28, 2008 Posted March 28, 2008 (edited) Håper det går greit om jeg låner posten din litt? Trenger TüV-papirer til samme typen senkefjærer jeg også ! Noen her inne som har ? Edited March 28, 2008 by tux
Truckdriver Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Ta kontakt med en forhandler som selger fjærene nye, de bruker å være behjelpelig, eventuelt importør. Papirer til Jamex skal koste bare noen få 100. Men er jo så klart avhengig at numrene på alle fjærene er mulig å tyde. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
grandisjohn Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 fader. ska inn t eu-godkjenning snart og burde egentli ha det da.. TUV papir på fjærene vil uansett ikke hjepe deg på EU kontroll, hvis ikke senkesettet er godkjent i vognkort. Normalt får du en 2`er feil med beskjed om å vise hos trafikkstasjon. Det er ikke en ting jeg kan.
Knutte Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 (edited) TUV papir på fjærene vil uansett ikke hjepe deg på EU kontroll, hvis ikke senkesettet er godkjent i vognkort. Normalt får du en 2`er feil med beskjed om å vise hos trafikkstasjon. Hvordan få disse godkjent i vognkort da? Edited March 29, 2008 by Knutte - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
grandisjohn Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Hvordan få disse godkjent i vognkort da? Det må forevises TUV papir på senkesettet hos en trafikkstasjon, og godtar de så skriver de inn godkjent med senkesett i vognkort. Det er ikke en ting jeg kan.
Knutte Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Det må forevises TUV papir på senkesettet hos en trafikkstasjon, og godtar de så skriver de inn godkjent med senkesett i vognkort. Ikke under EU kontroll vel.... - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
grandisjohn Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Ikke under EU kontroll vel.... Ikke under EU kontroll, nei. Godkjenningen må gjøres på en trafikkstasjon. En vanlig EU kontrollør har selvsagt ikke myndighet til å godkjenne senkesett, og skrive inn dette i vognkort.Har derimot en trafikkstasjon godkjent og skrevet inn senkesettet i vognkort, så blir dette godkjent på EU kontroll uten problemer. Det er ikke en ting jeg kan.
xr4ti Posted March 29, 2008 Posted March 29, 2008 Kjøpte en golf 1 som hadde nye Jamex fjære men tidligere eier hadde rota vekk TUV papirene. Reiste da til "tilsynet" og la frem problemet. De hadde papirer på disse da de hadde godkjent så mange av dem. Det som var at fjærene mine var helt nye slik at nummerene som er stemplet på dem var synelig!betalte 500.- mener jeg for å få dette i vognkortet!Det var skrevet inn Ø diameter og farge/antall vindinger på fjærene!
olsen_driver Posted April 1, 2008 Posted April 1, 2008 Det må forevises TUV papir på senkesettet hos en trafikkstasjon, og godtar de så skriver de inn godkjent med senkesett i vognkort.du må oxo ha bilen på forstillingskontroll(spissinga blir annerledes når du senker bilen)å vise papirer på ddette
grandisjohn Posted April 2, 2008 Posted April 2, 2008 du må oxo ha bilen på forstillingskontroll(spissinga blir annerledes når du senker bilen)å vise papirer på ddette Spissinga blir ikke påvirket av senkefjærer, men cambervinkelen kan i mange tilfeller bli litt feil. Er nok litt opptil den enkelte trafikkstasjon om de krever papirer for en forstillingskontroll. Det er ikke en ting jeg kan.
Guest Fordulf Posted April 2, 2008 Posted April 2, 2008 Helt Fjerne her eller?? Det skal være tatt forstillingskontroll ved godkjenning av senkesett, Lysene sjekker de på Biltilsynes, Tuv papir må være med, Dessuten tar enkelte stasjoner en "Ekstra sjekk" etter flere feil, det gjorde de på min da jeg var å fikk godkjent senk idag
LiVip Posted April 9, 2008 Author Posted April 9, 2008 har tuv papirene nu på mine fjære. har lasta dem inn på pcen også så kan kanksje sende til folk som trenger det
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now