Guest tom2k Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 Hei, Ytre styrestag fra tannstanga er bøyd etter et uheldig møte med fortauskant. Går det an bytte selve staget fra kuleleddet, eller må man rett og slett av med hele tannstanga? Takker mye for svar!
kai-f250 Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 holder med og bytte det ytre staget... 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
Guest tom2k Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 (edited) Ok, men hvordan skal jeg få løsna det ytre styrestaget, da kula som sitter inni leddet ser ut til å være smelta/sveist sammen... eller no sånt? Edited February 4, 2008 by tom2k
kai-f250 Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 Ok, men hvordan skal jeg få løsna det ytre styrestaget, da kula som sitter inni leddet ser ut til å være smelta/sveist sammen... eller no sånt? sitter under mansjetten. det er skrud sammen.bruk et skrujern og hammer og bank til sides låseblekket og skru det av med sver skiftenøkkel eller ei rørtang. tar 20min og bytte se og her: http://www.crustworld.co.uk/sierra/index.html 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
Guest tom2k Posted February 8, 2008 Posted February 8, 2008 Takker for svar. Skal gi en oppdatering når jeg finner ut om det går. Flere jeg snakker med som sier det ikke går, at jeg må evt. ned med hele styresnekka og så bytte hele tannstanga. Jeg skal ta bilder så dere kan se, siden jeg er usikker..
Minibønna Posted February 8, 2008 Posted February 8, 2008 Ligg unna deler fra Biltema, er dessverre bare driten! Motor uten turbo SUGER!
Guest tom2k Posted February 29, 2008 Posted February 29, 2008 Bumper denne litt.Vet ikke helt om jeg formulerte meg riktig i de øvre postene, så poster et bilde som sikkert sier mer enn mine ord. Ser liksom ikke helt hvordan jeg kan få den kula ut derfra.. Går det an? Eller så må jeg vel skifte hele greia bortover der
D.Toft Posted February 29, 2008 Posted February 29, 2008 er gjenger "under" kulen sitter sikkert noe *******
WingDude Posted February 29, 2008 Posted February 29, 2008 Ser liksom ikke helt hvordan jeg kan få den kula ut derfra.. Går det an? Eller så må jeg vel skifte hele greia bortover der Det skal være slik at du bruker ei stor rørtang, så skrur du hele holderen til kula av, slik som på bildet nedenfor.
Guest tom2k Posted March 1, 2008 Posted March 1, 2008 (edited) aha, makes sense :-P Takker for hjelpen folks, skal testes! Edited March 1, 2008 by tom2k
Recommended Posts