Jump to content

Filter på 2l doch


megamann89

Recommended Posts

Montering av åpent luftfilter på 2 l doch. Forslag. Lurte på om noen kunne poste bilder av hva de har gjort ? Skjerte over røret etter tungangsregulatoren og foran sirkulasjonsboksen. Men Fant da ut at dette var alt forlite til inngangen på filteret.

Edited by megamann89
Link to comment
Share on other sites

du kan jo gjøre noe lignenne som det jeg har gjort, men sette på et "power" filter i enden istedefor luftfilterboksen..

 

jeg bare kastet vekk hele den boksen som tomgangsregularoren sitter på og tomgangsregulatoren (siden den alderi virket uansett) så fant jeg et 2,5" eksosrør som jeg tilpasset.. å det hullet som slangen til tomgangsregulatoren gikk inn plugget jeg bare med en rørplugg :P funker som bare f*** for meg ^_^ synes faktisk at det ser litt bedre ut med luftfilterboksen jeg da men.. det er bare min mening ;)

dsc00734iv4.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Finnes flere måter å montere åpent filter på her.

 

Da jeg kjøpte min DOCH var det montert filter. Toppen på luftfilter boksen var fjernet, filteret var fjernet. Det var kappet ut en halvmåne på ene siden av filter boksen, der hvor røret egentlig kommer inn, røret var selvfølgelig også kappet. Så var det montert på åpent filter som da var plasert oppi denne luftfilter boksen. Egentlig ganske smart da det tilføres luft der.

 

Ellers kan du enkelt og greit bare kappe selve luftfilter røret, bli kvitt luftfilter boksen, og montere åpent der ved registerkjede.

 

Her ser du den siste nevnte løsningen: IMAGE_156.jpg

 

IMAGE_158.jpg

 

Jeg har desverre ikke bilder av den første løsningen, men du forstår vel hva jeg mener der. :)

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Guest sierraman

Bilen går merkbart dårligere med et åpent-filter som er plassert rett etter tomgangsregulatoren, det suger da varm luft fra motorrommet.

 

Plasser det der den orginale filterboksen skal stå, slik at det suger kald luft.

Edited by sierraman
Link to comment
Share on other sites

Bilen går merkbart dårligere med et åpent-filter som er plassert rett etter tomgangsregulatoren, det suger da varm luft fra motorrommet.

 

Plasser det der den orginale filterboksen skal stå, slik at det suger kald luft.

 

 

Når den plasseres ved den orginale filterboksen og suger kald luft.

Vil den gå bedre enn med det orginale luftfilteret?

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

tviler på at man merker noe forskjell på oppsettet jeg har iforhold til et "power" filter plasert på samme plassen.. jeg har jo tatt vekk den slangen som går opp i skjermen så jeg helter luft rett utenifra akkurat som et "power" filter ville gjort.. :P men det er jo bare min mening.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Etter min erfaring så ee "powerfilter" bare crap. Skal bytte tilbake til orginalt jeg. Bilen går faktisk bedre med orginalt^^,

 

Man taper/tjener lite på et slikt "powerfilter" på en suge motor, men lyden derimot - verdt å få med seg. :)

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Man taper/tjener lite på et slikt "powerfilter" på en suge motor, men lyden derimot - verdt å få med seg. :)

 

På min e d dårli med lyd o ass:/ ein kompis så kjøre Accord har samme filter som meg, hørres jo ut som ett fly som tar av;p

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kjøper et Dobbelt-konisk filter, så vil du kanskje få en lyd som ligner på Boxer 6'er til Subaru. Får slik lyd på min når jeg kjører på et tungt gir og gir litt gass, og ganske heftig lyd når man gir skikkelig på. Får iallefall ikke den standard filterlyden, men då tror jeg du må gå for dobbelt-konisk.

Skal bytte ut med et Raid HP filter som ikke er dobbelt-konisk, og regner med at denne lyden forsvinner da.

Jeg har kappet av luftfilterboksen, og koblet filteret helt likt egO, og det funker som en midlertidig løsning. Få sveiset deg et alurør, slik at du kan koble en slange mellom tomgangsregulator og rør.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...