megamann89 Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 (edited) Montering av åpent luftfilter på 2 l doch. Forslag. Lurte på om noen kunne poste bilder av hva de har gjort ? Skjerte over røret etter tungangsregulatoren og foran sirkulasjonsboksen. Men Fant da ut at dette var alt forlite til inngangen på filteret. Edited February 2, 2008 by megamann89 Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 du kan jo gjøre noe lignenne som det jeg har gjort, men sette på et "power" filter i enden istedefor luftfilterboksen.. jeg bare kastet vekk hele den boksen som tomgangsregularoren sitter på og tomgangsregulatoren (siden den alderi virket uansett) så fant jeg et 2,5" eksosrør som jeg tilpasset.. å det hullet som slangen til tomgangsregulatoren gikk inn plugget jeg bare med en rørplugg funker som bare f*** for meg synes faktisk at det ser litt bedre ut med luftfilterboksen jeg da men.. det er bare min mening Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Finnes flere måter å montere åpent filter på her. Da jeg kjøpte min DOCH var det montert filter. Toppen på luftfilter boksen var fjernet, filteret var fjernet. Det var kappet ut en halvmåne på ene siden av filter boksen, der hvor røret egentlig kommer inn, røret var selvfølgelig også kappet. Så var det montert på åpent filter som da var plasert oppi denne luftfilter boksen. Egentlig ganske smart da det tilføres luft der. Ellers kan du enkelt og greit bare kappe selve luftfilter røret, bli kvitt luftfilter boksen, og montere åpent der ved registerkjede. Her ser du den siste nevnte løsningen: Jeg har desverre ikke bilder av den første løsningen, men du forstår vel hva jeg mener der. '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted February 2, 2008 Author Share Posted February 2, 2008 Takk. har planene klare nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierraman Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 (edited) Bilen går merkbart dårligere med et åpent-filter som er plassert rett etter tomgangsregulatoren, det suger da varm luft fra motorrommet. Plasser det der den orginale filterboksen skal stå, slik at det suger kald luft. Edited February 3, 2008 by sierraman Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Stemmer. Merker forskjell. '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Bilen går merkbart dårligere med et åpent-filter som er plassert rett etter tomgangsregulatoren, det suger da varm luft fra motorrommet. Plasser det der den orginale filterboksen skal stå, slik at det suger kald luft. Når den plasseres ved den orginale filterboksen og suger kald luft. Vil den gå bedre enn med det orginale luftfilteret? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 tviler på at man merker noe forskjell på oppsettet jeg har iforhold til et "power" filter plasert på samme plassen.. jeg har jo tatt vekk den slangen som går opp i skjermen så jeg helter luft rett utenifra akkurat som et "power" filter ville gjort.. men det er jo bare min mening.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokke2k Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Etter min erfaring så ee "powerfilter" bare crap. Skal bytte tilbake til orginalt jeg. Bilen går faktisk bedre med orginalt^^, Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Etter min erfaring så ee "powerfilter" bare crap. Skal bytte tilbake til orginalt jeg. Bilen går faktisk bedre med orginalt^^, Man taper/tjener lite på et slikt "powerfilter" på en suge motor, men lyden derimot - verdt å få med seg. '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokke2k Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Man taper/tjener lite på et slikt "powerfilter" på en suge motor, men lyden derimot - verdt å få med seg. På min e d dårli med lyd o ass:/ ein kompis så kjøre Accord har samme filter som meg, hørres jo ut som ett fly som tar av;p Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_drey Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Hvis du kjøper et Dobbelt-konisk filter, så vil du kanskje få en lyd som ligner på Boxer 6'er til Subaru. Får slik lyd på min når jeg kjører på et tungt gir og gir litt gass, og ganske heftig lyd når man gir skikkelig på. Får iallefall ikke den standard filterlyden, men då tror jeg du må gå for dobbelt-konisk.Skal bytte ut med et Raid HP filter som ikke er dobbelt-konisk, og regner med at denne lyden forsvinner da.Jeg har kappet av luftfilterboksen, og koblet filteret helt likt egO, og det funker som en midlertidig løsning. Få sveiset deg et alurør, slik at du kan koble en slange mellom tomgangsregulator og rør. Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now