Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har noen Bremsepapirer som fulgte med når vi kjøpte bilen i 2003.. Er ikke så viktig, siden det er 2 motorer siden :P Men, har stussa endel på papirene 31-12-200313_46_20.jpg

 

Ser at det er ca 292hk i motoren.. Men kan ikke stemme at det var 193hk på hjula?? Kan ikke være nesten 90hk i tap, på en bakhjulstrekker? :wacko:

Og noen som greier å se hvilket ladetrykk dette var på? bilen gikk på rundt 1 bar når vi fikk den, synes det er litt drøyt med 292hk på 1 bar med orginal turbo:P

Posted

Meget spesielt synes jeg. På venstre siden av kurven står det Nm og trykk i bar - det skal ihvertfall stå, da det er nevnt over kurven. Men det stemmer jo ihvertfall ikke. Ellers står det nede der ved normak kW osv, der står det (.... PS) - noe som kunne vært pascal? Men 1bar er jo 100 000 pascal - det stemmer da heller ikke.

 

Ellers står det helt nede Luftdruch, noe jeg vil tro er "luft trykk", altså 0,9bar? Som da er trykket som er genrelt i luften, men som igjen kunne vært turbotrykket siden du nevner 1bar.

 

Met spesielt spør du meg.

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Posted (edited)
Meget spesielt synes jeg. På venstre siden av kurven står det Nm og trykk i bar - det skal ihvertfall stå, da det er nevnt over kurven. Men det stemmer jo ihvertfall ikke. Ellers står det nede der ved normak kW osv, der står det (.... PS) - noe som kunne vært pascal? Men 1bar er jo 100 000 pascal - det stemmer da heller ikke.

 

Ellers står det helt nede Luftdruch, noe jeg vil tro er "luft trykk", altså 0,9bar? Som da er trykket som er genrelt i luften, men som igjen kunne vært turbotrykket siden du nevner 1bar.

 

Met spesielt spør du meg.

 

-Arne

 

PS er ikke pascal. Pa er pascal og handler om trykk, ikke effekt.

PS er det samma som hk.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Guest Ford Gnomen
Posted

Som det står der 'nach DIN 70020', er målt etter DIN 70020 (fant ikke noe engelsk)

PS er tyske hester, 'Pferdestärke', dele de på 1.01387 og du får 'normale' hester.

Så 191hk på hjula og 288hk i motor 1.8BAR sjølom det hørtes lite ut...

Posted
Som det står der 'nach DIN 70020', er målt etter DIN 70020 (fant ikke noe engelsk)

PS er tyske hester, 'Pferdestärke', dele de på 1.01387 og du får 'normale' hester.

Så 191hk på hjula og 288hk i motor 1.8BAR sjølom det hørtes lite ut...

 

Eg ville gjetta på 0,8 bar... at den eine va "dagstrykket".... :)

Posted
PS er ikke pascal. Pa er pascal og handler om trykk, ikke effekt.

PS er det samma som hk.

Når du sier det, så husker jeg at det var Pa ja. Og som sagt, så vet jeg som sagt at det er trykk ja.

 

Men 1,8bar på orginal turbo? Det hørtes jo noe spesielt ut? Derfor tolket jeg dette med trykk på høyreside som "feil"

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Posted

Kan jo ikke være 1.8 i trykk? Er 5 grafer der, ene må jo være Turbotrykk? Eller tar jeg feil? Ville trudd det var den ene grafen som stopper ved 1 bar ca.. Eller er det feil?

Posted (edited)
Som det står der 'nach DIN 70020', er målt etter DIN 70020 (fant ikke noe engelsk)

PS er tyske hester, 'Pferdestärke', dele de på 1.01387 og du får 'normale' hester.

Så 191hk på hjula og 288hk i motor 1.8BAR sjølom det hørtes lite ut...

 

Ser at alle orginale Sierra Cosworth 88 modeller på Mobile står oppført med 204 ps.Det samme som i Norge,så at det er noen forskjell på tyske og norske hester er lite sannsynlig.Det samme gjelder for andre biler også

Edited by cosworth540
Guest mazdafun
Posted (edited)

Hei lillegutt ;)

 

Tror du ikke den grafen jeg har markert med rødt kan være trykket? Det kan stemme med åssen jeg husker den bilen ladet når dere fikk den. Rundt 3000 omd når trykket kom og ca 1,1 bar i peak

At den skalaen opp til 1,80 på høyre side er bare en referanse på hvor høyt det kan gå...

 

grafer.jpg

Edited by mazdafun
Posted
1. Men kan ikke stemme at det var 193hk på hjula??

2. Kan ikke være nesten 90hk i tap, på en bakhjulstrekker? :wacko:

3. Og noen som greier å se hvilket ladetrykk dette var på?

 

1. Å jo du, det kan det.

2. Ingen problem, legg merke til hastigheten. Denne er effektmålt på 5. gear! Greit nok i og med at makseffekt dikterer toppfart.

3. 384 Nm indikerer ett ladetrykket på 1,3 BAR på 4190 o/min, pluss minus variabler som uoriginale "trim" deler.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...