Turboterje Posted January 30, 2008 Posted January 30, 2008 jeg har fått tak i cossie stempler, men har ikke råder. Lurer på om det går ann å bruke rådene og veiva ifra vanlig IS sammen med stemplene?
kai-f250 Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 jeg har fått tak i cossie stempler, men har ikke råder. Lurer på om det går ann å bruke rådene og veiva ifra vanlig IS sammen med stemplene? funker fint d.. må bruke is råder med tilhørende kryssbolter så går det fleske fint:) er litt makkverk og få rådene på stemplene..må varmes råden der den sitter på kryssbolten og presse den av mens den er varm så må du varme før du presser på igjen.. er lett for at stemlene sprekker når du har dei i pressa men om du tar en 6x6"trekloss og huggher ut en hal måne i den som passer til stempelet og borrer et hull til kryssbolten så går d fin fint.. gjort det mange ganger:) lykke til 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
Turboterje Posted January 31, 2008 Author Posted January 31, 2008 ok, men hvordan blir det med cossie råder på IS veiva a? Er veivene like store på cossie som på IS?
cosworth540 Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 ok, men hvordan blir det med cossie råder på IS veiva a? Er veivene like store på cossie som på IS?Rådene passer på veiva.Ta med de orginale rådene til en som kan gjøre rådene dine om til flytende .Koster ikke mange kroner,og du slipper å presse rådebolter når du skal montere sammen.
Turboterje Posted January 31, 2008 Author Posted January 31, 2008 Men er det ikke best med cossie råder? Blir litt mer komp å da eller? Også har jeg et spørsmål til, den toppen jeg skal bruke, usikker på hva slags merke kammen er, men er 318 grader. Noen som vet hvordan dette vil fungere sammen med turbo?
cosworth540 Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 Men er det ikke best med cossie råder? Blir litt mer komp å da eller? Også har jeg et spørsmål til, den toppen jeg skal bruke, usikker på hva slags merke kammen er, men er 318 grader. Noen som vet hvordan dette vil fungere sammen med turbo? Cosworth rådene er lengre,så det blir høyere komp med dem.Blir vel for lav med is råder,så da bør du frese av blokka.Kammen som er 318 grader blir helt feil.Kjøp en Kent FR30 eller kjør orginal kam.
Leo Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 Du kan greit kjøre med is råder og cossie stempler, det gjore jeg, men kompresjonen blir veeeldig lav. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
cosworth540 Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 Du kan greit kjøre med is råder og cossie stempler, det gjore jeg, men kompresjonen blir veeeldig lav.ikke noen fordel det
Leo Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 Nei, det er sant. Lag og respons lider under lav komp, men igjen så kunne jeg kjøre opp mot 1,5 bar ladetrykk uten tenningsretarder. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
KajKnoz Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 så hva er det lettest og mest økonomisk å gjøre hvis man har cossie-stempler på is-råder for å få best mulig HOLDBAR effekt ut av maskinen? Båt & Bil Teknikk
Guest Djohannessen Posted February 2, 2008 Posted February 2, 2008 kjøp deg cossie råder så slipper du å plages med kryssbolten...
Recommended Posts