Jump to content

slett


BR Racing V6

Recommended Posts

slett

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

blir disse laget ved tanke på LHD kontra RHD i uk ?

 

 

hei. lages først og fremst for norske biler. for det er det jeg har selv

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

hei. er påtenkt intern wastegate. extern blir litt overkill på 2.8-.

 

selv på 24v holder det lenge med intern .

 

husk 2 stk turboer. størelsemessig. t25 eller gt25 turboer står oppført med 250hk hver seg. med intern wastegate.

 

de fleste vil nok kunne holde seg bra med dette.

 

på 24v 2.9 med mye krutt. kan gt28rs være den mere perfekte turboen. klart og den dyreste.

 

små turboer er nok alltid dyrere en de større. merkelig nok,

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har fått en pris på custom lagde manifolder til 24v til sierra. de vil koste 5000kr å få laget på ordre,dette i en seriøs kvalitet av rustfritt.

 

spørsmålet er om dette er et salgsobjekt. vet det er vanskelig å få tak på tubokit fra før av. om noen idet heletatt er klar for høyere kvalitet på slike deler.

 

så jeg vet lite. kan de som er spesiell intriserte gi meg en pm. for dette kan bli litt mye for meg enkelt.

 

 

frofix

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

snakker du om twin eller singel turbo manifolder?

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Ser jo meget bra ut dette :D

har du mere bilder av innsuget??

Hva er det du skal ha på de koblingene på siden av det? :o

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest John-A
Hallo, tenkte å sjekke interessen for rustfrie turbomanifolder til v6.

 

jeg skal meget mulig få igang et sett til 2.8 twin turbo. og twin turbo til 24v motoren.

 

det er labert lite interesse for 2.9 motoren. så den blir ikke prioritert.

 

manifolder vil bli laget i 304 rustfritt.

 

så da på tanke om en gruppebestilling. så vil det kunne gå ann å få bedre pris. :)

 

dette er kun er lufting. så lenge jeg skal ha manifolder til egne motorer.

 

jeg ser top boss i UK selger twin turbo manifolder til 24v for 850£

 

så mye gir ikke jeg. tror skal klare mot 5lapper kansje.

 

frofix.

 

Turbomanifoiler av 304 rustfristål?...

Hmmm, er vel mye bedre å bruke 321 til turbogrenrør?

Vil si 304 er greit til vanlig sugemotor...

 

MVH John-A

Link to comment
Share on other sites

Turbomanifoiler av 304 rustfristål?...

Hmmm, er vel mye bedre å bruke 321 til turbogrenrør?

Vil si 304 er greit til vanlig sugemotor...

 

MVH John-A

 

 

funker helt utmerket med 304 på enkelte turbo biler og. som ettermontering.hvor man ikke lader 2bar.

 

tviler sterkt at folk generelt vil bruke for mye på manifolder i en slik pornokvalitet.

 

men man kan få det man vil ha ,hvis man virkelig vil. :)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Hva med svartstål da? Kan bli like fin den ;)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

kan fint få til i 316 kvalitet. svartstål er solid og bra det også- kan jo ta litt varmebandasje eller coate dem med høytemp spray, så ruster de ikke med det første.

 

er flere muligheter. singleturbo.så klart og en mulighet. men ser dette egentlig som mere jobb.og vet de fleste ønsker en responsvillig v6 når de går for turbo.

 

så to små turboer vil passe mye bedre mener jeg. alt fra gt17 fra sabb 9-3 2003 modell. som jeg vet funker dritbra på en 2.0l ohc med trykk uansett turtall omtrent.

 

på en slik turbo pr side. på ca 1.5l pr turbo vil de likevel spoole godt ved 1500rpm. effektiviteten i disse motorene er høy, med 0 grader overlap kammer.med høyt løft-.

 

som er konstruert for momentsterk motor. ser ingen grunn til å bolte på noe t3 turboer på hver side .fra eks cosworth med ar48.disse er beregnet på 2.0l motorer

 

så da er halve effektregistret borte på 24v om slike brukes.

 

1stk t3 cosw vil derimot funke greit fra bunn. men bli alt for restriktiv over 4000-4500rpm pga lite eksoshus.

 

så anb kun max to stk t25 turboer i str. da bør vel trykket starte rett over 2000rpm.

 

 

derimot grunnet alle t-gt serier turboer er dyre jo mindre de er. så er det vanskelig å finne noe billig bra som kan duge.

 

kommer helt ann på bruken. men slik jeg ser det.,vil nok de fleste kun ha et ettermonterings sett,som de slipper å gjøre noe med motoren.bolt on.

 

da er det snakk om veldig lite turbotrykk.på 9.7:1 i grunncompresjon.vil en 0.3-0.4bar overtrykk være en kjempeforskjell. man kan fort få litt v8 dreimoment følelse.

 

boa-bob motoren er ikke noe turtallsmaskiner orginalt. derav turtallsperra på 6300rpm. pga kammene som også er begrenset til effekt innen for et bestem område.

 

det sitter kun støpte mahle stempler i 24v orginalt. rådene er samme som 2.8-2,9 12v. de er ikke smidde på nyere bob som jeg leste om i et blad fra Top boss,UK:

 

stempler og råder vil holde seg greit ,hvis man unggår tenningsbank. og blandingen er riktig. orginale ecu er restriktiv i orginal utførelse. jeg har logget med Innovative wideband

 

i potta bak under testkjøring. og den går utrolig magert helt opp til 5000rpm. først da gir den 14.5 i lamba opp til turtallsperra. 6300.

 

så et tilegginsprut ser jeg på som nødvendig. jeg har testa ut å kjøre uten lambasonder. øke bensintrykk. men dette bli så alt går fett uansett turtall.

 

anbefaler at de som vil sikre seg. heller kjøper et Emerald3d datasprut som heaamodt driver med her inne.

 

da vil dette kunne bli en bra maskin :))

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Hva med hybrid? T04 eksos og T3 kompressor? Den vil jo komme litt senere samtidig med at en sånn alene vil være ganske snill med motoren opp til 6300rpm. Vil jo hjelpe stort på mellomregisteret som jo er favorittområdet til disse motorene. :)

Uansett så er jo oppgraderte rådebolter anbefalt...

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har et par twinturbo manifolder her nå, jeg tenkte å få shine up litt. gamle Silkesvarten sine.

 

skal bare få sjekka at de faktisk kan passe på de fleste 2.8 utgavene og andre mindre v6.

 

tenkte å få laget de med helt enkelt t3 flenser. sitter trekanta diesel pajero turbo flenser der nå.

 

jeg får tak på noen billige t3 turboer. og evt har jeg og en adapter fra t25-t3 som kan brukes. bygger da evt opp en 5-6cm.

 

jeg har forsåhvidt en singel turbo manifold og. men er usikker på hva folk egentlig er intr i.

 

starter med twin å ser. :)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut dette. Kunne godt tenkt meg og kjøpt inn en 2,9imotor 12v til og overhalt og grommere kammer og kanskje bestilt manifolder fra deg. Men først må alt dette handles inn først. Var planen og lage manifoldene selv eller bestille ferdig?

Escort Mk5 rst

Sierra sedan 2,9i

Audi A4 b6 1.8T

Link to comment
Share on other sites

Folk er interesert i overliggende kammer.

 

 

Du mener 24v v6?

 

eller trimkammer til 24v?

 

Har en kompis som skal hjelpe meg med å få laget noen fine 24v manifoiler om en stund.

 

så får man se om det er intr.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest Ford For Life
Har et par twinturbo manifolder her nå, jeg tenkte å få shine up litt. gamle Silkesvarten sine.

 

skal bare få sjekka at de faktisk kan passe på de fleste 2.8 utgavene og andre mindre v6.

 

tenkte å få laget de med helt enkelt t3 flenser. sitter trekanta diesel pajero turbo flenser der nå.

 

jeg får tak på noen billige t3 turboer. og evt har jeg og en adapter fra t25-t3 som kan brukes. bygger da evt opp en 5-6cm.

 

jeg har forsåhvidt en singel turbo manifold og. men er usikker på hva folk egentlig er intr i.

 

starter med twin å ser. :)

 

hva skal du ha for sånne twin turbo grenrør/manifolder??

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...