Jump to content

Girolje-lekkasje

Recommended Posts

Posted

Jeg har en 4x4 sierra cosworth og ved vanlig kjøring har jeg problemer med at giroljen fra hovedkassen lekker ut mellom motor og girkassen. Tok ut girboksen og skiftet tetningsringene på inngående aksel i girboksen, men har fortsatt lekkasje.

Noen som har noen tips om hva som er galt evt. hva som kan gjøres?

Posted

Lagrene virker hvertfall ok, ingen ulyder fra kassa.. Så ikke så mye etter skader da den var ute, så d kan vel hende at det er det som er årsaken..

Er vel bare å ta ut girboksen å lete mer, da..

Posted

Det er mellom motor(bunnpanne) og svingjul hus ( forkant), ja..

Posted

Har tenkt på at det kan være noe slikt, men oljenivået på hovedkassen minker jo mye hver gang jeg kjører, så går ut ifra at det er fra girboksen oljen kommer fra..

Posted

sjekket transferkassen . OBS den skal ikke være full til kanten , 5mm under kanten og automat olje .

Hvor mye minker det på hvor lang tur ??

Posted

Kjørte slik at giroljen i hovedkassen ble varm, åpnet å lot det renne av seg. kjørte en tur på 1,5-2 mil, da hadde nivået sunket ca 2 cm på hovedkassen. Fordelingskassen holder nivået stabilt.

Posted

bare for og spørre ... den sto samme sted / vann rett . 20mm er MYE olje og det må du kunne se . Prøv og lys inn ved clutch utløser armen og se om du ser noen spor av olja . Får du olje på clutch platene ??

Posted

Den stod på samme sted, ja. Har også kommet litt olje ut åpningen for utløser-armen, noe som tyder at oljen kanskje kommer ut simmeringen på inngående aksel, som gjør at det spruter oppover sidene???

Posted

Girboksen står i bilen nå, så ikke så lett å se på selve akselen da, men for at det skal komme ut olje fra utløserarm-åpningen, må vel oljen kastes ut fra girboksen via inngående aksel?

Posted

Har verkstedmanual, ja.. Ble ikke gjort akkurat som d stod der, så må vel få d gjort skikkelig nå..