Furre Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Fant dette på autodb: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1768257 Ser ut som samme delene som voldenracing og frofix selger, men til en lavere pris:) Har handla turbo og litt anna småkjafs av turbokongen før, kjempe bra service! 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest garret Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Morro. Vet du om han har noe nettside? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted January 28, 2008 Author Share Posted January 28, 2008 Er en link til hva han har nederst i anonsen, er ikke akkuratt en hjemmeside men står jo litt.. Men er jo bare å ringe.. 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 ser at gt2871 turboen med 56 trim skal klare 475 hester.det er 75 mer en andre oppgir på samme turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 er sikkert bedre den turbon der da 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 (edited) Ser ut som samme delene som voldenracing men det er ikke det. volden lager de selv. Edited January 28, 2008 by Samatron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted February 5, 2008 Author Share Posted February 5, 2008 Sitter og venter på et svar fra volden eller samatron her jeg? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 *Annonseforumet er til for at brukere på forumet skal kunne kjøpe og selge sine deler og biler. Kommersielle annonser er ikke tillatt. Kontakt ansvarlig for samarbeids-partnere for en avtale. Heleri blir ikke tolerert.Har du fått solgt/kjøpt det som var annonsert skriv da SOLGT/KJØPT i tråden.Massesalg av egen-/produserte eller -importerte deler er ikke tillatt uten klubbavtale. Massesalg uten avtale med klubben er uønsket, desverre. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Det var vel ikkje selger som startet tråden. "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted February 11, 2008 Author Share Posted February 11, 2008 Selger kom inn og svara på litt av det som kom opp i tråden, er nokk derfor det ble fjerna?.. 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Selger kom inn og svara på litt av det som kom opp i tråden, er nokk derfor det ble fjerna?..Stemmer. Fjernet diverse innlegg som kunne tolkes som "salg" fra "selger". Trådstarter, furre, er snill å informere om billige deler, "selgeren" av disse delene prøver å "selge" gjenom denne tråden - derfor ryddet. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Mulig å få vite brukernavnet hans? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 (edited) Følger du autodb-linken finner du jo nr og mail?Men tror det var T-KING65 Edited February 12, 2008 by Janna Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 (edited) Følger du autodb-linken finner du jo nr og mail?Men tror det var T-KING65 Så her på forumet får ikke jeg som selger "forsvare meg " , når andre her begynner å slenge dritt .Merkelig forum dette må jeg si ! Jeg kan igjen i hvert fall linke til Garrett sin EGEN NETTSIDE , angående hk rating på gt2871r turboen : http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...1R_743347_2.htm Jeg har en kompis jeg hjalp med oppsett på en s13 200sx CA18DET , som fikk målt 390hk på navene hos Bjørnstad bil med en gt2871r .86ar turbo .En annen har nå nettopp målt over 460hk på navene på samme motor og samme turbo , med E85 bensin .Denne har heller ikke noe "dyrt" oppsett . Edited February 12, 2008 by T-KING65 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 (edited) Ikke noe drittslenging fra min side,men jeg fikk oppgitt 400 hester på min GT2871 når jeg handlet den.Er fornøyd med at den yter mer enn jeg hadde forestillt meg Edited February 12, 2008 by cosworth540 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Kanskje "r"`en har innvirkning på den turboen? gt2871 og gt2871r Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 (edited) Finnes ikke en GT2871 uten r .R står bak på alle Garrett sine GT turboer som har dual ballbearing (dvs dobbelt kulelager) .De lager NOEN GT turboer uten kulelager også .Disse har da de nyutviklede , mye mer effektive GT hjulene til Garrett , men har vanlig glidelager .Disse er mye billigere enn de kulelagrde versjonener , men yter mye mindre også .De kulelagrede har mye høyere effektivitet . Det de fleste ikke vet er at det finnes 3 forskjellige kompressorhjul til disse turboene .Den største , og den folk kjøper mest av er 56trim versjonen .Det folk ikke er så klar over , er at det finnes en versjon , som gir nesten like mye topp effekt , men har vesentlig bedre spoolup .Den gir et mye bedre skyv i mellomregister .Denne ble utviklet av HKS og solgt under navnet HKS GT RS .Brukes bl.a. mye på Skyline 800hk twin turbo oppsett , da de er bolt-on på RB26DETT GTR motoren .De brukes mye på driftebiler på rundt 400-450hk , for å gi hurtigst mulig respons , som er veldig viktig for disse bilene . Da Garrett selv "fikk lov" til å selge dem , så ble de tilgjengelige for en grei pris .HKS fungerer som "test stajon" for Garrett . De får eneretten på å selge disse egenutviklede turboene i 3 år .Deretter kan Garrett selge disse versjonene selv . Her bilder av denne versjonen .Jeg modder dem med 3" TIGsveiste innsug , og high flow prepper både kompressorhus og turbinene .Denne ble brukt på et top mount oppsett med ekstern wastegate, og 3" v-band ut av eksoshuset , for å kune gi best mulig effekt og spoolup . http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSCN2076.JPG http://www.raceinfo.no/temp/tn_DSCN2089_1.JPG Edited February 20, 2008 by T-KING65 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted February 21, 2008 Author Share Posted February 21, 2008 Vet du om noen cosworter som har testa dn turboen med et greit oppsett på resten av motoren? hadde vert gøy og sammenligne med min når jeg kommer så langt:) 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Nei,,,jeg har aldri levert disse til annet enn SR20DET .Jeg tror turbindelen blir litt liten for Cossier ( i hvert fall mer standard Cossi motorer) .Slik jeg har erfart det , så funker gt3071r .63ar turboen , så bra , at det nesten ikke er vits å gå for mindre turbo på Cossier . Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 (edited) Fikk grenrør fra Turbokongen i dag.må si at her er det valuta før pengene,bra finish og bra design kan trygt anbefale denne karen takker og bukker Edited February 23, 2008 by capri-rs "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Fikk grenrør fra Turbokongen i dag.må si at her er det valuta før pengene,bra finish og bra design kan trygt anbefale denne karen takker og bukker Gi gjerne tilbakemelding når du har testa dette a, mange kinaebay grenrør som ser flotte ut.. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Gi gjerne tilbakemelding når du har testa dette a, mange kinaebay grenrør som ser flotte ut.. nå er det vel ikke akkurat kina grenrør han selger da? hadde han ikke samme leverandør som face? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 nå er det vel ikke akkurat kina grenrør han selger da? hadde han ikke samme leverandør som face? Tenkte generellt. Er ikke gull alt som glitrer (Var ikke for å sverte eller så tvil om T-KING65) Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 De er IKKE produsert i Kina , og er mye høyere kvalitet enn de grenrørene jeg har hatt i hendene fra Kina .De er MYE bedre sveiset , og er mye mer holdbare i forhold til sprekking .Uansett , så er beste måten å hindre sprekker i slike grenrør , å bruke skikkelige braketter til å holde vekten av turbo/eksos etc. .Henger det masse vekt i grenrøret , sprekker de mye lettere (det gjelder også originale eksos manifolder såvidt jeg har hørt . De er levert fra samme leverandør , som Face og Volden racing får dem fra (ikke at det i seg selv er noe garanti for kvalitet) .De som ikke er fornøyde , kan sende de tilbake , og få full betaling tilbake (ikke minus 15% gebyr som f.eks NTS driver med) . Det som ikke er bra med dem (og de aller fleste andre grenrør) , er at det er endel kanter som hibdrer flow på flensene .Spesielt ved flensen inn til turbo , er det noen FÆLE kanter . Disse MÅ portes vekk , ellers vil det ha negativ effekt på eksosflow inn til eksoshjulet .Jeg porter ALLE kanter på flenser etc , før de sendes ut til kunder .Det samme gjelder for innsugene som har de samme fæle kantene ved flensen inn til innsugsportene i toppen . Også disse må portes endel før de er bra .Her snakkes det ikke om små kanter på 1mm , men større kanter på 2-5mm . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Hørtes ikkje ut som sveisinga var så bra allikevel då med tanke på det du sier her?? Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now