Furre Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 (edited) Hei, etter litt trimming og overhaling av motor har jeg ikke gnist:( Eller det kommer en gnist når jeg skrur på tenninga, men ingen når jeg kjinner(starter) motoren..Har nye plugger og pluggledninger, en grp a coil som er nesten ny og fungerte bra før jeg demonterte motoren.. Noen her som har peilig på hva dette kan være? fordeler ser bra ut, men har ikke prøvd en annen enda.. Prøvde tennings modulen til en kamerat, uten at det hjalp noe.. Har også målt avstanden fra sensor som måler tennene på reimhjulet, var ca 0.15mm målt med føler blad.. Er dette en grei avstand? Den ene pinnen på den store ecu kontakten(pinnen helt nede til venstre) var litt svartsvidd, jeg renska den opp men vet jo ikke om det kan være noe galt med hjernen.. Noen som vet hva dette kan være? Veldig surt å ikke få start med bilen etter alt dette arbeidet.. Svært takknemlig for svar:) Edited January 27, 2008 by Furre 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Huska den lille jordingskabelen på innsuget? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted January 27, 2008 Author Share Posted January 27, 2008 Huska den lille jordingskabelen på innsuget? Mener du de som kommer fra den "pølsa" dyseledningene er i? i såfall har jeg kobla alle(3?) til innsuget.. Målte reimhjuls sensoren til 0.5v når den går rundt på starter, er dette bra nokk? Går det an å måle spenning fra fordeler? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Er vel i den pølsa ja. Husker ikke hvor mange det er i farten. Får ikke sjekka bilen min heller,da jeg ikke har den her.Kunne nesten høres ut som det var et jordingsproblem, og at noe tar jording gjennom hjernen din,ettersom det var ei svidd kontakt der. Hvis det er tilfellet,er det neppe bra for hjernen.Ville prøvd å finne et koplingsskjema for å finne ut hva den pinnen på kontakta er til for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted January 27, 2008 Author Share Posted January 27, 2008 Er vel i den pølsa ja. Husker ikke hvor mange det er i farten. Får ikke sjekka bilen min heller,da jeg ikke har den her.Kunne nesten høres ut som det var et jordingsproblem, og at noe tar jording gjennom hjernen din,ettersom det var ei svidd kontakt der. Hvis det er tilfellet,er det neppe bra for hjernen.Ville prøvd å finne et koplingsskjema for å finne ut hva den pinnen på kontakta er til for noe. Får ikke håpe d.. Har ikke knota noe med jording så kan ikke forstå d.. Ingen så veit hvor jeg kan finne et koplingsskjema? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr escorth Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Mener du de som kommer fra den "pølsa" dyseledningene er i? i såfall har jeg kobla alle(3?) til innsuget.. Målte reimhjuls sensoren til 0.5v når den går rundt på starter, er dette bra nokk? Går det an å måle spenning fra fordeler? prøv med en ny tdc sensor og sett avstanden til 0.5 og skjekk om kontakten til fordeleren er ok så tenke eg den starte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Koplingsskjema finner du nok på totenauto.no. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted January 27, 2008 Author Share Posted January 27, 2008 (edited) ok skal prøve dette:) takk for svar! Noen andre med erfaring om dette? Ps. Må vel være medlem for å se på Koplingsskjema på totenauto? jeg kan ikke bli medlem, står at email adressen min er banna? har aldri vert på det forumet og kjenner ikke til totenauto på noen annen måte.. Noen som hvet hva dette kan være? Edited January 27, 2008 by Furre 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 sitter kontakta på halvgivern riktig vei? den nedi fordeleren. satt på exstra jording på hjernen.. verdt å prøve det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 sitter kontakta på halvgivern riktig vei? den nedi fordeleren. satt på exstra jording på hjernen.. verdt å prøve det.. Hvilken vei kontakten på halvgiveren står, spiller ingen rolle. Min starter uansett hvilken vei den står.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 det gjør den ikke på min og de jeg har skrudd på. den starter men slår tilbake. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted January 28, 2008 Author Share Posted January 28, 2008 Har ikke vert oppi fordeleren så har ikke snudd på kontakten.. men skal sjekke d:) takk for gode svar:) er det noen andre som sitter inne på gode tips må dere ikke være besjedne! 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Jordingsledninger mellom batteri og motor/ karosseri er et svakt punkt på sierra.Da du har sett en stikker som det har vært varme i , er jeg redd det kan være dårlig jording som er et problem.Går fint ann å få brent opp en styreenhet av slike problemer.Jeg har faktisk greid å brenne opp en radio i min Sierra pga. svak jording mellom batteriet og karosseriet.Noen kloke hoder hadde satt ekstra jordingsledning til antenna rett på minuspolen , og da jeg vrei på nøkkelen dro den strøm i gjennom bilradioen og til minusledningen på den i stedet for ledningen ned til batterikassa. Lokta dritt og fungerte dårlig etterpå.... Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted January 29, 2008 Author Share Posted January 29, 2008 Bilen sviver nå var noe veldig enkelt så var galt men takk for gode tips:) 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodohc Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Må si hva det var da, mulig det kan hjelpe andre når di skal feilsøke etter en lignende feil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted January 29, 2008 Author Share Posted January 29, 2008 hehe litt flaut da:P har bytta til et ebb innsug, kontakten til tdc sensoren var plutselig i rette lengden til koblinga på tomgangsventilen og omvent.. koblingene er helt like så var ikke så lett å finne ut hva som var galt.. 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 tar opp denna tråden igjen . har fått samme problem på min i løpet av vinteren . får ginst ved første hakk på tenninga der etter null gnist når jeg kjinner den på starteren . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted March 12, 2008 Author Share Posted March 12, 2008 du har ikke bytta om litt kontakter slik som jeg gjorde? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted March 13, 2008 Share Posted March 13, 2008 tar opp denna tråden igjen . har fått samme problem på min i løpet av vinteren . får ginst ved første hakk på tenninga der etter null gnist når jeg kjinner den på starteren . var den ene av di 3 kontaktene på torpedoveggen som ikke hadde sikkelig kontakt .går som f nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now