EEH Posted January 26, 2008 Posted January 26, 2008 (edited) Jeg tenkte å kutte ut den gamle hjulbrønnen og lage en litt større firkanta for å ha en fuelcell i bagasjen. Fikk denne i posten idag: Men så tenkte jeg siden batteri også må være i et rom som er lufttett fra coupeen at jeg kunne lage EN kasse og ha både tank og batteri i samma kasse. Men.. For det første: Er det lovlig på veien? Andre: Blir det godkjent til banekjøring? For det tredje: Er det i det heletatt trygt? Knallgass + bensindamp + uventilertrom + elektrisitet/gnist. Håper på raskt svar. Mvh Espen Edited January 26, 2008 by EEH
cross-box Posted February 3, 2008 Posted February 3, 2008 EEH said: Jeg tenkte å kutte ut den gamle hjulbrønnen og lage en litt større firkanta for å ha en fuelcell i bagasjen. Fikk denne i posten idag: Men så tenkte jeg siden batteri også må være i et rom som er lufttett fra coupeen at jeg kunne lage EN kasse og ha både tank og batteri i samma kasse. Men.. For det første: Er det lovlig på veien? Andre: Blir det godkjent til banekjøring? For det tredje: Er det i det heletatt trygt? Knallgass + bensindamp + uventilertrom + elektrisitet/gnist. Håper på raskt svar. Mvh Espendu må kasse inn fuelcellen, det skal ikke komme veske inn i cupen (der du sitter altså) også skal du ha batteri bak må den også kasses inn, og det skal ikke være koblinger inne i cupen, i så tilfelle må dette være godkjente pressa koblingerdette er kravet i motorsport, om du får det godkjent etter veien er vanskelig og si, men gjør du det motorsport forbundet krevet er du langt på vei aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Guest pølerN Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 Men vis du skal ha godkjent batteri på vei så må du vel ha gele batteri, det er noe jeg har hørt iallefall
cross-box Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 pølerN said: Men vis du skal ha godkjent batteri på vei så må du vel ha gele batteri, det er noe jeg har hørt iallefall batteri skal være i en egen kasse, ingen krav til at det skal være gelebatteri, men du skal ikke kunne blande bensin og batteri i et vist du skjønner aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
kjetilr Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 For gatekjøring så tviler jeg på at du får godkjent en slik fuelcell for "vanlig" veikjøring. Men det er lov å prøve seg.... Om det er godkjent på en rallybil etter reglene, betyr ikke det at en ombygging av denne typen er godkjent. Prat med Biltilsynet før du gjør noe..
rene`racing Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 tror du skal få det godkjent av bt,eg diskuterte det med bt en gang og fekk positive tilbakemeldinger,så det er bare og godsnakke med dei 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now