Jump to content

dynamo

Recommended Posts

Guest sierraman
Posted

Hva skal spenningen ut fra dynamoen være når motoren går på tomgang og ledningene er koblet fra koblingsklemmene på dynamoen?

15-16V?

Takker for svar :rolleyes:

Posted
Hva skal spenningen ut fra dynamoen være når motoren går på tomgang og ledningene er koblet fra koblingsklemmene på dynamoen?

15-16V?

Takker for svar :rolleyes:

14-14,5

Wehode

Guest sierraman
Posted

takker for svar B) , da er min dynamo ødelagt, for eg måler kun 1,5V

Guest sierraman
Posted

kan en dynamo fra soch brukes på doch?

Guest sierraman
Posted
Veit ikke,men hvor mye spenning har du på batteriet når bilen går på tomgang? Kan det være regulatoren din som er defekt?

12.5v

Posted

fort gjort å sjekke regulator, to skruer det, finner fort ut om det er noe igjenn av børstene.. litt andre strømfester på soch en doch, itilegg er jo reim-hjulet annerledes. men festene er like, så med litt tolmodighet, bytte om reim-hjulet og klure litt med festene, så bør det gå fint.

Guest sierraman
Posted

kan vel bare bytte over regulatoren fra en soch dynamo da? ser likt ut

Posted

Du er sikkerpå at det ikke bare er lampa i dashbordet som er gått? Virker ikke lade pæra så lader heller ikke dynamoen...

Lyser den føre du har starta bilen med bare tenninga på?

Guest sierraman
Posted (edited)

ja, lampa lyser den. ene børsten på dynamoen var bare 3-4mm lang.

målte 3-ohm gjennom dynamoen når eg målte på sleperingene, men når eg måler på klemmene er det ingen gjennomgang.

Edited by sierraman
Posted

Noen som vet Hvor mye en dynamo koster til Is? for har dynamo problemer:D

Guest sierraman
Posted

en 90A dynamo som står der orginalt(DOCH) koster 3500kr+++, men en på 70A holder i massevis for meg.

Et spørsmål: skal eg kunne måle gjennomgang i dynamoen, vis eg måler på klemmene?

Posted
en 90A dynamo som står der orginalt(DOCH) koster 3500kr+++, men en på 70A holder i massevis for meg.

Et spørsmål: skal eg kunne måle gjennomgang i dynamoen, vis eg måler på klemmene?

Har en is-SOHC-dynamo.....Bor i Stavanger...Hvis du er intr....