Jump to content

Problemer med høy spenning


thogau

Recommended Posts

regulatoren sitter bak på dynamoen - festet med to skruer . Mål spenning på bat bør være 14,2 til 14,7 volt .

Cosw lider av dårlig jording . det går en jordings ledning fra en bolt til svingjulshuset til batt bak exsos røret fra turbo . Den har en lei tendens til og brenne av - som regel går da jord fra motor gjennom lednings nett og brenner ECU - har også hørt om glødene gass wire ..

Link to comment
Share on other sites

kan også være diode brua som har røket.

 

bige..du har en helvetes god lading om du har 14.7 volt..er ikke mange biler som har det..

så lenge ladinga ligger mellom rundt 13,7 til 14,2 me forbruker på så er det godt i massevis.

Link to comment
Share on other sites

Idag nådde spenninga nye høyder å alt vart svart "batteriet kokte"

Etter at eg skiftet spenningsregulator og hadde buster på batteriet fekk eg ikke start... :unsure:

Hva kan det være som har røket??

 

Skjønner ikke hvorfor du ikke byttet regulatoren før dette skjedde?Har jo hatt 10 dager på deg.

Muligheter for a flere komponenter som feks hjerne har fått et strømsjokk som den ikke tålte.

Når bilen lader så batteriet koker pleier de fleste pærene å ryke også.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor du ikke byttet regulatoren før dette skjedde?Har jo hatt 10 dager på deg.

Muligheter for a flere komponenter som feks hjerne har fått et strømsjokk som den ikke tålte.

Når bilen lader så batteriet koker pleier de fleste pærene å ryke også.

jeppjepp eg skulle gjort det før men regulatoren kom først idag, skal prøve en ny hjerne!

Er det noe annet eg bør sjekke?

Link to comment
Share on other sites

har du sjekka kolisjonsbryteren(dødmannsknappen) ved passasjer sidedeksel der nede med beina? enten der eller på førersiden skal den ligge, ta + og minus rett fra et batteri på pumpa, starter den da så ja da er dødmannsbryteren eller releet død, dødmannsbryteren er bare og trykke inn så skal det virke hvis det er den som er ødelagt

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

har du sjekka kolisjonsbryteren(dødmannsknappen) ved passasjer sidedeksel der nede med beina? enten der eller på førersiden skal den ligge, ta + og minus rett fra et batteri på pumpa, starter den da så ja da er dødmannsbryteren eller releet død, dødmannsbryteren er bare og trykke inn så skal det virke hvis det er den som er ødelagt

Dødmannsknappen er ok, skal prøve med et nytt relee!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...