Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har et problem med cossien om dagen, virker som noe er fucka med spenningsregulatoren...

Alle lys blir veldig sterke, men pærene ryker ikke?

 

Hvor ligger denne regulatoren?

 

Noen som har noe forslag til hva som er galt?

Posted

regulatoren sitter bak på dynamoen - festet med to skruer . Mål spenning på bat bør være 14,2 til 14,7 volt .

Cosw lider av dårlig jording . det går en jordings ledning fra en bolt til svingjulshuset til batt bak exsos røret fra turbo . Den har en lei tendens til og brenne av - som regel går da jord fra motor gjennom lednings nett og brenner ECU - har også hørt om glødene gass wire ..

Posted

kan også være diode brua som har røket.

 

bige..du har en helvetes god lading om du har 14.7 volt..er ikke mange biler som har det..

så lenge ladinga ligger mellom rundt 13,7 til 14,2 me forbruker på så er det godt i massevis.

Posted

Idag nådde spenninga nye høyder å alt vart svart "batteriet kokte"

Etter at eg skiftet spenningsregulator og hadde buster på batteriet fekk eg ikke start... :unsure:

Hva kan det være som har røket??

Posted
Idag nådde spenninga nye høyder å alt vart svart "batteriet kokte"

Etter at eg skiftet spenningsregulator og hadde buster på batteriet fekk eg ikke start... :unsure:

Hva kan det være som har røket??

 

Skjønner ikke hvorfor du ikke byttet regulatoren før dette skjedde?Har jo hatt 10 dager på deg.

Muligheter for a flere komponenter som feks hjerne har fått et strømsjokk som den ikke tålte.

Når bilen lader så batteriet koker pleier de fleste pærene å ryke også.

Posted
Skjønner ikke hvorfor du ikke byttet regulatoren før dette skjedde?Har jo hatt 10 dager på deg.

Muligheter for a flere komponenter som feks hjerne har fått et strømsjokk som den ikke tålte.

Når bilen lader så batteriet koker pleier de fleste pærene å ryke også.

jeppjepp eg skulle gjort det før men regulatoren kom først idag, skal prøve en ny hjerne!

Er det noe annet eg bør sjekke?

Posted

ta av dynamoen og få diodene sjekka..da må du demonetere dynamoen..og måle diodene når den er demontert.

ett elektro verksted kan fikse dette.

boch verksted eller noe sånn

Posted

Den ligger ved venstre sparkeplate framme

Posted

sjekk om du har spenning på dysene dine.nei pumpa hadde ikke gått om "dødmansbryteren" var slått ut.

COS it`s WORTH it!

Posted

har du sjekka kolisjonsbryteren(dødmannsknappen) ved passasjer sidedeksel der nede med beina? enten der eller på førersiden skal den ligge, ta + og minus rett fra et batteri på pumpa, starter den da så ja da er dødmannsbryteren eller releet død, dødmannsbryteren er bare og trykke inn så skal det virke hvis det er den som er ødelagt

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted
har du sjekka kolisjonsbryteren(dødmannsknappen) ved passasjer sidedeksel der nede med beina? enten der eller på førersiden skal den ligge, ta + og minus rett fra et batteri på pumpa, starter den da så ja da er dødmannsbryteren eller releet død, dødmannsbryteren er bare og trykke inn så skal det virke hvis det er den som er ødelagt

Dødmannsknappen er ok, skal prøve med et nytt relee!

Posted

Endelig fekk eg start på bilen igjen :)

Men eg måtte tvangskjøre bensinpumpa!

I morgen skal eg sjekke sikringen og releet til bensin pumpa...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...