thogau Posted January 25, 2008 Posted January 25, 2008 Har et problem med cossien om dagen, virker som noe er fucka med spenningsregulatoren...Alle lys blir veldig sterke, men pærene ryker ikke? Hvor ligger denne regulatoren? Noen som har noe forslag til hva som er galt?
bige Posted January 25, 2008 Posted January 25, 2008 regulatoren sitter bak på dynamoen - festet med to skruer . Mål spenning på bat bør være 14,2 til 14,7 volt .Cosw lider av dårlig jording . det går en jordings ledning fra en bolt til svingjulshuset til batt bak exsos røret fra turbo . Den har en lei tendens til og brenne av - som regel går da jord fra motor gjennom lednings nett og brenner ECU - har også hørt om glødene gass wire ..
lowman Posted January 28, 2008 Posted January 28, 2008 kan også være diode brua som har røket. bige..du har en helvetes god lading om du har 14.7 volt..er ikke mange biler som har det..så lenge ladinga ligger mellom rundt 13,7 til 14,2 me forbruker på så er det godt i massevis.
thogau Posted February 4, 2008 Author Posted February 4, 2008 Idag nådde spenninga nye høyder å alt vart svart "batteriet kokte"Etter at eg skiftet spenningsregulator og hadde buster på batteriet fekk eg ikke start... Hva kan det være som har røket??
cosworth540 Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 Idag nådde spenninga nye høyder å alt vart svart "batteriet kokte"Etter at eg skiftet spenningsregulator og hadde buster på batteriet fekk eg ikke start... Hva kan det være som har røket?? Skjønner ikke hvorfor du ikke byttet regulatoren før dette skjedde?Har jo hatt 10 dager på deg.Muligheter for a flere komponenter som feks hjerne har fått et strømsjokk som den ikke tålte.Når bilen lader så batteriet koker pleier de fleste pærene å ryke også.
thogau Posted February 4, 2008 Author Posted February 4, 2008 Skjønner ikke hvorfor du ikke byttet regulatoren før dette skjedde?Har jo hatt 10 dager på deg.Muligheter for a flere komponenter som feks hjerne har fått et strømsjokk som den ikke tålte.Når bilen lader så batteriet koker pleier de fleste pærene å ryke også.jeppjepp eg skulle gjort det før men regulatoren kom først idag, skal prøve en ny hjerne!Er det noe annet eg bør sjekke?
lowman Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 ta av dynamoen og få diodene sjekka..da må du demonetere dynamoen..og måle diodene når den er demontert.ett elektro verksted kan fikse dette.boch verksted eller noe sånn
thogau Posted February 5, 2008 Author Posted February 5, 2008 No har eg bytta batteri, sjekka gnisten "den er OK"!Men pluggene er helt tørre...? Hva er det neste eg bør sjekke?
thogau Posted February 5, 2008 Author Posted February 5, 2008 Kansje det kan være TDC sensoren, er det ikke den som gir signal til dysene?
D.Toft Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 og den ligger nok under reservehjulet ditt i hjulbrønnen
thogau Posted February 5, 2008 Author Posted February 5, 2008 Når dødmans knappen er slått ut går bensin pumpa da?Pumpa mi gjkk fint etter eg skifta batteri..
Bdt Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 sjekk om du har spenning på dysene dine.nei pumpa hadde ikke gått om "dødmansbryteren" var slått ut. COS it`s WORTH it!
thogau Posted February 6, 2008 Author Posted February 6, 2008 Bensinpumpa starter ikke, har prøvd ny map / hjerne...Noen som har noe forslag til hva som er galt??
vinge87 Posted February 6, 2008 Posted February 6, 2008 har du sjekka kolisjonsbryteren(dødmannsknappen) ved passasjer sidedeksel der nede med beina? enten der eller på førersiden skal den ligge, ta + og minus rett fra et batteri på pumpa, starter den da så ja da er dødmannsbryteren eller releet død, dødmannsbryteren er bare og trykke inn så skal det virke hvis det er den som er ødelagt Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
thogau Posted February 6, 2008 Author Posted February 6, 2008 har du sjekka kolisjonsbryteren(dødmannsknappen) ved passasjer sidedeksel der nede med beina? enten der eller på førersiden skal den ligge, ta + og minus rett fra et batteri på pumpa, starter den da så ja da er dødmannsbryteren eller releet død, dødmannsbryteren er bare og trykke inn så skal det virke hvis det er den som er ødelagtDødmannsknappen er ok, skal prøve med et nytt relee!
thogau Posted February 6, 2008 Author Posted February 6, 2008 Endelig fekk eg start på bilen igjen Men eg måtte tvangskjøre bensinpumpa!I morgen skal eg sjekke sikringen og releet til bensin pumpa...
thogau Posted February 8, 2008 Author Posted February 8, 2008 No går bilen som ei kule, kun sikringen til Bensinreleet som var ferdig...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now