Guest Badman Posted November 19, 2004 Posted November 19, 2004 Litt sugen på noe morro, og tenker på en Mazda RX7 motor. Har sett det her i Kenguruland, og jeg vet at det er nok av pulver i de motorene.Andre forslag (som ikke er helt ut på tur)?
Guest limet Posted November 19, 2004 Posted November 19, 2004 13B vankel funker det, vi holder på å bygge en mk2 med wankel, men du må reine med mye sveising, hele torpedo veggen må bygges om, og d blir ***** trangt til speed pedalen, pga starteren.men kult er det jo da. mye turtall og rå lyd.
Guest JvhCossie Posted November 19, 2004 Posted November 19, 2004 Wankel er jo riskokerdrit.... bruk noe mer holdbart... Audi-5'er f.eks... det har jeg aldri sett... Grom lyd er det i de og.... får kasseadapter til T5 på www.engelund-racing.com.... og de er holdbare....
Guest limet Posted November 19, 2004 Posted November 19, 2004 Wankel kan være driftsikre de også, gjelder bare å ta vare på motoren, når er wankel først er god og varm, er d vare å ha d morro, gøy med 300hk i en 1,3liter men en dobbel forgasser, enda mer med turbo.en sikkelig bygd 13b med gasser koster ca 70 000, da er d bare gromdeler som blir brukt.
alibaba Posted November 19, 2004 Posted November 19, 2004 Wankel er et fantastisk prinsipp. Noe som alle motorteknikkinteresserte vil synes.. x - RS Turbo S2
triggerhappy Posted November 24, 2004 Posted November 24, 2004 Hold riskoker og audi-driten unna. Sett nå inne en fordmotor. En hissig liten sugemotor er gromt nok det. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Guest Trond Posted November 24, 2004 Posted November 24, 2004 ka med ein motorsykkel motor? kanskje ikkje di motorane med mest dreiemoment, men med ein suzuki hayabusa 1300 motor med turbo hadde det sikkert flytta seg.ska det ikkje vær ein escort mk2 med cbr 900 turbo motor?
Guest Lars Posted November 25, 2004 Posted November 25, 2004 Den er forresten til salgs:http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=604993
Guest TA-Racing Posted November 25, 2004 Posted November 25, 2004 Den er forresten til salgs:http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=604993
Guest JvhCossie Posted November 25, 2004 Posted November 25, 2004 Hmmmm... Gamlebilen min jo... Det der er absolutt verd penga sine!! makan til morsom bil skal man lete lenge etter.... Er jo synd da... blir lissom ikke det samme uten Morten bak rattet...
frode Posted November 26, 2004 Posted November 26, 2004 det er det sprøeste jeg har hørt!!! mazda har ihvertfall LITT å gjøre med ford. så sats heller på en wankel, enn en audi men aller helst en 428/429 fra en mustang rundt 1970 ...tenk deg DET i en escort du :D '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Guest limet Posted November 26, 2004 Posted November 26, 2004 hehe, d var en repotasje i classic ford, for en tid til bake, mk1 med rover 3.5liter
alibaba Posted November 26, 2004 Posted November 26, 2004 Putt wankel i. Da kjører du ræva av utdaterte V8'ere. x - RS Turbo S2
TurboX Posted November 27, 2004 Posted November 27, 2004 zetec da?? den orginale 150hk motoren og nye kammer, lett frisering og spjeldhus, klarer vel å brenne av 180hk tenker jeg.. Hva med Duratec V6 da? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest limet Posted November 27, 2004 Posted November 27, 2004 Roveren er laget i alu, hele motoren, skal vei like mye som ohc,enmen enig med alibaba ang wankel, men d er mye arbeid.har hvert med å byg en mk2 med wankel. ble mye kutting og sveising.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now