Knutte Posted January 22, 2008 Posted January 22, 2008 Sitter det elektriske eller "vanlige" vifter på 1990 Dohc? For viftene jeg har beveger seg ikke når bilen står i ro og går på tomgang. Ser ut som det går ledninger og noe annet jafs til viftene - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Ron Posted January 22, 2008 Posted January 22, 2008 El vifter. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Knutte Posted January 22, 2008 Author Posted January 22, 2008 Disse skal da gå når bilen står i ro på tomgang...? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
kai-f250 Posted January 22, 2008 Posted January 22, 2008 er nok elektriske. men temp bryteren er 2 trinn på og den oppner 1trinn på 100`c og 2trinn på 110`c. du kan sjekke at det går og snurre dei rundt.ofte dem setter seg fast. 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
Knutte Posted January 22, 2008 Author Posted January 22, 2008 Skal sjekke det i morgen! Har vel ikke noe å på kjølinga så lenge bilen kjører? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
kai-f250 Posted January 22, 2008 Posted January 22, 2008 Skal sjekke det i morgen! Har vel ikke noe å på kjølinga så lenge bilen kjører? dei går aldri under kjøring.da skal det vere vanviti varmt ute. komis har dohc 4x4 og der går viftene aldri.kun i vart sommersol at dei kansje tar segt noen runder. 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
laerdh Posted January 23, 2008 Posted January 23, 2008 (edited) Jeg hadde el. vifter på min dohc. De eneste gangene jeg hørte de var når bilen hadde stått 20min på tomgang etter at jeg hadde kjørt bilen varm. Bilen pleide som regel å bli veldig varm av dette. Så ja, det er helt normalt at de ikke snurrer så ofte. Edited January 23, 2008 by laerdh '91 Sierra Sedan IST - Haltech E6X, Garrett T3, Gule dyser, 3" eksos, 3bar map - Ny motor på gang
Fordman Posted January 23, 2008 Posted January 23, 2008 Jeg hadde elektriske vifter på begge mine DOHC.Men på begge bilene måtte vifte 2 skiftes (den som slår inn senest) ettersom de hadde stått i ro såpass lenge at de ikke snurret lengre. [21' Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line] [12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk] [06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016] [05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016] [06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015] [13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn --> solgt mai 2015] [03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013] [03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009] [98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007] [92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006] [93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert 2002]
a.cosworth Posted January 23, 2008 Posted January 23, 2008 Kjører uten på min DOCH-T. Ikke noe problem i det hele tatt, skal stå lenge stille for å merke noe utslag på tempen. Er forresten EL.vifte som nevnt tidligere. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
Egil Posted January 23, 2008 Posted January 23, 2008 Da jeg hadde 4x4 Dohc`n steg temp nesten opp til det rød på måleren før den ene startet , byttet til ny vifte sensor fra Mondeo 1,8 diesel og viften no1 startet 94grader no 2 rundt 110 grader .Men det er litt kjølingen på dohc`n varmeapparat viften går alltid også når den settes i laveste stilling 0 & 1er det samme hastighet
Knutte Posted January 23, 2008 Author Posted January 23, 2008 Da jeg hadde 4x4 Dohc`n steg temp nesten opp til det rød på måleren før den ene startet , byttet til ny vifte sensor fra Mondeo 1,8 diesel og viften no1 startet 94grader no 2 rundt 110 grader .Men det er litt kjølingen på dohc`n varmeapparat viften går alltid også når den settes i laveste stilling 0 & 1er det samme hastighet Fant ut at det har ikke noen betydning og man "skrur av" eller setter den på hakk 1. Jeg tittet litt på viftene i stad, etter kjøring, og merket at den venstre (øverste) vifta satt litt fast, og den høyre vifta den kunne man snu på. Går det ann å ta opp og smøre det opp for at det skal gå bedre? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
Egil Posted January 23, 2008 Posted January 23, 2008 Fant ut at det har ikke noen betydning og man "skrur av" eller setter den på hakk 1. Jeg tittet litt på viftene i stad, etter kjøring, og merket at den venstre (øverste) vifta satt litt fast, og den høyre vifta den kunne man snu på. Går det ann å ta opp og smøre det opp for at det skal gå bedre? Etter at jeg fikk min 4x4 tok jeg av temp føler kontakt og tvang skjørte viftene , 2 var litt tung og starte bråket litt fra start men den holdt kj*** etter ca 5 minutter i kontinuerlig drift Det har godt av å bli brukt av og til som alt annet et elektrisk artikler .
2.0 I Doch Posted February 9, 2010 Posted February 9, 2010 Kordan tvangs kjører eg viftene? Slik at eg kan lufte dei litt oftare?
fostad Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 Kordan tvangs kjører eg viftene? Slik at eg kan lufte dei litt oftare?kobler til dem størm? har bryter inne i bilen jeg, mine startet aldri av seg selv, hvilken føler er det som er til viftene foresten ? Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
Complexity Posted February 10, 2010 Posted February 10, 2010 Fant ut at det har ikke noen betydning og man "skrur av" eller setter den på hakk 1. Om jeg stiller at luften bare skal komme ut i ventilene, så stopper min vifte. står den på å varme føtterne, eller å varme frontruten så går den like fort som på hakk 1.Sierra doch 4x4 Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019
Sierra-Ole Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 Om jeg stiller at luften bare skal komme ut i ventilene, så stopper min vifte. står den på å varme føtterne, eller å varme frontruten så går den like fort som på hakk 1.Sierra doch 4x4 Akuratt det samme er 2.9'en min også, men faktisk ikke 4x4'en. Der stopper vifta i det du turner den til 0. Kan dette egentlig bety att motstanden kan vere gåen på 2.9'en? Virker som att det er veldig mange Sierraer som har dette syndromet. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
2.0 I Doch Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 Eg prøvde å kortslutte "vifte føler kontakten" fekk ikkje liv i dei, er det eit rele som er gåent då? Noen som veit ka relet som sitter på v side av hanske rommet er?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now