Jump to content

sierra sperre


Recommended Posts

Posted

noen som har sveiset sperre på sierran sin? kan dere legge ut litt bilder og hjelp? :rolleyes: om hvor man skall sveise og lignene....?

trenger litt hjelp....

Guest rs 2000
Posted

du skrur av lokket, så ser du med ei gang hvor du skal sveise, i overgangen slik at drevene ikke kan komme noe vei, viktig å få kardagen tett igjen å fylle på kardangolje, vist ikke så skjærer du den med ei gang å det er ikke noe gøy:p

Posted

bare sett sveise app. på maks å legg på som et lite helvete. gjore det på min.

la på ny guffe på lokket fylte opp med olje. den har gått strøkent 2 vintere og 1 sommer.

men det er litt slitsomt på parkeringsplasser da. ellers merker du det nesten ikke. med mindre du gjør noe for det da :P

1983 5dørs sierra: død

1985 3dørs sierra: ist prosjekt

 

alt går, det er bare babyer som ikke går ;)

Posted
bare sett sveise app. på maks å legg på som et lite helvete. gjore det på min.

la på ny guffe på lokket fylte opp med olje. den har gått strøkent 2 vintere og 1 sommer.

men det er litt slitsomt på parkeringsplasser da. ellers merker du det nesten ikke. med mindre du gjør noe for det da :P

 

Stemmer som stian sier, og denne har fått juling :D

Posted (edited)

Jeg kjører også med sveisa sperr på min Sierra :)

Klarte å drepe diffen ved første snøfall....

Så da ble det sveist sperr :)

 

Bruker bilen til daglig nå i vinter, og kan lett anbefale å sveise sperr.

Ja, det er stress når en skal snu på parkeringsplasser, og bilen blir litt tyngre på rattet..

Men er jo så sinnsykt mye mer gøy når man vil sladde :)

Når jeg sveiste sperr, ble plutselig de 100 leie ponniene sladdevillige hehe.

 

Har ingen dårlige opplevelser med glatta heller.

Fikk beskjed om at den kunne bli veldig nervøs, men det har ikke jeg merket noe til..

Her på vestlandet er det ofte ingenting snø, en del regn, og så fryser det på..

Og da er det tykt lag med klink-is.

Og selv med piggfrie dekk går dette veldig fint :)

 

Se her:

http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...52&hl=sperr

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Ingen som har tatt noen drivaksel med dette da? regner med man automatisk unngår å kjøre så mye knappe svinger...? tenker på bykjøring o.l

Posted

Bruker bilen som om det ikke skulle vært sperr..

Bakhjula skriker litt, og innerhjulet blir dratt av og til..

Men har enda ikke fått ulyder/slakke etc. i drivleddene bak...

Har kjørt over 5000km med sveist sperr, og har herja en god del med det :)

Holder som bare det :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
Ingen som har tatt noen drivaksel med dette da? regner med man automatisk unngår å kjøre så mye knappe svinger...? tenker på bykjøring o.l

 

har knekt en drivaksling, men det var når jeg stod stille å burnet og bakenden begynte å sprette <_< ellers funker det bedre enn folk skal ha det til :)

Guest gatebilmannen
Posted

Kjørt med sperre noen måneder jeg også nå og det går helt fint ;-) ****** når man skal svinge, men morro når man skal sladde. Kommer endel breiere enn andre og man får rettet den opp.

 

Sveise diff anbefales kun hvis du gir f..n i bilen din. Sleng på olje og noen bananer så holder de en stund :-D

 

Hvis du har tenkt og beholde bilen din så ville jeg kanskje ikke anbefalt og sveise da det er en ****** jobb og få byttet det igjen.. kappe drivaksler og sånn...

Posted

hørtes bra ut, virker som det er slik som gridset sier, at det er ikke så gæli som folk vil ha det til....

 

gatebilmannen; trenger vel ikke kappe drivaksler for å skifte diff? hvis det var det du mente...?

Posted

Funker fint det der. Stort sett alle bilcrossbiler som har bakhjulstrekk er det sveiset sperre så.

Og med den behandlinga bakakselen på slike biler får så burde det hvertfall holde på en vanlig bil.

Så sant det er gjort ordentlig da.

Dekkforbruket vil øke med sveisa sperre da.

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Posted
Funker fint det der. Stort sett alle bilcrossbiler som har bakhjulstrekk er det sveiset sperre så.

Og med den behandlinga bakakselen på slike biler får så burde det hvertfall holde på en vanlig bil.

Så sant det er gjort ordentlig da.

Dekkforbruket vil øke med sveisa sperre da.

 

 

men finnes det noen diffbremser som passer på sierra? for å beholde litt komfor og samtidig kunne ligge litt brett:)

Posted

men da må du ha med hele bakstillig pga det er skrudde stikk aksler, oxo er det skive brems bak...

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Posted

Hvordan forsell er det fra før man sveiser diffen til man sveiser diffen på kjøringa?

Posted
Hvordan forsell er det fra før man sveiser diffen til man sveiser diffen på kjøringa?

 

jeg erfarte at bilen ble stivere i ræva. er et slit å kjøre med i lav fart (under 30kmt) men over 30, så går det helt fint. kan bli litt understyrt om du kommer fort inn i svingen. må ha en mer aggressiv kjørestil hvis du skal kjøre hardt. ellers så kommer bilen seg bedre fram på snø og grus, da den ikke blir stående å spinne på ett hjul :) samt at den blir morsom å burne med da. her er en 2liter forgasser med sveisa sperre:

Posted

Og du vil merke en økning i dekkforbruk da det innerste hjulet hele tiden vil gå å spinne i svinger.

Ford Sierra bilcrossbil ´89

Ford Escort MK2 Zakspeed ´76

Peugeot 406 2.0TD Stv ´02

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...