turbodohc Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 http://skogenracing.editboard.com/allmant-...omsad-t1507.htm
Escort RST WRC Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 Kunne trengt en mindre turbo, men imponerende ja Oppnår jo ikke 1 BAR før 4700omdr og 1,6 BAR før 5700omdr.Men tror det er noe kødd med skjemaet, kan da ikke stemme det. (det nederste)Er vel effekt sikkert... Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Ronny Posted January 17, 2008 Posted January 17, 2008 Kunne trengt en mindre turbo, men imponerende ja Oppnår jo ikke 1 BAR før 4700omdr og 1,6 BAR før 5700omdr.Men tror det er noe kødd med skjemaet, kan da ikke stemme det. (det nederste)Er vel effekt sikkert...Nederste papiret viser ladetrykk (blå streken og skala til venstre), og lamdaverdien (grønn strek og skala til høyre).! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Ron Posted January 19, 2008 Posted January 19, 2008 Fin bil å meget pent motorrom syns æ,pent Caution, any attempt to overtake will result in a race!
TurboX Posted January 19, 2008 Posted January 19, 2008 Hadde vel vært en del å hente på å bytte kam på denne da. Ser nesten ut som han har planer om å bytte hele toppen. Da burde det vel bli litt mer effekt. Ligger forresten film av bilen i aksjon på youtube, søk på "Ford Capri Holset" -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest Erik Braseth Posted January 19, 2008 Posted January 19, 2008 Ligger forresten film av bilen i aksjon på youtube, søk på "Ford Capri Holset"For de som ikke gidder å søke:
Guest mazdafun Posted January 20, 2008 Posted January 20, 2008 morsomt sted å teste ut vogna på da.. rett foran "Bilprovningen"..
RS 1000 Posted January 20, 2008 Posted January 20, 2008 Kunne trengt en mindre turbo, men imponerende ja Oppnår jo ikke 1 BAR før 4700omdr og 1,6 BAR før 5700omdr.Men tror det er noe kødd med skjemaet, kan da ikke stemme det. (det nederste)Er vel effekt sikkert... Uenig med du der. Kun 140 hk ved 4000 o/min og ikke maks ladetrykk før på turtallsperren er bare tragisk. Trist å se så mye bortkastet tid, arbeid og penger, men neste oppsett vil nok nok gi mye bedre resultat så det skal blir interessant å se forskjellen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Escort RST WRC Posted January 20, 2008 Posted January 20, 2008 Er jo imponerende med 300hk i en OHC spør du meg.Er jo et elendig oppsett, med sinnsykt treig spool up.Men viser jo at det er potensiale for en veldig bra motor da.Med et annet oppsett.. Men syns den kurven for turbotrykket lignet en del på effektkurven som var vist på bildet ovenfor. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Mikael S Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 Ursäkta om jag lyfter en gammal tråd Jag tänkte fylla i med lite information om varför bromsningen blev såhär. För det första så beror det sena laddtrycket på en tjuvöppnande wastegate. För det andra så är det en standard kamaxel på 260grader och 9.8mm lyft (ungefär) och för det trejde så är topplocket ganska lätt portad. Jag blev nog en aning besviken. Men åh andra sidan så har jag mer effekt än vad en chippad cosworth brukar ha :-) Ska i med en vassare kam och ett seriöst topplock i framtiden och då bör effekten kunna kliva upp mot 400hk hoppas jag.
kh turbo Posted March 2, 2008 Posted March 2, 2008 Tall på papiret er nå en ting, har sett sierran du hadde tidligere, og det så da ut som den fungerte veldig bra til sitt bruk... Er det samme motor du har satt over? ligner innsug osv...Stå på! gøy å se at noen satser hardt og seriøst på ohc... spes i en klassiker som ikke er født med cossi motor. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
RsMuffe Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 (edited) hvis jeg skjønte det bremse papiret på linken, så hadde den ikke noe særlig mere enn 340nm ved rundt 5500rpm? er vel den store holset turbo`n som gjør dette?calnor sin ist hadde vel rundt 296hk 498nm ved ca. 4200 på 1,4 bar. men han har jo kcfr30 kam og en annen turbo som er litt mindre. Mikael s: hva er spec på motoren din? bruker du megasuirt 1(versjon.3) med wasted spark? Edited March 3, 2008 by RsMuffe
Guest ProBoTecH Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 Mikael S bruker vel Haltech F9a eller hva den heter... (kun bensin) og MSD 6A tennings forsterker..
Mikael S Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 Ja det stämmer, Haltech F9a og MSD 6A tennings forsterker, sen är det cosworth stakar (råder) och cosworth kolvar (stempler)i ett pinto 205block med lite smått och gott. Eftersom laddtrycket aldrig hann stabilisera sig så fick jag ingen vettig siffra på vridmomentet. dock blev det 1200newton på fyrans växeln Motorn plockade jag rakt ur Sierran som jag hade. Film på den med 1.6bars laddtryck ->
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now