Jump to content

Recommended Posts

Posted

gjør d enkelt. slipe ned kanten på foringa mot karrosseriet litt så er d ingen problem å få den på plass, måtte gjøre dette med mine poly race foringer, hadde ikke sjangs å få dem på..

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Posted
Slenger meg på denne tråden jeg også :rolleyes:. Har skiftet de foringene på sierran min og da ble det glip mellom foring og karosseriet (se bilde) er dette normalt?

 

t20148_DSC00144.JPG

 

 

Kapp hylsa ca 1 cm så slipper du det problemet noe mer, har jeg gjort på de Sierra`ne jeg har hatt som foringene har blitt slappe på.

Posted

Hei. Da var foringene presset inn. Men det var skikkeøig spenn i hele akselen. så det var nesten umulig å da skruene til å entre uten at men bente og herja med bakstillinga. Hvordan kan man få vekk dette spennet ?

Guest larsy
Posted
Kapp hylsa ca 1 cm så slipper du det problemet noe mer, har jeg gjort på de Sierra`ne jeg har hatt som foringene har blitt slappe på.

SÅ da er det altså bare å kappe av 1cm av hylsa?? Men hvorfor ble det slik når jeg skiftet foringer??

Posted

Godt spm, som jeg ikke helt kan gi deg svaret på, men hvertfall på de bilene jeg har hatt som det har blitt mellomrom mellom foringen og dørken

på bilen så har jeg kappet hylsa og montert det ihop igjen, og da blir foringen klemt mot gulvet slik den skal.

Posted

Regner med at bilen henger i luften på bildet. Slipp den ned på hjula, så skal du se at den glippa blir borte. Da presses traversen mot karroseriet.

Guest larsy
Posted
Regner med at bilen henger i luften på bildet. Slipp den ned på hjula, så skal du se at den glippa blir borte. Da presses traversen mot karroseriet.

Er ikke helt bortreist da, selvfølgelig står bilen med alle fire hjula nedpå det er det som er problemet :rolleyes:

  • 3 weeks later...
Posted
denne How to guiden er veldig fin med masse bilder :P

http://www.crustworld.co.uk/sierra/pdf/beambushes.pdf

 

Den guiden var veldig bra! Dro litt på smilebåndet da jeg kom til punkt 15. "If the wheels were removed in step 1, refit them and

lower the car to the ground." :) Da blir det poly bak der også snart. Hadde sett for meg at hele bakstillinga måtte ned og ut for å få til dette.

1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia

1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive

1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6

  • 2 months later...
Posted
Den guiden var veldig bra! Dro litt på smilebåndet da jeg kom til punkt 15. "If the wheels were removed in step 1, refit them and

lower the car to the ground." :) Da blir det poly bak der også snart. Hadde sett for meg at hele bakstillinga måtte ned og ut for å få til dette.

Poly på plass. Fikk også glippe mellom foring og karosseri, men sånn var det jo på de gamle også. Fulgte med en "ring" med ca 1 cm tykkelse som hørte til foringene. De var også laget av poly og skal sikkert på øversiden av de store foringene. Skal ta en titt på det etterhvert. Fungerer greit sånn som det er nå, uansett. :)

1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia

1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive

1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6

  • 6 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...