Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Jeg har hatt wøssner stempler , men byttet de ut ja! var ikke fornøyd.de krympa!! mulig dette er av en annen serie enn de jeg kjøpte.

mener jeg kjøpte de av cosworth 540 her på forumet da han hadde import på de da..

En kompis av meg,har kjøpte de av meg, og fikk borret blokke etter de "nye" måla på stempla, bruker de enda han..

Skal du ikke ha voldsomt med hk ville jeg ha brukt orginale stempler. motoren synger mye finere med de...

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted

øy da.. hørtes ikke bra ut.. men orginal stempler har liksom dårlig med dim alternativer.. std,0.5,1mm liksom..

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Posted

kjøper mahle orginal stempler jeg.. hørtes skummelt ut det du skrev:)

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Guest Hovden Racing
Posted

Mahle 0,5 overdim i original komp

Posted (edited)
Jeg har hatt wøssner stempler , men byttet de ut ja! var ikke fornøyd.de krympa!! mulig dette er av en annen serie enn de jeg kjøpte.

mener jeg kjøpte de av cosworth 540 her på forumet da han hadde import på de da..

En kompis av meg,har kjøpte de av meg, og fikk borret blokke etter de "nye" måla på stempla, bruker de enda han..

Skal du ikke ha voldsomt med hk ville jeg ha brukt orginale stempler. motoren synger mye finere med de...

 

Det du sier her er totalt umulig.Et stempel kan ikke fysisk krympe.Det kan bli mindre hvis det blir slitt.Regner med at blokka di ble feilborret slik at klaringa ble for stor.

Edited by cosworth540
Guest Dre Racing@
Posted (edited)

jeg synes også det hørtes VELDIG rart ut at stempla hadde krympet. altså at de hadde andre mål etter att de blei tatt ut av motoren.. i så fall så er det jo skikkeli kina greier

 

tips drei org stemplene 1mm, ventilene butter jo org..

 

edit: hvor mye krymp snakker vi om?

Edited by Dre Racing@
Posted (edited)
Det du sier her er totalt umulig.Et stempel kan ikke fysisk krympe.Det kan bli mindre hvis det blir slitt.Regner med at blokka di ble feilborret slik at klaringa ble for stor.

 

ikke umulig ,var ikke antydning til slitasje på de. så fortsatt de små rillene etter dreiinga på skjørtekant.

Og de gikk ikke mange mil.!

Stempler ble målt før og etter og de hadde blitt mindre.

Jeg trodde og først det var feil borr , og var bortom han for og klage , men han hadde notert seg borr diameter og da han målte stemte jo blokka.

 

 

tips....... drei gjerne 1,5 til 2mm det gjør ingen tig. du dreier jo bare den ytterste kanten..

gammle motoren min gikk med 2 mm dreide stempler. og var det bitte små merker.

Edited by mr.cossie

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted
jeg synes også det hørtes VELDIG rart ut at stempla hadde krympet. altså at de hadde andre mål etter att de blei tatt ut av motoren.. i så fall så er det jo skikkeli kina greier

 

tips drei org stemplene 1mm, ventilene butter jo org..

 

edit: hvor mye krymp snakker vi om?

 

Stemplene er laget i Tyskland av Wössner.De har laget stempler til bilsport i over 20 år,så jeg tror det er utelukket at de lager stempler i et materiale som krymper.Smidd alu krymper ikke,men kan utvide seg forskjellig ved høyere temperatur.Derfor det er forskjellige borremål på forskjellige typer stempel.Jeg solgte en del sett av disse stemplene,og fikk ingen andre klager på dem.

Posted (edited)

4000-serie aluminium er ikke det grommeste til stempler da dette er en støpelegering. Vanligste å bruke til turbomotorer er 2618.

 

Edit: nå står det ikke at spesielt disse stemplene er laget av 4032, men at de fleste stemplene til Wössner er laget av det.

Edited by alibaba

x - RS Turbo S2

Guest T-KING65
Posted

Står 4032 i annonsen da .

Ikke var de spesielt rimelige i pris heller .

Posted
Jeg har hatt wøssner stempler , men byttet de ut ja! var ikke fornøyd.de krympa!! mulig dette er av en annen serie enn de jeg kjøpte.

mener jeg kjøpte de av cosworth 540 her på forumet da han hadde import på de da..

En kompis av meg,har kjøpte de av meg, og fikk borret blokke etter de "nye" måla på stempla, bruker de enda han..

Skal du ikke ha voldsomt med hk ville jeg ha brukt orginale stempler. motoren synger mye finere med de...

 

 

hvilken klaring ble brukt? var det stempler med coating eller uten?

Posted
Står 4032 i annonsen da .

Ikke var de spesielt rimelige i pris heller .

 

Står ikke at de stemplene er av 4032, men at Wössner lager for det meste stempler av det.

x - RS Turbo S2

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...