torpecossie Posted January 15, 2008 Posted January 15, 2008 er dette greie stempler.. ??virker som en grei pris.. http://cgi.ebay.co.uk/WOSSNER-FORGED-PISTO...ksid=p1638.m118 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
mr.cossie Posted January 15, 2008 Posted January 15, 2008 (edited) Jeg har hatt wøssner stempler , men byttet de ut ja! var ikke fornøyd.de krympa!! mulig dette er av en annen serie enn de jeg kjøpte.mener jeg kjøpte de av cosworth 540 her på forumet da han hadde import på de da..En kompis av meg,har kjøpte de av meg, og fikk borret blokke etter de "nye" måla på stempla, bruker de enda han..Skal du ikke ha voldsomt med hk ville jeg ha brukt orginale stempler. motoren synger mye finere med de... Edited January 15, 2008 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
torpecossie Posted January 15, 2008 Author Posted January 15, 2008 øy da.. hørtes ikke bra ut.. men orginal stempler har liksom dårlig med dim alternativer.. std,0.5,1mm liksom.. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
torpecossie Posted January 16, 2008 Author Posted January 16, 2008 kjøper mahle orginal stempler jeg.. hørtes skummelt ut det du skrev:) 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
Guest Hovden Racing Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 Mahle 0,5 overdim i original komp
cosworth540 Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 (edited) Jeg har hatt wøssner stempler , men byttet de ut ja! var ikke fornøyd.de krympa!! mulig dette er av en annen serie enn de jeg kjøpte.mener jeg kjøpte de av cosworth 540 her på forumet da han hadde import på de da..En kompis av meg,har kjøpte de av meg, og fikk borret blokke etter de "nye" måla på stempla, bruker de enda han..Skal du ikke ha voldsomt med hk ville jeg ha brukt orginale stempler. motoren synger mye finere med de... Det du sier her er totalt umulig.Et stempel kan ikke fysisk krympe.Det kan bli mindre hvis det blir slitt.Regner med at blokka di ble feilborret slik at klaringa ble for stor. Edited January 16, 2008 by cosworth540
Guest Dre Racing@ Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 (edited) jeg synes også det hørtes VELDIG rart ut at stempla hadde krympet. altså at de hadde andre mål etter att de blei tatt ut av motoren.. i så fall så er det jo skikkeli kina greier tips drei org stemplene 1mm, ventilene butter jo org.. edit: hvor mye krymp snakker vi om? Edited January 16, 2008 by Dre Racing@
mr.cossie Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 (edited) Det du sier her er totalt umulig.Et stempel kan ikke fysisk krympe.Det kan bli mindre hvis det blir slitt.Regner med at blokka di ble feilborret slik at klaringa ble for stor. ikke umulig ,var ikke antydning til slitasje på de. så fortsatt de små rillene etter dreiinga på skjørtekant.Og de gikk ikke mange mil.!Stempler ble målt før og etter og de hadde blitt mindre.Jeg trodde og først det var feil borr , og var bortom han for og klage , men han hadde notert seg borr diameter og da han målte stemte jo blokka. tips....... drei gjerne 1,5 til 2mm det gjør ingen tig. du dreier jo bare den ytterste kanten..gammle motoren min gikk med 2 mm dreide stempler. og var det bitte små merker. Edited January 16, 2008 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
cosworth540 Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 jeg synes også det hørtes VELDIG rart ut at stempla hadde krympet. altså at de hadde andre mål etter att de blei tatt ut av motoren.. i så fall så er det jo skikkeli kina greier tips drei org stemplene 1mm, ventilene butter jo org.. edit: hvor mye krymp snakker vi om? Stemplene er laget i Tyskland av Wössner.De har laget stempler til bilsport i over 20 år,så jeg tror det er utelukket at de lager stempler i et materiale som krymper.Smidd alu krymper ikke,men kan utvide seg forskjellig ved høyere temperatur.Derfor det er forskjellige borremål på forskjellige typer stempel.Jeg solgte en del sett av disse stemplene,og fikk ingen andre klager på dem.
alibaba Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 (edited) 4000-serie aluminium er ikke det grommeste til stempler da dette er en støpelegering. Vanligste å bruke til turbomotorer er 2618. Edit: nå står det ikke at spesielt disse stemplene er laget av 4032, men at de fleste stemplene til Wössner er laget av det. Edited January 16, 2008 by alibaba x - RS Turbo S2
Guest T-KING65 Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 Står 4032 i annonsen da .Ikke var de spesielt rimelige i pris heller .
Voldenracing Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 Jeg har hatt wøssner stempler , men byttet de ut ja! var ikke fornøyd.de krympa!! mulig dette er av en annen serie enn de jeg kjøpte.mener jeg kjøpte de av cosworth 540 her på forumet da han hadde import på de da..En kompis av meg,har kjøpte de av meg, og fikk borret blokke etter de "nye" måla på stempla, bruker de enda han..Skal du ikke ha voldsomt med hk ville jeg ha brukt orginale stempler. motoren synger mye finere med de... hvilken klaring ble brukt? var det stempler med coating eller uten? Facebook
alibaba Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 Står 4032 i annonsen da .Ikke var de spesielt rimelige i pris heller . Står ikke at de stemplene er av 4032, men at Wössner lager for det meste stempler av det. x - RS Turbo S2
2.8i TIC Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 (edited) Wössner High quality forged pistons are largely constructed of 4032 (T6) Alloy. Edited January 16, 2008 by 2.8i TIC
cosworth540 Posted January 16, 2008 Posted January 16, 2008 Står ikke at de stemplene er av 4032, men at Wössner lager for det meste stempler av det. Er nok ikke laget i dårligere matriale enn feks Wiseco,Mahle eller JE
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now