Jump to content

mf2 sprut..


escort rs turbo

Recommended Posts

hvor stor dyse bør man kjøre med? blir å kjøre med garreth gt 28r turbo med 1,5bar ladde trykk, ellers så kommer toppen til å bli max portet og polert med match portet innsug, blir også en skreddersydd custom kam til dette oppsettet og en 4:1 rustfri grenrør..

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Fordulf

Går det ann å bruke denne uten map sensor?.. Går d ann å få den til og sprute inn mer og mer bensin ettervært som Turbotrykke stiger?

 

RSturbo K-jet=)

Link to comment
Share on other sites

ingen som vet?

Jeg ville brukt 4 stk IS dyser og montert disse slik at hver enkelt innsugskanal får en ekstra dyse hver.

 

Går det ann å bruke denne uten map sensor?.. Går d ann å få den til og sprute inn mer og mer bensin ettervært som Turbotrykke stiger?

 

RSturbo K-jet=)

 

Ja, MF2 kan brukes med trykkbryter i stedet for MAP seneor, men for å endre bensinmengden med varierende ladetrykk må man ha MAP sensor.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hmm.. men den kan jo bare styre en stykk dyse mente jeg å lese..

 

Da skal du sjekke igjen. Sprutet leveres bare med én dyser (pga pris og pga at alt for mange ikke er informert om det store potensialet til MF2.), men dysedriveren er opgitt til 4,5A og dette er nok til 4 stk. høyohmdyser.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

med 2 dyser der er sjansen stor for at cyl 2 & 3 får masse bensin, mens cyl 1 & 4 får i minste laget. Skummelt, spesiellt med 1 bar mer trykk en orginalt.

Er diskutert endel her på forumet før, søk litt å se om du blir noe klokere :)

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Kan bekrefte at en dyse er ikke lønnsomt. Hadde en langt nede på chargepipen, og da ble det utgravninger i toppen på cylinder 3 og 4(som om dem hadde gått magert). Stempel 4 sprakk også. 1 og 2 fikk tydlighvis nok.

 

Den ene dysa ble styrt av en trykk-bryter ved 0.5 bar.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

satt å lurte på om jeg da sku bruke 2 stk kaldstart dyser som jeg har liggenede, de er fra rs turbo.. tror dere di vil gi nokk suppe,, ska ikke ladde mer en 1,5bar:P på en t3 med a/r48 og 60 trim..

 

to stk kaldstart dyser gir ikke mye bensin,det skal du vite...prøvde å tvangs kjøre kaldstart dysa under kjøring på rst for lenge siden,men den reagerte ikke på det,kunne faktisk slå den på når bilen gikk på tomgang uten att den "surna" ned,så tror nok du må bruke "skikkelige" dyser.

Dessuten er ikke sånne kaldstart dyser beregnet for for hyppig pulsering.

Link to comment
Share on other sites

1. satt å lurte på om jeg da sku bruke 2 stk kaldstart dyser som jeg har liggenede, de er fra RS turbo..

2. tror dere di vil gi nokk suppe,,

3. ska ikke ladde mer en 1,5bar:P på en T3 trim60, A/R0.48.

 

1. De kan du slutte med...

2. Nei. De er så små at du kan huske dem som 1 stk dyse pr. 0,1 BAR ladetrykk. Det blir som du ser noen dyser og trykkbrytere til slutt.

3. 1,5 BAR er mer enn nok ladetrykk da denne turboen kan da levere luft til at en motor kan produsere 300 hk. Denne turboen er ett godt "bolt on turbovalg". Fortjener bedre enn orig. intercooler, ny kam og MF2 eller lignende. (Og helst S1 kasse).

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

toppen min er til porting nå så mye som d går an:D pluss match porting av innsugs manifold.. blir også en custom kam som er laget for max dreiemomet med heavy duty løftere som er gode for 8000rpm.. å har et arbeids område mellom 2000-6500rpm, blir et meget høyt løft på denna kammen:D blir grs evo3 cooler.. atford chipp.. 2stk felpropaknig med koppertoppaknig i mellom disse 2.. 3"moongose.. k&n filter i org box.. 4:1 rustfritt grenrør..

 

men tro hva slags dyse som er bra å kjøre med.. må kunne levere nokk suppe til 250 hk da..

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Henrik_j
Jeg hadde planer om å frese hull til dyser på siden av innsugsmanifoil på IS'en. En til hver kanal seff.

Noen som har prøvd dette sammen med f.eks mf2 sprut? å vet at dette funker?

Med det tilbehøret som følger med her , mange dyser kan man kjøre med?

http://www.powerpage.dk/produkter_mf2_1mf2.aspx

du kan fint bruke fire dyser, da kobler du dem felles

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...