Jump to content

Montering av eksos-anlegg


superpoint

Recommended Posts

Hallo

Har skaffet meg et 2.5" rustfritt eksosanlegg.

Bakre feste er som org, under midten er det ikke noe feste, så dette må lages.

Jeg hørte med Svendsen eksos og de skulle ha 2000,- for bare montering, og da nevnte jeg ikke noe om at feste i midten må lages.

Jeg syntes 2000,- er litt drøyt.

 

Noen som vet om noen som kan gjøre dette til litt billigere penge?

 

Må være rundt Oslo/Akershus området.

 

Mvh

 

Kjetil.

Link to comment
Share on other sites

Kunne sikkert gjort det selv om alt var i orden, men festet trengs det litt sveising. Jeg har verken sveiseapperat eller noe erfaringer med det.

Er en jeg kjenner som har lagd eksosen selv, så kan være litt konting å få det på.

 

Btw. Er til en sierra 3 dørs.

Link to comment
Share on other sites

Kunne sikkert gjort det selv om alt var i orden, men festet trengs det litt sveising. Jeg har verken sveiseapperat eller noe erfaringer med det.

Er en jeg kjenner som har lagd eksosen selv, så kan være litt konting å få det på.

 

Btw. Er til en sierra 3 dørs.

 

Hvis det er laget med halvveis passform og knoting som du sier så synes jeg prisen var veldig bra. Eksos er no herk hvis det ikke er 100%.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er laget med halvveis passform og knoting som du sier så synes jeg prisen var veldig bra. Eksos er no herk hvis det ikke er 100%.

 

Det er laget i riktig passform. Han har brukt det selv på sin sierra 3. dørs som han nå selger i deler.

Og jeg nevnte ikke til svendsen eksos at det var hjemmelagd, at det ene feste mangla, og at det kanskje ble litt knoting å få det på plass.

 

Er ikke noen her ikke som oppholder seg i Akershus eller Oslo området som kunne tenkt seg å hjelpe meg? :) mot betaling selvsagt.

Edited by superpoint
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte du det fra en av gutta i TeamSideways.com?

I så fall, så trenger du som du selv sier, å få sveiset eller tilpasset en løsning på den midtre potten. Monteringen ellers er en lett match - bare kjøp en overgang fra 1,75'' (om du har orginalt grenrør), kappe enden på grenrøret og en eksosklemme (eller hva det heter).

 

Så selv på dette anlegget, men sveisebiten er noe jeg ikke har mulighet til å gjøre. Men mener å tro at du kan få festet dette på en annen måte (merk: jeg tror..)

 

Men 2 000,- for montering var dyrt.. :/

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte du det fra en av gutta i TeamSideways.com?

I så fall, så trenger du som du selv sier, å få sveiset eller tilpasset en løsning på den midtre potten. Monteringen ellers er en lett match - bare kjøp en overgang fra 1,75'' (om du har orginalt grenrør), kappe enden på grenrøret og en eksosklemme (eller hva det heter).

 

Så selv på dette anlegget, men sveisebiten er noe jeg ikke har mulighet til å gjøre. Men mener å tro at du kan få festet dette på en annen måte (merk: jeg tror..)

 

Men 2 000,- for montering var dyrt.. :/

 

Jepp. Skal hente det denne uka av Andtho i Teamsideways.com.

Jeg hadde tenkt og ta av resterende av eksos-anlegget som jeg har på nå og bruke hele anlegget som jeg kjøper. Eller er det lettes å bare skjøte på? Jeg har knekt akkurat fra midre lyd-demper, og ut.

Men jeg må uansett få fiksa noe feste på midten. Da er vel sveising det beste alternativet?

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Skal hente det denne uka av Andtho i Teamsideways.com.

Jeg hadde tenkt og ta av resterende av eksos-anlegget som jeg har på nå og bruke hele anlegget som jeg kjøper. Eller er det lettes å bare skjøte på? Jeg har knekt akkurat fra midre lyd-demper, og ut.

Men jeg må uansett få fiksa noe feste på midten. Da er vel sveising det beste alternativet?

Om du faktisk har tilgang til sveising, så anbefaler jeg det! Da trenger du bare overgangen - så er alt klart!

Håper det ordner seg med sveisehjelp for deg!

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

Snakka med bilens-eksosanlegg nå.

De monterte ikke medbrakte deler.

Jeg spurte om pris på komplett eksosanlegg, og det var 3500,- for orginalt, og 3800,- for sportseksos.

Jeg syntes at det blir litt for mye å koste på denne bilen.

Så akkurat nå så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :wacko:

Edited by superpoint
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...