Guest 2wdCosworth88 Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Noen som kan si meg forskjell på høy ohm og lav ohm`s dyser???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 sier seg vel selv,, forskjell i motstanden (ohm) Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furre Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 hehe er vel heller om det er noen praktisk forskjell på dysene han lurer på her:P har også lurt litt på hva som evnt er best? 88 Sierra cosworth 2-wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2wdCosworth88 Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 sier seg vel selv,, forskjell i motstanden (ohm) Ja det skjønner jeg oxo da, men hva har det å si hvis jeg setter det på bilen min, en 88mod 2wd sedan cosworth...Vet ikke engang hva som sitter der orginalt jeg..... Takker for svar....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 lavohm dyser blir styrt litt anderledes og trekker mere strøm enn høyohm.ikke sikkert alle utganger på sprut klarer og levere nok strøm til de og brenner opp... jeg har kjørt ett haltech F9 sprut med 8lavohm dyser og det funka da værtfall.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2wdCosworth88 Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 lavohm dyser blir styrt litt anderledes og trekker mere strøm enn høyohm.ikke sikkert alle utganger på sprut klarer og levere nok strøm til de og brenner opp... jeg har kjørt ett haltech F9 sprut med 8lavohm dyser og det funka da værtfall.. Oki... Så da er det sikkert høyohms dyser som sitter orginalt eller???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Oki... Så da er det sikkert høyohms dyser som sitter orginalt eller???? jeg tenkte jeg skulle svare på det også men var ikke sikker. men mener det er lav ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 det er lav ohm på cosworth, du kan bruke høy ohm, men kan bli litt tomgangs problemer av det, evnt startvansker. kjørte en liten stund med 36lb høy ohm dyser og det var litt sær på chippen, starta ikke når varm med en, og gikk litt ruskete på tomgang med en annen. begge chip var til denne dysestørrelsen.med datasprut kan en vel stort sett velge lav eller høy ohm selv. (på noen system hvertfall) Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2wdCosworth88 Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 det er lav ohm på cosworth, du kan bruke høy ohm, men kan bli litt tomgangs problemer av det, evnt startvansker. kjørte en liten stund med 36lb høy ohm dyser og det var litt sær på chippen, starta ikke når varm med en, og gikk litt ruskete på tomgang med en annen. begge chip var til denne dysestørrelsen.med datasprut kan en vel stort sett velge lav eller høy ohm selv. (på noen system hvertfall) OKi, så da burde jeg kjøpe lavohm hvis jeg skal bytte dyser på min bil da sikkert.... Takk for svar:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 (edited) bare hyggelig, billigeste alternativ er å handle siemens dyser på ebay3102 er det vel de heter. 55lb . og pukkelrygg lager passende chip til opsettet ditt Edited January 14, 2008 by viggo Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now