Jump to content

Dyser?


Guest 2wdCosworth88

Recommended Posts

Guest 2wdCosworth88
Posted

Noen som kan si meg forskjell på høy ohm og lav ohm`s dyser????

Posted

hehe er vel heller om det er noen praktisk forskjell på dysene han lurer på her:P har også lurt litt på hva som evnt er best?

88 Sierra cosworth 2-wd

Guest 2wdCosworth88
Posted
sier seg vel selv,, forskjell i motstanden (ohm)

 

 

Ja det skjønner jeg oxo da, men hva har det å si hvis jeg setter det på bilen min, en 88mod 2wd sedan cosworth...

Vet ikke engang hva som sitter der orginalt jeg.....

 

 

Takker for svar.......

Guest Dre Racing@
Posted

lavohm dyser blir styrt litt anderledes og trekker mere strøm enn høyohm.

ikke sikkert alle utganger på sprut klarer og levere nok strøm til de og brenner opp...

 

jeg har kjørt ett haltech F9 sprut med 8lavohm dyser og det funka da værtfall..

Guest 2wdCosworth88
Posted
lavohm dyser blir styrt litt anderledes og trekker mere strøm enn høyohm.

ikke sikkert alle utganger på sprut klarer og levere nok strøm til de og brenner opp...

 

jeg har kjørt ett haltech F9 sprut med 8lavohm dyser og det funka da værtfall..

 

 

 

Oki... Så da er det sikkert høyohms dyser som sitter orginalt eller????

Guest Dre Racing@
Posted
Oki... Så da er det sikkert høyohms dyser som sitter orginalt eller????

 

jeg tenkte jeg skulle svare på det også men var ikke sikker. men mener det er lav ja

Posted

det er lav ohm på cosworth, du kan bruke høy ohm, men kan bli litt tomgangs problemer av det, evnt startvansker. kjørte en liten stund med 36lb høy ohm dyser og det var litt sær på chippen, starta ikke når varm med en, og gikk litt ruskete på tomgang med en annen. begge chip var til denne dysestørrelsen.

med datasprut kan en vel stort sett velge lav eller høy ohm selv. (på noen system hvertfall)

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Guest 2wdCosworth88
Posted
det er lav ohm på cosworth, du kan bruke høy ohm, men kan bli litt tomgangs problemer av det, evnt startvansker. kjørte en liten stund med 36lb høy ohm dyser og det var litt sær på chippen, starta ikke når varm med en, og gikk litt ruskete på tomgang med en annen. begge chip var til denne dysestørrelsen.

med datasprut kan en vel stort sett velge lav eller høy ohm selv. (på noen system hvertfall)

 

 

OKi, så da burde jeg kjøpe lavohm hvis jeg skal bytte dyser på min bil da sikkert....

 

Takk for svar:)

Posted (edited)

bare hyggelig, billigeste alternativ er å handle siemens dyser på ebay

3102 er det vel de heter. 55lb . og pukkelrygg lager passende chip til opsettet ditt

Edited by viggo

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...