Cosworth Racing1 Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 (edited) Er ikke greia med å kjøre uten termostat at da bruker den oljekjøleren hele tiden, kontra med termostat begynner den å bruke oljekjøleren når olja passerer termostat-temperaturen?Har vel ikke noe å si på hvor varmt det blir etter kjøleren er i bruk? Eller tar jeg feil? Såvidt jeg har skjønt, så er det ikke meningen at oljekjøleren skal være i bruk før over 80 grader, så er riktig det du sier Derfor skjønte jeg ikke kh turbo som sier det ikke er lurt å ha termostat. Men det var vel kanskje fordi den ikke koblet inn før over 100 grader?? Edited January 13, 2008 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Såvidt jeg har skjønt, så er det ikke meningen at oljekjøleren skal være i bruk før over 80 grader, så er riktig det du sier Derfor skjønte jeg ikke kh turbo som sier det ikke er lurt å ha termostat. Men det var vel kanskje fordi den ikke koblet inn før over 100 grader?? Er vel fordi den kobla for sent inn ja 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 Er vel fordi den kobla for sent inn ja Jepp det jeg også trodde han ville fram til da. Men er jo bare å måle seg frem til når den kobler seg inn.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 er ikke dette farlig lavt plassert? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 kh mener at ingen termostat hvis man kjører på bane noe jeg er helt enig i, for da blir jo allt pisket og temp stiger fortere, men på gatekjøring så ville jeg hatt termostat, jeg hadde bare en 16raders, men tok lang tid før eg fikk 80grader på oljen, hadde jeg hatt termostat hadde jo selvsagt blitt fortere varmt. Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 Mange forskjellige meninger her tydeligvis! Tror jeg kjøper MED termostat jeg. Er jo ikke SÅ mange ganger i året en kjører på bane heller.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Mange forskjellige meninger her tydeligvis! Tror jeg kjøper MED termostat jeg. Er jo ikke SÅ mange ganger i året en kjører på bane heller.. Spør selger når termostaten slår inn kanskje? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 Ja skal høre med han i morgen når den slår inn 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordcosworth Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Jeg hadde uten termostat, tok tid å få opp ordentlig temp på oljen. Men kjøp for all del oljetemp. måler, da har du full kontroll enten du har termostat eller ikke. Sierra Cosworth 1988mod(solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 jeg kjører og kommer alltid til å kjøre med termostat, OG tempmåler i bunnpanna. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homemade Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Noen som kjører med oljekjøler på Sierraen..? Hvor er denne isåfåll plassert..?Tenkte å kjøpe nå, men litt usikker på hvor jeg skal sette den. Hadde egentlig tenke å sette den rett over viften, dvs bak intrecooleren, men blir kanskje litt for lite luftgjennomstrømning der..? Satte min 19 raders foran innerskjerm på førersiden.Har tatt ut termostaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 http://64.202.180.37/files/laminova.pdfhttp://www.batinc.net/mocal.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 (edited) http://www.opcon.se/subStart.asp?pageID=67...;subPageClick=1 gjør som proffene Edited January 14, 2008 by capri-rs "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now