Cosworth Racing1 Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Noen som kjører med oljekjøler på Sierraen..? Hvor er denne isåfåll plassert..?Tenkte å kjøpe nå, men litt usikker på hvor jeg skal sette den. Hadde egentlig tenke å sette den rett over viften, dvs bak intrecooleren, men blir kanskje litt for lite luftgjennomstrømning der..? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossy88 Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Noen som kjører med oljekjøler på Sierraen..? Hvor er denne isåfåll plassert..?Tenkte å kjøpe nå, men litt usikker på hvor jeg skal sette den. Hadde egentlig tenke å sette den rett over viften, dvs bak intrecooleren, men blir kanskje litt for lite luftgjennomstrømning der..? sett den foran intercooler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 12, 2008 Author Share Posted January 12, 2008 Er det plass foran den da når jeg kjører med stor cooler..? Eller nå det skjæres vekk noe for å lage plass..? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossy88 Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Er det plass foran den da når jeg kjører med stor cooler..? Eller nå det skjæres vekk noe for å lage plass..?Jeg kjører større enn stor og jeg har plass.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 12, 2008 Author Share Posted January 12, 2008 Ok. Men må noe skjæres i da eller har du bare skrudd den fast i noe..? 16 rader du kjører med..? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossy88 Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 (edited) Ok. Men må noe skjæres i da eller har du bare skrudd den fast i noe..? 16 rader du kjører med..?Lager feste i alu, skjærer ikke i noe, har 25 rader 330mmx194 mener jeg.er ikke sikkert du trenger så stor. Edited January 12, 2008 by cossy88 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 12, 2008 Author Share Posted January 12, 2008 cossy88: Mye effekt har du beregnet for kjøleren da? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossy88 Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 cossy88: Mye effekt har du beregnet for kjøleren da? Skal ikke banne på at det var den kjøleren jeg har, mulig den jeg har er større, husker ikke... 1000hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 12, 2008 Author Share Posted January 12, 2008 (edited) 1000 hester ja.. hehe.. Skulle klare seg det! Edited January 12, 2008 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 se gjennom prosjekttråden til ford-racong. han satte den nedetil venstre bak fanger ved luftehull.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 12, 2008 Author Share Posted January 12, 2008 se gjennom prosjekttråden til ford-racong. han satte den nedetil venstre bak fanger ved luftehull.. Takker for tipset:) Så den, måtte bare leite leeeeenge gjennom den tråden først.. hehe..Men noen som vet hvor stor kjøler som treng egentlig for cirka 550 hester? Eller bare å kjøpe størst mulig for å kjøle mest? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 19 rader skulle dekke de flestes behov, husk termostat i uttakplaten for en gatebil. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 termostat på cossi er tull, jeg gjorde den bommerten at jeg hadde dette tidligere, resultatet blei sprekt motorblokk. Dette da blokka ikke er glad i over 100 graders olje temp og mye trykk. Min mocal termoblokk åpenet ved 100-105 graders olje temp. dvs. at jeg likesågodt kunne kjørt uten olje kjøler. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 mocalen min åpner ved ca 80 grader, finnes kanskje forskjellige termostater? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Min Mocal åpnet også på 80. -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 12, 2008 Author Share Posted January 12, 2008 Triggerhappy: Den du har, fungerer den greit med tanke på plasseringen..? Tenkte det ble litt lite luft til oljekjøleren hvis jeg satt den der.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 for guds skyld få termostat på oljekjøleren, ellers tar det EVIGHETER før du får varm olje, en slik på 80 grader er jo perfekt Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 12, 2008 Author Share Posted January 12, 2008 for guds skyld få termostat på oljekjøleren, ellers tar det EVIGHETER før du får varm olje, en slik på 80 grader er jo perfekt Hehe.. Jepp skal det.. Bare leiter etter en god og enkelt plassering nå 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Hadde ikke temperaturmåler, men fikk aldri noen indikasjon på varm olje. Selve kjøleren føltes ikke for varm. Blåser nok mer gjennom der enn man kanskje tror. Men kan dessverre ikke gi noe noe klart svar. -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordcosworth Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Hadde samme plassering som Triggerhappy, fungerte meget greit det. Hadde aldri problemer med selv med gjentatt pull på rullende landevei for justering/bremsing. Hadde sef. temp.måler. Sierra Cosworth 1988mod(solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 12, 2008 Author Share Posted January 12, 2008 Ok Da tror jeg at jeg setter den der jeg også! Desidert enkleste 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Min og skulle påpnet på 80 grader, men gjorde ikke det... skummel og kostbar feil.Jeg kjører med 8 liter olje på motor,big wing, stor olje kjøler, seperat filterholder, ingen olje termostat. motor har ca 70-80 grader etter 5-10 min. med rolig kjøring. Smak og behag med eller uten termostat, kjører du ikke på bane har du ikke behov for annen kjøling en den orginale. Kjører du på bane så hold deg unna termostat, den kan koste deg dyrt... 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 Min og skulle påpnet på 80 grader, men gjorde ikke det... skummel og kostbar feil.Jeg kjører med 8 liter olje på motor,big wing, stor olje kjøler, seperat filterholder, ingen olje termostat. motor har ca 70-80 grader etter 5-10 min. med rolig kjøring. Smak og behag med eller uten termostat, kjører du ikke på bane har du ikke behov for annen kjøling en den orginale. Kjører du på bane så hold deg unna termostat, den kan koste deg dyrt... Men er det ikke fare for at det blir for varmt da hvis du ikke har termostat..? Alle sier du må ha termostat og en sier du ikke må ha.. hehe..Er jo bare å få sjekket om den åpner på 80 grader også før den taes i bruk. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted January 13, 2008 Share Posted January 13, 2008 Men er det ikke fare for at det blir for varmt da hvis du ikke har termostat..? Alle sier du må ha termostat og en sier du ikke må ha.. hehe..Er jo bare å få sjekket om den åpner på 80 grader også før den taes i bruk. Er ikke greia med å kjøre uten termostat at da bruker den oljekjøleren hele tiden, kontra med termostat begynner den å bruke oljekjøleren når olja passerer termostat-temperaturen?Har vel ikke noe å si på hvor varmt det blir etter kjøleren er i bruk? Eller tar jeg feil? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now