Jump to content

Recommended Posts

Posted

er d noen som vet hvor mye fortenning en rst har ved turbo trykk? evt hvor mye dn vil ha med en chippet hjerne? er d noen som vet om noen brae chipper til rst?

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Posted

vet bare grunninnstilinga jeg og den er: 12 grader før øvre dødpunkt og resten er stilt elektronisk av hjernen siden den ikke har vakum

Posted

Har ikke hjernen vakuum sier du?? Og hvor har du disse opplysningen fra, må jeg spørre??

Hjernen får vakuum og den stiller tenningen etter vakuum den får inn.

Stiller grunnstilling på fordeler, så ordner hjernen resten.

 

RST har i tillegg hallgiver, som hjelper hjernen å bestemme tenning.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

hmm, vel jeg bare lurte på d pga jeg driver og ska få laga meg en custom kam, og da var det litt viktig for han og vite hvor mye tenninga flytter seg ved turbotrykk, men lurte på om dette endrer seg noen ved og få chippet hjernen, hvor kan man bestille gode chipper til rst noen som vet?

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Posted
Har ikke hjernen vakuum sier du?? Og hvor har du disse opplysningen fra, må jeg spørre??

Hjernen får vakuum og den stiller tenningen etter vakuum den får inn.

Stiller grunnstilling på fordeler, så ordner hjernen resten.

 

RST har i tillegg hallgiver, som hjelper hjernen å bestemme tenning.

 

 

nå stiller jo ecu'en tenninga etter overtrykket som map-sensoren får, og ikke vakumet.

 

og ved 0.72 bar er det takk og farvel for tenninga, hvis man ikke har chipset :)

Cosworth!

Posted
Har ikke hjernen vakuum sier du?? Og hvor har du disse opplysningen fra, må jeg spørre??

Hjernen får vakuum og den stiller tenningen etter vakuum den får inn.

Stiller grunnstilling på fordeler, så ordner hjernen resten.

 

RST har i tillegg hallgiver, som hjelper hjernen å bestemme tenning.

tror du misforstod meg mente at fordeleren ikke hadde vakum slik den har på sugemotorer

Posted
nå stiller jo ecu'en tenninga etter overtrykket som map-sensoren får, og ikke vakumet.

 

og ved 0.72 bar er det takk og farvel for tenninga, hvis man ikke har chipset :)

 

Ja, du skjønner hva jeg mener ;)

 

tuszi: ja, men hjernen får jo vakuum/overtrykk og stiller tenning etter det og signal fra hallgiver.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Guest Henrik_j
Posted
Ja, du skjønner hva jeg mener ;)

 

tuszi: ja, men hjernen får jo vakuum/overtrykk og stiller tenning etter det og signal fra hallgiver.

map senson måler jo over trykk(med turbo) hallgivren gir jo bare signal hvilken sylinder som er opp for tenning og når den skal tenne, reste tar jo Jernen seg av

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...