MrFord Posted January 12, 2008 Posted January 12, 2008 Hva er det anbefalt å bruke som eksos til denne motoren Jeg tenkte litt på sierra cossie 4x4 eksos som går dobbelt til bakpotta...Eller vanlig sierra cossie eksos... Noen som har noe innspill? “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
Count Posted February 6, 2008 Posted February 6, 2008 Jeg har 2wd cosworthanlegg på min.Bråker fælt, men jeg liker det. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
kai-f250 Posted February 7, 2008 Posted February 7, 2008 eg har 2,5" hele veien med 2 simons potter. bråker ikke i det heletat, går stilt på tomgang. hører at det er noe under panseret når man flater fjøla:) gromm 6er lyd 02mod ford mondeo stv type konebil86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest
a.cosworth Posted February 7, 2008 Posted February 7, 2008 Tror jeg selv ville prøvd med 2,5", en potte under og en litt "åpen" potte bak.-Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
kimosabi Posted February 7, 2008 Posted February 7, 2008 Bare ikke overdriv dimmen på røra. De motorene der liker seg best med bittelitt mottrykk. 2x2" som går sammen til 2,5" før bakre potta blir en ålreit løsning. Sierra XR4i
grandisjohn Posted February 8, 2008 Posted February 8, 2008 (edited) 2" rør bygget videre ut fra originale framre rør, med 2,25" Simons TurboFlex som framre potter. Disse er spesielt godt egnet til å erstatte katalysator, og gir en deilig dempet murrelyd. Videre bakover blir det 2,25" helt ut med ei bakpotte med doble enderør. Ingen "racing" eksos kansje selv om jeg tror det vil funke bra, og med dempet go`lyd som er behagelig i lengden.. Bråkete eksos er bare artig å høre andre ha det... Edited February 8, 2008 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
Garnes Racing Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 jeg har brukt 2" ut på hver side,så over i ett 3" rør,så en 2.75" potte,fra bakstillinga å bak er de 2.75" avsluttet med 2.5"japsepotte med 5" blås:) TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes
Scorpio24 Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 (edited) Anlegget er 2 x 2.5" -> 3" (fjernet alle katalysatorene) og avsluttes med en 3" potte fra Simons.God lyd, spesiellt rundt 3500 - 4000rpm. Etter å ha fjernet 4 katalysatorer ble det igjen morsomt å kjøre bil. Merkbar forksjell i akselerasjon! Edited April 6, 2008 by Scorpio24 1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6
Guest ProBoTecH Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 Noen som vet hvor mye effekt den 4x4 Cossie eksoses puster til ? Blir vel bedre om man tar bort ett par potter ?
Count Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 Anlegget mitt er 2x2.25" -> 3"Jeg har fjernet ALLE katalysatorene og som sagt.. Det bråker skikkelig.. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Scorpio24 Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Anlegget mitt er 2x2.25" -> 3"Jeg har fjernet ALLE katalysatorene og som sagt.. Det bråker skikkelig..Vi skulle kjørt litt "getaway in Oslo" med bilene våre.. Har samme oppsettet på eksosen min.Synes nesten det bråker litt for mye, men lyden er jo helt herlig! 1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6
Count Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Hehe... tror jeg hadde gjemt skiltet mitt og kuta rett til trondheim igjen etter en slik seanse men.. hadde skremt opp endel Osloboere ihvertfall! Jeg vekker hele gata når jeg starter opp min om morran når jeg skal på trening, hehe... Herlig lyd, men som du sier litt voldsom noen ganger. Kjørte forbi en kompis på omkjøringsveien i trondheim i sommer. Han hadde ruta nede og VONDT i ørene etterpå. (Lå vel nesten på turtallsperra i 3. gear tenker jeg. hehe..) Forresten: framkat'ene mine er erstatta av et par spesiallagde downpiper i rustfritt. I følge svendsen eksos forsterket slike rustfrie deler lyden endel. Hmm.. mulig ditt bråker litt mer. anlegget mitt går ikke sammen før etter diffen, og har dermed to parallelle potter før diffen.Men så er det Magnex og da, kjent for å være litt hissig lydmessig. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
MrFord Posted February 23, 2008 Author Posted February 23, 2008 fikk du down pipes fra manifoild til eksos anlegg hos svensen eksos? og hvordan er prisene der? “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
Count Posted February 23, 2008 Posted February 23, 2008 Niks, kjøpt fra england. larini systems som har laget dem. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Scorpio24 Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 Niks, kjøpt fra england. larini systems som har laget dem. Dette skal jeg absolutt sjekke ut! Google.com kan kanskje gi meg svar, hvis ikke må du gjerne poste link til en hjemmeside eller en etterforselger. 1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6
Count Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 De lager bare på ordre.. og de downpipene ligger ikke ute i katalogen. Sjekka nå og de har jammen fjerna hele 24v'n gitt. Men send dem en mail så får du nok svar. De lager hovedsaklig anlegg til lambo, ferrari, pagani osv, så ikke rart det bråker! 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
MrFord Posted February 28, 2008 Author Posted February 28, 2008 Scorpio24: er det universal potte og rør du har brukt til å sveise eksosen?Count: skal sjekke ut det jeg:) har jeg mangler downpipes til min. samt eksos da, med det er lettere å fixxxe:P “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
Scorpio24 Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Scorpio24: er det universal potte og rør du har brukt til å sveise eksosen?Count: skal sjekke ut det jeg:) har jeg mangler downpipes til min. samt eksos da, med det er lettere å fixxxe:P Hei. 2-1 potta ble kjøpt på biltema, rørene ble kjøpt på samme sted som simons-potta. Er forresten 2,5" rør foran og 3" bak. 1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6
RS 1000 Posted April 10, 2008 Posted April 10, 2008 "Vi" har nettopp montert ett helt originalt og bra Cosworth 4x4 eksosanlegg på en Sierra 2,9, og det går overraskende stille og fint. Antageligvis altfor stille for mange. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
kimosabi Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 Sansen for det jeg. Bare dumt å bråke så mye at Onkel blir nyskjerrig. Sierra XR4i
granadaforallepenga Posted May 3, 2008 Posted May 3, 2008 jeg har tenkt: 2" grenrør=2,5"= 2 potter > 2,5" - bakpotte på min 12v noen synspungter? vil ha litt fet lyd : D
MrFord Posted May 21, 2008 Author Posted May 21, 2008 "Vi" har nettopp montert ett helt originalt og bra Cosworth 4x4 eksosanlegg på en Sierra 2,9, og det går overraskende stille og fint. Antageligvis altfor stille for mange. Er det det anlegget som går sammen rett før bakpotta? “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now