laerdh Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 HeisannJeg har akkurat bygd om min sierra dohc til isturbo, og i dag skulle jeg prøve å starte den for første gang, men den viste ikke noe livstegn. Jeg stusser litt på om det kan være innslaget på starteren som er koblet feil, men når jeg vrir om nøkkelen så legger jeg merke til at det er noe som trekker mye strøm. Jeg ser det på lysene i instrumentpanelet, men ingenting skjer. Når jeg kobler av innslagskabelen, så ser jeg ikke lenger den "dimminga" i instrumentpanelet.Jeg sjekket også ledningen med et multimeter, men det var svært lite liv der. Samme var det også med ledningene til coilen også. Noen som har noen forslag? '91 Sierra Sedan IST - Haltech E6X, Garrett T3, Gule dyser, 3" eksos, 3bar map - Ny motor på gang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Helt dødt? Ikke en eneste lyd fra starteren? Har du sjekket spenningen på batteriet og evt. koblinger sitter godt nok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
laerdh Posted January 13, 2008 Author Share Posted January 13, 2008 Det var starteren som var gåen, så det er fikset nå, men jeg får ikke gnist på pluggene.. Har sjekket coilen, og feilen ligger i + / - ledningene inn på coilen. Har prøvd å følge plus'en, og den ser riktig ut, men minusen er klippet av inne i bilen. Kan den bare gå rett til jord? Eller åssen fungerer dette? '91 Sierra Sedan IST - Haltech E6X, Garrett T3, Gule dyser, 3" eksos, 3bar map - Ny motor på gang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutte Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Det var starteren som var gåen, så det er fikset nå, men jeg får ikke gnist på pluggene.. Har sjekket coilen, og feilen ligger i + / - ledningene inn på coilen. Har prøvd å følge plus'en, og den ser riktig ut, men minusen er klippet av inne i bilen. Kan den bare gå rett til jord? Eller åssen fungerer dette? Bare å kjøre i gods. Så går nok det bra - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts