Dorfern Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 (edited) Har lest i mellom ALLE topicane om fusking her men ikke noe som er likt mitt Kan starte med at den går litt ujavnt på tomgang.. tar jeg av regulartoren så går den fint,men da jeg gasser på så lugger det å fusker må pumpe får å få den til å gå oppover... så går den bra til jeg møter 1.1 i lade trykk så kutter/fusker den...Jeg har prøvd å skifte chip men uten hell..Litt info om bilen 270/290 chip mongoose exos. org dyser og mappsensor.Gpa coil.. Har hatt den to ganger til Per gulbransen (autocosult) men ikke funnet ut hva det feiler driten Takker for all hjelp jeg får her fra Kan nevne at fuskinga i bunn har kommet nå men fuskinga på topp har jeg hatt hele tida... Einar Kan legge til at på 1 gir så klarer jeg ikke å få den til å kutte,men mere motstand på hjula og høyere gir så kutter denne slavisk på 1.1 Bar. Dette da med Face chip. Første gangen så fikk jeg chip av jenspeed da var den helt lik ,men da den kom til 1.1 bar så kuttet den med ett smell og slo ut tenninga og bilen stoppet. Så på en måte så hjalp det litt med å bytte chip... Kan jeg være så uheldig at jeg har fått en defekt chip igjen????? Edited January 6, 2008 by Dorfern
OleK Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 testet med lambda? ellers vil jeg kanskje tippe map-sensor, prøvd å byttet denne? Cosworth!
Guest Hovden Racing Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 Prøv å skru ned trykket for å bli kvitt fusking på topp, sjekk avstand på reimhjulsensoren og i fordelern.
Dorfern Posted January 5, 2008 Author Posted January 5, 2008 testet med lambda? ellers vil jeg kanskje tippe map-sensor, prøvd å byttet denne?Ja har testet den med lambda.. Har ikke prøvd å bytte denne med org map- bare 3 bar som ikke funka Prøv å skru ned trykket for å bli kvitt fusking på topp, sjekk avstand på reimhjulsensoren og i fordelern. Har prøvd å skru ned trykket ja.. da blir det borte..men må da ned på 1 bar Skal sjekke dette i morgen..Fordeleren har Per byttet å justert...
tommy w Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 er det forskjell om det er kaldt/varmt ute? Det virker litt som samme problem som jeg har bortsett fra at jeg bare har problemer med ladetrykk og mitt er forskjellig utfra hvilke temp det er ute. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
mr.cossie Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 har du gått over tenningssystemet?? kabler/plugger/fordelerlokk.. osv -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Dorfern Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 er det forskjell om det er kaldt/varmt ute? Det virker litt som samme problem som jeg har bortsett fra at jeg bare har problemer med ladetrykk og mitt er forskjellig utfra hvilke temp det er ute. Kjører så klart mest om vinteren med sierran men har ikke merket no forskjell på tempratur.. har du gått over tenningssystemet?? kabler/plugger/fordelerlokk.. osv Ja flere ganger... Men skader ikke å se over en gang til..
bige Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Har prøvd å skru ned trykket ja.. da blir det borte..men må da ned på 1 bar Skal sjekke dette i morgen..Fordeleren har Per byttet å justert... du har jo funnet feilen for fet blanding
Dorfern Posted January 6, 2008 Author Posted January 6, 2008 Da vel det si at kansje den org mapsensoren er ødelakt da eller?
turbodohc Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Den orginale mapsenoren er jo ein 2 bar. beregnet på opp til 1 bar overtrykk.
PukkelRygg Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 270/290 chip eller Steg1 chip, kjært barn har mange navn... Hvilket chip på facemotorsport bestillte du, f.eks i 4wd Sierra Cosworth hos de, så står det oppgitt på alle chipene til Steg1 at man kun skal bytte -31 actuator og plugger. Dvs. at man skal kjøre med std. mapsensor.Generellt så kutter slike Steg1 chiper på 1.15bar eller noe rett rundt der, da map ikke er korrekt etter dette, samt at mengden bensin og tenning er lik fra 1.0bar. Hvis du kjørt med bredbåndslambda, hva verdiene du hadde på 4gir ved cruising (ikke ladetrykk) og ved fullgass (1.1bar)? Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal
Dorfern Posted January 7, 2008 Author Posted January 7, 2008 270/290 chip eller Steg1 chip, kjært barn har mange navn... Hvilket chip på facemotorsport bestillte du, f.eks i 4wd Sierra Cosworth hos de, så står det oppgitt på alle chipene til Steg1 at man kun skal bytte -31 actuator og plugger. Dvs. at man skal kjøre med std. mapsensor.Generellt så kutter slike Steg1 chiper på 1.15bar eller noe rett rundt der, da map ikke er korrekt etter dette, samt at mengden bensin og tenning er lik fra 1.0bar. Hvis du kjørt med bredbåndslambda, hva verdiene du hadde på 4gir ved cruising (ikke ladetrykk) og ved fullgass (1.1bar)? Det veit jeg ikke pga det viste han ikke sjøl ell.. fikk en han hadde liggende i en skuff der.. Det blir vel feil å sette på 3bar map da eller?? Har utskrift fra Bredbåndslamdaen som jeg fikk av Per i bilen ser på den i kveld
Guest Hovden Racing Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 Ladetrykket skrur du nedi 1bar, så gjenstår problemet å finne ut hva som er galt fra bånn.. Sjekk ALLE kontakter.
Dorfern Posted January 7, 2008 Author Posted January 7, 2008 (edited) Ladetrykket skrur du nedi 1bar, så gjenstår problemet å finne ut hva som er galt fra bånn.. Sjekk ALLE kontakter. Skal gjøre det!! Men går det å sette inn 330 chip fra (L8?) fra Escort cos inn i sierran cos ??? Selfølgelig med 34 actuator , grønndyser od 3bar map.. Edited January 7, 2008 by Dorfern
xr4ti Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 (edited) Nei, dvs P8 passer ikke på L8 eller motsatt! Edited January 7, 2008 by xr4ti
Dorfern Posted January 7, 2008 Author Posted January 7, 2008 (edited) Da har jeg funnet ut hva problemet var!!!! Vi fikk låne en lamda måler får å måle verdiene... hhhmm Denne bilen har gått for magert gitt...Mere bensin å cossien ble glad Tok da i samme slengen (etter på)grønne dysene og 3bar map på.. Dette fungerte veldig bra!! Lite spørsmåltegn til Per må jeg ha etter å hatt den der to ganger!! Fikk ikke testet om den slo ut på 1.1 bar trykk nå ,men vi skal på isen til lørdag å kjøre så vi finner vel det ut der! Etter x antall tusen som er brukt får å finne ut feilen så klarte vi det på en time i kveld Takker for alle svar her !!! Tenkte jeg skulle skrive litt om hva vi fant ut så andre her inne kan se om det er det samme problemet dem har! Etter vi fikk bilen opp på isen så kjørte vi opp lade trykket på 1.3 bar får å se om den kuttet.. Nei det gikk som bare det!!! vi prøvde helt opp til 1.5 bar før vi skrudde den ned i gjen til 1.3 bar.Det vill si at det ikke ligger no sperre/kutt på 1.1 i chipen.. Bremset denne bilen hos per før vi fant ut problemet da fikk vi ut 265hk.. på 1bar trykkVill tippe vi fikk 50 glade hester til med mere bensin ++ på samme trykket!!! Nå kjører vi på 1.3 bar ble en helt ny bil å kjøre gitt Edited February 2, 2008 by Dorfern
OleK Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 testet med lambda? *host* *kremt* :D bra du fant det ut! Cosworth!
morten_cosworth Posted January 11, 2008 Posted January 11, 2008 Eg hadde samme problem på ein 2wd sierra cosworth med orginal map, eg fikk beskjed om att du fikk fuel cut på 1 bar med org map....
Dorfern Posted February 2, 2008 Author Posted February 2, 2008 *host* *kremt* :D bra du fant det ut!He-he ja jeg å Bukker å nikker
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now