Guest svenno Posted January 4, 2008 Posted January 4, 2008 (edited) Heia vurderer og kjøpe en Ford Van Club wagon xlt Dette er nytt på bilen: Nye bremser rundt hele, inkludert bremseskiver (byttet for ca en måned siden på verksted) nye gløde plugger samt gløde relee og kontroller. nytt starter relee samt ny fabrikk overhalet starter. (bytte for ca en måned siden) Lagt opp nytt elektrisk pluss releer. (gjort av verksted) nytt bakre eksos anlegg. det fremre er veldig bra. Hjul lager forran, de bak er bra Ny styre snekke, pluss arm/foring, helt nytt. Nytt lednings nett til tilhenger kontakt. nytt lade system, inkludert batterier. pluss elektrisk.byttet nye side rute heiser. diesel filter er nytt. Gir kassen blei byttet like før jeg kjøpte den, det sitter en forsterket overdrive kasse med olje kjøler.Dette gjør igjenn at bilen egner seg kjempe fint til å dra tunge lass uten at du må være beskymret overat kassen skal ryke. det skal mye til. Kassen girer pent og har ingen feil. Dette er feil på bilen: Trenger nye sommer dekk. den høyre siderute heisen virker ikke. (heisen er ny så jeg mistenker ledningen fra dør bryter til relle.( har ikke hatt tid til å fått fikset det ennå) Vakum dingsen til kickdown virker ikke, men har egentlig ikke noe betyding, går kjempe fint for det. Kosn er disse på vinterføre?og ellers noe man bør se over? Edited January 4, 2008 by svenno
WingDude Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 (edited) send en PM til wingdude han er spesialit på US He he, det er jeg absolutt ikke nei, er andre her på forumet som kan adskillig mere enn meg, men de er kanskje ikke like aktive her.Har kun erfaringer jeg har fått fra min egen bil, en '98 econoline powerstroke.Hadde dritdårlig dekk forrige vinter, bilen kom knapt av flekken. Så jeg tenkte aldri mere, og bestemte meg for at neste bil skulle ha 4x4.Nå er bilen avertert til salgs med helt nye piggdekk, og forskjellen er markant, med litt vekt baki tror jeg den hadde funket meget bra, i tillegg ville jeg anbefalt et sett med hurtigkjettinger da. Men husk på, stor bil = store deler = dyrere deler enn std bil. Edited January 5, 2008 by WingDude
Guest svenno Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 Ok..tenkte ikke så mye på prisan på delan og sånt men tenkte mest på vinterføre og sånt, tenker vest man får sleng på noe så stort eller at den slipper på isen så er det vel ikke bare bare og rette den opp igjen
Guest svenno Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Håper noen flere her kan fortelle litt om kosn di bilan er på vinterføre,det hadde vært veldig hyggelig:-)
Levi_ailj Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Foreldrene mine hadde en econoline for noen år siden. Den var ikke alltid den beste på vinter føre, men med nye gode vinter dekk, litt ekstra vekt baki og hurtigkjettinger lett tilgjengelig, så gikk det greit.Er nok mye en vane sak, man må bli kjent med bilen. Det som er viktig å huske er at det er en stor tung bakhjulstrekker, så man må tenke mer på farten på glatt føre.Ellers er de veldig gøy å kjøre litt "innspirert" med på vinterføre, under fornuftige forhold med god plass -03 Ford Mondeo ST220 -83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt) -84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt)
Guest svenno Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Ja det var det jeg regnet med at på vinterføre må man ta det mere med ro,og serlig på skikkelig glatt føre ja det er skikkelig god plass i dem og veldig fin,og så har dem 2 diesel tanker
pappa torsk Posted January 14, 2008 Posted January 14, 2008 hei,bare ett lite tips ang deler,kjøper du bladet amcar står der plenty av firmaer etc som selger deler til us bil,slett ikke sikkert det er dyrere en til mindre bil,f.eks kosta nye calippere til min chevelle 64 mod 380 kr stk nye..us bil deler er ofte ganske billige siden det er like deler på flere modeller og spenner over mange årsmodeller. vacuum feilen du nevnte kan komme av regulator eller vacuum pump,disse deler kosta ca 1800 stk til chevy,ford er nogenlunde likt..vurderer en 92 mod van selv en liten greie jeg glemte å si,hvis vacuum er dårlig må du ofte opp i max turtall før den girer,hvis din er slik bør du fikse vacuumet slik at den girer normalt,du belaster drevet i oljepumpa på converteren og lameller/mellomplater i gearboksen veldig hardt og dette går i stykker med tiden,særlig hvis du tauer endel,har erfart dette selv
RoyK Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Noe vinterføre bil synes jeg personlig dette ikke er. Funker helt greit, men ikke noe mer enn det tør jeg påstå. Girkassene er også ett svakt punkt på disse. Har ett par kjenninger som har erfart at disse har røket etter relativt lite bruk. Har også hørt en del av andre som har vært borti dette, til og med på "nye" byttekasser. -69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia. The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now