Guest Ford_V6 Posted January 4, 2008 Posted January 4, 2008 (edited) Hei! Er det noen som vet hva som skal være maks fortenning på en 2,3 V6?Og ved hvilket turtall? På forhånd, takk! Edited January 4, 2008 by Ford_V6
cosworth540 Posted January 4, 2008 Posted January 4, 2008 Hei! Er det noen som vet hva som skal være maks fortenning på en 2,3 V6?Og ved hvilket turtall? På forhånd, takk! skal være 6 grader hvis motoren er før mai 75 og 9 grader etter mai 75.Dette gjelder til 1977,men jeg mener det er 12 grader på nyere motorer
Guest Ford_V6 Posted January 4, 2008 Posted January 4, 2008 skal være 6 grader hvis motoren er før mai 75 og 9 grader etter mai 75.Dette gjelder til 1977,men jeg mener det er 12 grader på nyere motorer jeg tenkte på hvilket turtall fordeleren skal gi maks fortenning på? og hvor mye fortenning skal det da være? har satt i trimkam og får den ikke til å gå ordentlig med 9 grader fortenning...
kimosabi Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 jeg tenkte på hvilket turtall fordeleren skal gi maks fortenning på? og hvor mye fortenning skal det da være? har satt i trimkam og får den ikke til å gå ordentlig med 9 grader fortenning... Sett tenning på 12 og kjør minimum 98oktan bensin. Gjerne 99V-power racing. Funker gull på min 2.3. Gå også over pluggene. Sierra XR4i
RS 1000 Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 Hei! Er det noen som vet hva som skal være maks fortenning på en 2,3 V6?Og ved hvilket turtall? På forhånd, takk! Hvilken komp. kjører du og hvilken trimkam er dette? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Ford_V6 Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 (edited) Hvilken komp. kjører du og hvilken trimkam er dette? Jeg har ikke målt kompen, men den er kanskje ørlite høyere enn originalt som er 9.0:1. Har satt på overhalte og planede (ikke høvla) topper. Kammen er en Kent Cams V6T3. Har også en kliss ny Weber 38 DGAS forgasser. Kjøpte denne av et kjent firma i Sverige, og de "bestycket" den til å passe kammen. Edited January 6, 2008 by Ford_V6
RS 1000 Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Jeg har ikke målt kompen, men den er kanskje ørlite høyere enn originalt som er 9.0:1. Har satt på overhalte og planede (ikke høvla) topper. Kammen er en Kent Cams V6T3. Har også en kliss ny Weber 38 DGAS forgasser. Kjøpte denne av et kjent firma i Sverige, og de "bestycket" den til å passe kammen. Med såpass mye kam på så lav komp og så små sylindre så ville jeg gjort følgende test: Bruk tenningslampe, rus motoren til 4500 o/min uten slagen tilkoblet vakumklokken på fordeleren og vri fordeleren til du har tenning 38 grader fød. Hvis ikke dette blir bra, da må du forandre tenningskurven på en eller annen måte. Det er ofte slik at haug-gamle fordelere har de beste tenningskurvene for trimming så hvis du har mulighet kan du også teste med en gammel stiftefordeler med tilhørende coil. Juster også denne som beskrevet over her. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Ford_V6 Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 (edited) Med såpass mye kam på så lav komp og så små sylindre så ville jeg gjort følgende test: Bruk tenningslampe, rus motoren til 4500 o/min uten slagen tilkoblet vakumklokken på fordeleren og vri fordeleren til du har tenning 38 grader fød. Hvis ikke dette blir bra, da må du forandre tenningskurven på en eller annen måte. Det er ofte slik at haug-gamle fordelere har de beste tenningskurvene for trimming så hvis du har mulighet kan du også teste med en gammel stiftefordeler med tilhørende coil. Juster også denne som beskrevet over her. Det skal jeg prøve. Finne frem hørselverna også da tenker jeg... Takker så mye! Edited January 6, 2008 by Ford_V6
Guest Ford_V6 Posted January 9, 2008 Posted January 9, 2008 Med såpass mye kam på så lav komp og så små sylindre så ville jeg gjort følgende test: Bruk tenningslampe, rus motoren til 4500 o/min uten slagen tilkoblet vakumklokken på fordeleren og vri fordeleren til du har tenning 38 grader fød. Hvis ikke dette blir bra, da må du forandre tenningskurven på en eller annen måte. Det er ofte slik at haug-gamle fordelere har de beste tenningskurvene for trimming så hvis du har mulighet kan du også teste med en gammel stiftefordeler med tilhørende coil. Juster også denne som beskrevet over her. Det fungerte helt toppers. Takker så mye for hjelpa!
RS 1000 Posted January 9, 2008 Posted January 9, 2008 Det fungerte helt toppers. Takker så mye for hjelpa! Det tror jeg på. Bare hyggelig, takk for tilbakemelding. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts