Jump to content

Fartssperre på "lastebiler"............

WingDude

Recommended Posts

Noen som har lest dette http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=23597&db=1 ??

Fikk greie på dette på jobben i dag, jobber hos en chevrolet-forhandler, så da kan dere tenke dere at vi jubla....... NOT :angry:

F**ns forbanna pakk av en stat vi lever i alså, mange som vil kjøpe slike biler når man ikke kan kjøre fortere enn 80 km/t, herreeeeeguuuuuuuuuuud sier jeg bare :rolleyes:

Guest JvhCossie
:lol: :lol: :lol: Tenk på de gutta som har kjøpt SVT Lightning og RAM ST/10 nå.... :lol: :lol: Blir nok endel forsikringssaker på "forsvunnede" biler nå ja... :rolleyes:

Og dessverre så er det vel et faktum at det bare er snakk om tid før man innfører begrensinger på vanlige personbiler også. DET blir verre... Men skjønner din vrede, WingDude, det blir jo faktisk snakk om arbeidsplasser dette her òg.

nå har jo gutta med stooor pickup eller suv sluppet billig unna frem til nå da, så det skulle bare mangle at de ikke skulle få fartsperre også. når du kjøper deg en bil som er regga som lastebil men du slipper å stoppe på vektkontroll, så er det ikke en lastebil.

Kjøretøy med tillatt totalvekt over 3500 kg skal i henhold til trafikkreglene uansett ikke kjøres fortere enn 80 km/t. så det spiller ingen rolle synes jeg. skal du ha en lastebil får du en lastebil ferdig med det. kjøp en mindre bil da vel hvis det er så ille å kjøre i lastebil fart.

Jeg vet stemmene inni hodet mitt ikke er riktige, men de har noen fantastiske ideer.

:lol:  :lol:  :lol:  Tenk på de gutta som har kjøpt SVT Lightning og RAM ST/10 nå....  :lol:  :lol:  Blir nok endel forsikringssaker på "forsvunnede" biler nå ja... :rolleyes:

Er fri fart på dette 2spannet. Bensin 1.gangregistrert FØR 1.1 2005 har ingen tilbakevirkende kraft. Så har du lyst på Ford Expedition løp å kjøp!

1.gangregistrert FØR 1.1 2005 har ingen tilbakevirkende kraft. Så har du lyst på Ford Expedition løp å kjøp!

Hmm, sier du det.....

Biler med euro-3 motorer (dieselmotorer) som er registrert fra 1. oktober 2001 til 1. januar 2005 må få montert fartssperre innen 1. januar 2006 hvis de skal brukes utenfor Norge, og innen 1. januar 2008 hvis de bare benyttes nasjonalt.

Hehe.. Hva med panser bilene til kongen og statsrådene da??? må vel få seg sånt og da :D

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

kjøp en mindre bil da vel hvis det er så ille å kjøre i lastebil fart.

Hva med de som trenger stor bil i jobb sammenheng?

Tviler sterkt på at du hadde vært veldig happy om dette gjaldt deg...

Syntes innlegget ditt stinker av Janteloven, og det er det svetteste jeg vet.

oh fyy faaaaaen. norger er et sååååå fett land da!!!!!!!

MØKKA POLITIKERE!!

hu ***** skogholm h*** burde pryles!

da burde alle som får de sperrene satt inn kreve tilbake avgift penger. ettersom bilen bremses ned fra 180 til 80!!!

HVA **** gjør man når man er i utlandet da?? alle i tyskland kjører 200, men ola nordmann sinker høyre feltet i80.

forbanna utspekulert

Edited by FOCUS

Guest ykarlsen

Er ingen problemer med å få en chevy registrert som personbil, bare mye dyrere.

Vi som kjører større lastebiler er pålagt fartsperre. Ikke at det er noe gøy, men jeg mener at kjører man lastebil får man ta konsekvensene.

Slik som klasse c førerkort, fartsperre, eu vært år, osv.....

Noen av dere som har tenkt på at en surburban kan trekke henger på over 5tonn? Hva blir totalvekta da? Eller stopplengde far 140?

Har litt med sikkerhet også da.

Her har vi flere potensiselle byråkrater til den norske stat ser jeg :rolleyes: , (hvis de ikke allerede er det ?) med slike meninger så blir nok enkelte her headhuntet for å gjøre livet surt for oss som jobber med bil til daglig og har det som en hobby og livsstil.

Å forsvare dette blir bare for dumt :angry:

Ja, vi er først ute med å ødelegge ting som er morro som vanlig. Ta f.eks. alkoholavgiftene. Alkohol koster frustrerende mye penger her i landet. Forskjellen ned til nabolandet Sverige er enorm. Det blir meget lønnsom business for herr storsmugglersen og det fører til mer penger til kriminelle miljøer. De høye avgiftene gir MYE penger i statskassa, vi drikker mindre slik at færre folk slår barna sine eller blir lagt på sykehus pga. alkoholforgiftning osv. osv. I regnestykket så lønner det seg totalt for samfunnet. Hadde avgiftene sunket til Sverige-nivå ville nok folk kjøpt mer alkohol, hvert fall i starten, men så høye som avgiftene er i dag ville vi aldri kunne bidratt like mye til statskassa ved et litt øket alkoholkonsum. Og mer fyll koster staten penger. Så det går i minus. Dritt for de som "klarer" å kontrollere seg i fylla. Som må leve med høye alkoholpriser. En helflaske koster 300,- på polet.. hallo.. halv pris i sverige. Ufattelig. En drink koster 100,- på by'n.. ikke langt fra det jeg tjener på en time OVERTID netto det..

men dette er jo egentlig en helt annen debatt :P

1.gangregistrert FØR 1.1 2005 har ingen tilbakevirkende kraft. Så har du lyst på  Ford Expedition løp å kjøp!

Hmm, sier du det.....

JA. Men dette gjelder BENSIN. Ikke diesel. Så det er under 2mnder igen med "fri"fart nybil som Expedition og F250/350 V10 bensin.

Guest ykarlsen
Her har vi flere potensiselle byråkrater til den norske stat ser jeg :rolleyes: , (hvis de ikke allerede er det ?) med slike meninger så blir nok enkelte her headhuntet for å gjøre livet surt for oss som jobber med bil til daglig og har det som en hobby og livsstil.

Å forsvare dette blir bare for dumt :angry:

Sorry! Visst det var mitt inlegg du mente :rolleyes: Forsvarer det ikke. men syns at mange av disse bilene burde vært klasset som det de er, store personbiler. Er jo bedre plass inni en focus enn det er i en chevy s-10 jo........

Vi har et avgiftsystem som er møkk i norge det er det ingen tvil om.

kjøp en mindre bil da vel hvis det er så ille å kjøre i lastebil fart.

Hva med de som trenger stor bil i jobb sammenheng?

Tviler sterkt på at du hadde vært veldig happy om dette gjaldt deg...

Syntes innlegget ditt stinker av Janteloven, og det er det svetteste jeg vet.

ja hva med de som trenger stor bil i jobb sammenheng?

er det greit å kjøre så fort som bilen greier bare det er i jobb sammenheng? føles jo trygt ut det, la alle som har fartsperre få ta den bort. så får vi det mye tryggere på Norske veier.

om jeg hadde blitt happy av det, ja jeg hadde det, har kjørt litt lastebil å synes det var greit med fartsperre jeg. har også kjørt noen store amerikanske biler, å jeg skal love deg det at mange av de er ikke særlig kjempe gode på en svingete norsk vei i over 100.

synes du skal bruke hodet ditt litt før du snakker.

Jeg er faktisk veldig stolt av å være Norsk, å bærer det norske flagget med stolthet.

MVH

Mr.President

Jeg vet stemmene inni hodet mitt ikke er riktige, men de har noen fantastiske ideer.

har kjørt litt lastebil å synes det var greit med fartsperre jeg. har også kjørt noen store amerikanske biler, å jeg skal love deg det at mange av de er ikke særlig kjempe gode på en svingete norsk vei i over 100.

synes du skal bruke hodet ditt litt før du snakker.

Flere som bør bruke hodet her gitt :rolleyes:

Du babler om svingete norske veier og lastebiler i over 100 km/t, vi snakker om amerikanske SUV'er og pickuper på norske veier der fartsgrensa er over 80 km/t, f.eks nye E18 i vestfold, den du sikter til når du snakker om svingete eller ?

Tror du er den fødte byråkrat jeg, og forstår ikke helt at du kan ha noen bilinteresse overhodet med dine holdninger :angry:

ops beklager så mye, viste ikke at alle disse bilene bare blir brukt på nye e18 igjenom vestfold jeg. men du har helt rett den er ikke særlig svingete Wingdude. trudde den reglen gjaldt i hele Norge jeg å ikke bare der. beklager så mye.

viste ikke at bilinteresse gjaldt bare folk som vil kjøre så fort de vil jeg, så jeg har tydligvis ikke de rette holdningene til å ha det, skal prøve å forandre mine holdninger til bilkjøring fremover, slik at jeg kan få de rette holdningene for å ha førerkort.

håper jeg har tillagt meg det rette holdningene før sommern da er jeg ferdig på skolen, som høyskolekandidat i trafikkopplæring, å skal lære folk å ta førerkort, å det er viktig at jeg har de rette holdningene til bilkjøring, så jeg kan lære bort det som er rett.

takker for ett fint svar Wingdude som har gitt meg synet på hva som er riktig å galt.

MVH

Mr.President

ja hva med de som trenger stor bil i jobb sammenheng?

er det greit å kjøre så fort som bilen greier bare det er i jobb sammenheng? føles jo trygt ut det, la alle som har fartsperre få ta den bort. så får vi det mye tryggere på Norske veier.

om jeg hadde blitt happy av det, ja jeg hadde det

Hva med å snu litt på flisa da, og alle med små biler kan kjøre så fort de vil?

Med andre ord er du for sperring på 80 eller 100kmt på ALLE biler i norge?

Vil si det er flere ulykker med små biler som passat og polo enn det er med F250 og Excursion og Tahoe om en tenker ut fra anntallet registrert i norge.

Du som er snart er uteksaminert sjøførlærer har vel litt tilgang på statistikker så vis oss noen om de finnes.

mr.president: synes synd på de som eventuelt skal ha deg under førerkort-opplæring, for makan til kverulant skal man leite lenge etter. Å få så mye svada-preik ut av så lite er temmelig beundringsverdig. :rolleyes:

Forstår du virkelig ikke at problemet er der fartsgrensa er over den hastigheten farts-sperra er på, eller gjør du deg bare dum ??

Og bare så du er klar over det, at disse bilene er registrert som lastebiler, er kun fordi man skulle omgå avgiftsreglene, selv om du synes de er så store betyr veldig lite, for de kan faktisk registreres som personbiler.