k_drey Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 Hei! Vurdere sterkt til å gå til anskaffelse av Sierra Cosworth motor og understell til min Sierra 2,0i CLX. Jeg har tenkt tanken på import, eller bil i Norge som er importert, men ikke betalt avgifter på. Hvis jeg importerer eller kjøper en bil i Norge uten at avgiftene er betalt, må jeg betale disse hvis jeg tar ut motor, drivverk, understell osv, for så å montere dette i min Sierra? Bilen skal selvsagt godkjennes med dette for å få beholde skiltene. Håper noen kan gi meg et godt svar, og ikke kun, "Nei" Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)
escrot Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 (edited) tror det skal gå bra hvis du beholder karosseriet ditt... det er understellnummeret som er viktig... men du må godkjenne bilen med alle forandringene... effektøkning, sporvidde, vekt osv... Edited January 2, 2008 by escrot - 91 Audi 100 2.3E quattro Avant (bruksbil)- 05 Mondeo Mk3 115hk TDCI Trend Stv. (fattern sin)- 97 Mondeo Mk2 1,8 Ghia ST-look (solgt)- 93 Escort Mk5 1,8 CLX ST-look (prosjekt) (solgt)
k_drey Posted January 2, 2008 Author Posted January 2, 2008 Så de vil ikke henge seg opp i det jeg overfører fra en evt. importbil?Hadde vært fint om dette går, da får jeg noe å tenke godt over.. Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)
cross-box Posted January 2, 2008 Posted January 2, 2008 ved og importere en bil er det 25% moms avgifter rett til staten, når det er gjort er det bare og bygge, men som alle andre sier, så er det bare og søke aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
fiesta_xr2i Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 søk først , å ha de med hele veien , BT alså 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
HPL Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 Så lenge karosseriet som skal brukes, er godkjent og vært registrert i Norge mer enn 10 år, så slipper du avgifter.Delebilen du importerer, må du momse inn. En ombygging etter f.eks motorhavari, kan godkjennes som reprasjon dersom du ikke bytter mer enn tre hoveddeler(motor/gir/forstilling).Dersom du må bytte f.eks bakaksel i tillegg, blir det definert som oppbygging av bilen. Dette må man betale avgifter av (om karosseriet har vært registrert i Norge MINDRE enn 10 år). Ergo: om du skal bygge om din 2,0 Sierra, må du bytte bakbremser(bakstilling), forstilling, motor og gir, så defineres dette som oppbygging, og ditt karosseri må da våre reg. i Norge mer enn 10 år for å slippe avgifter. Husk all dokumentasjon på bilen du tar inn, bilder av ombyggingen osv, så gjør du hele prosessen lettere for deg selv og BT. Lykke til! 1998 Volvo S80 - 231hk
insane Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 Hei! Vurdere sterkt til å gå til anskaffelse av Sierra Cosworth motor og understell til min Sierra 2,0i CLX. Jeg har tenkt tanken på import, eller bil i Norge som er importert, men ikke betalt avgifter på. Hvis jeg importerer eller kjøper en bil i Norge uten at avgiftene er betalt, må jeg betale disse hvis jeg tar ut motor, drivverk, understell osv, for så å montere dette i min Sierra? Bilen skal selvsagt godkjennes med dette for å få beholde skiltene. Håper noen kan gi meg et godt svar, og ikke kun, "Nei"hvist du bruker alle delene fra import bilen .til norske karroseriet og dokumentert det via papirene tul import bilen så er det ingen problem 1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på2016 focus rs2015 bmw 520 x
kjellathe1 Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 søke så gokjenne ombygging hos ford først så bt.. dokmenter hvor deler kommer fra... Ford sierra cosworth 91:) Ford sierra 4x4 2,0 91:( Ford Taunus 2,0 79:) Opel Omega 2,6i 91:)
k_drey Posted January 3, 2008 Author Posted January 3, 2008 hvorfor søke ford? Hvorfor?En annen ting er at de er så vanskelige å ha med å gjøre fra før med slikt. Så da er det egentlig bare å importere en bil, ta den inn uten å beale avgifter. For så hive over motor, gir, understell osv, og slippe avgifter?Sierraen jeg har er en 92mod, så den har passert sine 10år for lengst. Kjenner til 10års regelen ved trim ogl fra før.Må jeg momse f.eks en importbil, delene jeg bruker eller hva? Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)
Guest mazdafun Posted January 4, 2008 Posted January 4, 2008 du må momse inn en eventuell delebil ja, men trenger ikke betale hk/vekt-avgifta (engangsavgiften) husk å få med alle papirer på bilen, TÜV-sertifikater etc..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now