Jump to content

Anodisere/eloksere alu


Recommended Posts

noen som har prøvd å eloksere støpe alu? tenker da på bw-t5 huset, cluchhus, bunnpanne, motorfestearmer, diffhus osv.

snakka med en på bergmetall. han sa at resultatet kunne variere på støpealu.

defor burde jeg da få vite, kvaliteten på aluminiumen på delene. (noe jeg ser som umulig), eller erfaringer fra personer som hadde gjort det samme med like deler. før jeg brukte penger på et resultat som kunne bli dritt:)

 

edit:

eller er det noen som har noen andre tips for å behandle "naken" alu? slik at den ser bra ut

Edited by Samatron
Link to comment
Share on other sites

Har du lyst har du lov! Har du vett lar du hver...!!!
trokke noen gidder:)

 

noen som har prøvd å eloksere støpe alu? tenker da på bw-t5 huset, cluchhus, bunnpanne, motorfestearmer, diffhus osv.

snakka med en på bergmetall. han sa at resultatet kunne variere på støpealu.

defor burde jeg da få vite, kvaliteten på aluminiumen på delene. (noe jeg ser som umulig), eller erfaringer fra personer som hadde gjort det samme med like deler. før jeg brukte penger på et resultat som kunne bli dritt:)

 

edit:

eller er det noen som har noen andre tips for å behandle "naken" alu? slik at den ser bra ut

 

men noen som veit??:)

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve noe som heter aludinering dette vil gi en svartmatt og litt grov overflate som gir god beskyttelse

 

EDIT : det er yppelig til støpealuminium

Edited by Cossiman

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Det er meget risikabelt å eloksere støpealuminium da delene blir kjørt gjennom flere typer bad,inklusive lut.Dette er etsende på aluminium,og kan føre til at delen blir fullstendig oppløst i syra.Vanlig alu som ikke er støpt tar ingen skade av elokseringa.Jeg hadde ramme,bakramme,gaffelbein,fothvilere og diverse fra mc'n min til svarteloksering for noen år siden med bra resutat.

Link to comment
Share on other sites

da tar jeg ikke sjansen på eloksilering på støpedelner, det får heller bli med billetdelene.

 

men aludinering hørtest interesangt ut. noe som veit hvem som gjør dette?

 

cosworth540: ble vel dyrt for all den elokseleringa? men ***** det så bra ut:) er det mulig å "maskere" steder man ikke vil ha elosilert?

Link to comment
Share on other sites

da tar jeg ikke sjansen på eloksilering på støpedelner, det får heller bli med billetdelene.

 

men aludinering hørtest interesangt ut. noe som veit hvem som gjør dette?

 

cosworth540: ble vel dyrt for all den elokseleringa? men ***** det så bra ut:) er det mulig å "maskere" steder man ikke vil ha elosilert?

 

Ble ikke mange kroner for det.Jeg har noen kompiser som jobber med det.

Jeg måtte maskere unna lagra i bakramme,og det gjorde jeg med lokk i stål som jeg skrudde fast med gjennomgående skruer.Etter elokseringa hadde mye av disse lokka og skruer/muttera etset bort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte maskere unna lagra i bakramme,og det gjorde jeg med lokk i stål som jeg skrudde fast med gjennomgående skruer.Etter elokseringa hadde mye av disse lokka og skruer/muttera etset bort.

:blink:

Høres ikke ut som noe man drikker så mye av.

Link to comment
Share on other sites

Ble ikke mange kroner for det.Jeg har noen kompiser som jobber med det.

Jeg måtte maskere unna lagra i bakramme,og det gjorde jeg med lokk i stål som jeg skrudde fast med gjennomgående skruer.Etter elokseringa hadde mye av disse lokka og skruer/muttera etset bort.

 

prisene var også bra på berg metall uten noen form for rabatt.

men eloksilering av delene mine er nå utelukket:)

 

men noen som veit noe om aludinering? søkte litt på nett uten resulatater. er det bare fantasi?:P

Link to comment
Share on other sites

:blink:

Høres ikke ut som noe man drikker så mye av.

Tror det er sterke saker som er i karet delene blir dyppet i. :P Snakka med en som drev med dette, og han sa at nesten alt annet du puttet oppi der som ikke var alu forsvant omtrent. :blink:

Edited by EscCos

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...