D.Toft Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Noen som vet om noen sierra xr8??? sierra med V8 orginalt fra ford!!! Hørt at det er laget 250 stk av dem i hele verden.. flesteparten er i africa og australia, tror eg 5.0 liters mustangmotor og MANUELL. drit gøyt.. kunne godt tenke meg en sånn...........
GulenPower Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 står ein del poster frå før innpå her om sierra xr8. men klarte ikkje å finne dei.kunne godt tenkt meg ein sliken bil eg og. eller helst ein 3dørs med ein aluminiums v8'ar frå rover. likar ikkje 5dørs bilar. forresten... eg la merke til ein ting. du har vore medlem sidan 11. november. og no er klokka 04.34 natt til 12. november, og du har 58 poster !!! korleis får du sånt til ? visst du fortsette med samme postinga vil du ha over 21100 poster når det er gått eit år
Anders Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Nei han har vel mye han ville si.. er sånn når mann har mye kunskap mann vil dele med andre. når man kommer til et forum for første gang. Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Zetec-S Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Er vel greit å poste så mykje ja... litt kjipt når folk drar opp poster som er et over et år gammel... men kunnskap må deles...
Guest JvhCossie Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Er en tråd om dette emnet på cosworth.no...
D.Toft Posted November 12, 2004 Author Posted November 12, 2004 står ein del poster frå før innpå her om sierra xr8. men klarte ikkje å finne dei.kunne godt tenkt meg ein sliken bil eg og. eller helst ein 3dørs med ein aluminiums v8'ar frå rover. likar ikkje 5dørs bilar. forresten... eg la merke til ein ting. du har vore medlem sidan 11. november. og no er klokka 04.34 natt til 12. november, og du har 58 poster !!! korleis får du sånt til ? visst du fortsette med samme postinga vil du ha over 21100 poster når det er gått eit år hehe.. liker å dele det eg vet..
clinton Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 synes det er bra vertfall noen "tar av" og svarer siden det ikke er så veldig mye liv på dette forumet 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
D.Toft Posted November 12, 2004 Author Posted November 12, 2004 synes det er bra vertfall noen "tar av" og svarer siden det ikke er så veldig mye liv på dette forumet enig med deg clinton. **** meg så lite svar å få.. hehe. men men..
Guest Slick Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Hmm.... Er Sierra XR8 typegodkjent i Europa`?
D.Toft Posted November 12, 2004 Author Posted November 12, 2004 stå på Combatkit!!! bra noen støtter meg. blir så kjipt å svare for meg selv hele tiden
D.Toft Posted November 12, 2004 Author Posted November 12, 2004 Hmm.... Er Sierra XR8 typegodkjent i Europa`? om eg ikke tar helt feil, er det en eller flere i england.. så da må det kunne gå an å ta dem inn i norge, få norske skilter på, og så bygge om til venstre rattet..
Guest Slick Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Tenkte mer på å bygge om til XR8 i tilfelle.. Får se om jeg finner info om bremser etc..
Guest limet Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Her er noen spes på XR8. SpecificationsAxle, rearType: Centrally located hypoid differential assembly with independant open drive shafts Ratio: 3.5:1 Capacity (litres): 1.5 BrakesDescription: Hydraulic - dual line - servo assisted Front type: Ventilated discs with self adjusting sliding caliper Disc diameter (mm): 280.0 Rear type: Disc brakes Disc diameter (mm): 270.0 ClutchType: Cable operated, self adjusting, with single dry plate Diameter (mm): 255 Total frictional area (cm2): 284 Release bearing: Pre-lubricated Cooling systemType: No loss system Capacity (litres): 12 Radiator type: Pressurized fluid circulation Fan: Two electric fans, 11 blades each, diameter 305 mm Drive lineType: One piece articulated Propeller shaft number: 1 Universal joints (front & rear): Needle roller Electrical systemBattery: 440 A/75 RC low maintenance polypropylene Alternator: 60 A Ignition: New breakerless, thick film module EngineType: V8 cylinder OHV Bore and stroke (mm): 101.6 x 76.2 Displacement (cm3): 4942 Output (kW at r/min, SABS): 150.0 @ 4800 Torque (Nm at r/min, SABS): 330.0 @ 3400 Compression ratio: 9.0:1 Fuel systemFuel pump: Mechanical Carburettor: Ford/Holley 4 venturi Choke: Auto choke Fuel filter: Gauze screen in pump Air cleaner: Replaceable dry paper element Tank capacity (litres): 60.0 LubricationEngine: Full pressure feed to main, big end and camshaft bearings Crankcase capacity (litres): 7.0 Oil cooler: Oil to air type SuspensionFront: type: Independent McPherson struts description: McPherson strut front suspension with 15 mm static scrub radius, forged TCA and rearward mounted 24 mm stabiliser bar and parallel front spring design Rear: type: Independent semi-trailing arms description: Frame mounted semi trailing arm and IRS with variable rate coil springs, including rear stabiliser bar SteeringType: Rack and pinion Steering wheel diameter (mm): 382 Turning circle (kerb to kerb, m): 10.00 Ratio: 19.88:1 Transmission, manualType: Manual gearshift Synchromesh: 5 forward gears Ratios: 1st 2.95, 2nd 1.94, 3rd 1.34, 4th 1.00, 5th 073, reverse 2.76 Capacity (litres): 1.9 WheelsType: Cast aluminium Size: 6.0J x 15 TyresStandard: 195/60 VR 15 Steel belt radial ply MeasurementsWeight (kg): total 1279 (front 683, rear 596), payload 400, total weight 1679 Wheelbase (mm): 2608 Rear track (mm): 1468 Front track (mm): 1452 Height (mm): 1406 Length (mm): 4425 Width (mm): 1725 Changed componentsITEM SOURCE REMARKS Radiator grille Unique F.S.A Source: Trek Plastics Front body crossmember Unique F.S.A Front & rear suspension crossmember - " - Reworked standard component Rear suspension arms - " - Reworked standard component Engine - " - Ford U.S. sourced, 302 cid V8. Build code EX-303, as Mustang minus emissions, power steering and airconditioning. Uses unique camshaft, water pump and carburettor (Holley 780 cfm) Radiator Unique F.S.A. European vendor SERK UK sourced Radiator support Unique F.S.A. Cooling fans Two Granada, with air conditioner, fans Exhaust system - " - Manufactured by Bosal, including engine manifolds Clutch cable - " - Low friction design, manufactured by Repco Clutch and transmission Ford U.S. Carryover 1984 Mustang. Transmission - Borg Wagner T5G (Ford Part No. E3ZR-7003-CA) Driveshaft Unique F.S.A Rear axle (Differential) - " - As used in F.S.A. Granada, 3.5:1 ratio, with new rear and uprated side shafts Axle shafts - " - Granada C.V. joints with new shafts Stub axles - outer - " - To suit Sierra hubs and Granada C.V. joints Brakes - Front European vendor AP Racing - Leamington Spa sourced, four pot caliper type Brakes - Rear - " - A Teves Germany-sourced Alternator and regulator Ford U.S. Part No's: Alt E12F-10300-CA, Reg E2PF-10316-BA Wheels Unique F.S.A. European Vendor Ronal wheels - Germany-sourced, Ford Part No. 84BC-1007-AA
D.Toft Posted November 13, 2004 Author Posted November 13, 2004 vil det si at bremser og oppheng er likt som sierra med 2.8/2.9 motorer??
Guest limet Posted November 14, 2004 Posted November 14, 2004 Det kan jo virke sånn, men at man blander scorpio og sierra deler, vet at Fastford hadde en repotasje om dette. Etter d jg har hørt er ikke vekta på 6,eren og 8,eren så veldig forsjellig, rundt 20-25 kg. skulle jg ha bygd en replika av xr8, ville d ha sett slik ut.302 motort5 kasse fra rwd cosworthmellomaksel fra cosworthei hybrid sierra/scorpio cosworth bakstillingfjørbein fra scorpio cosworth framme. ca sånn.
GulenPower Posted November 14, 2004 Posted November 14, 2004 Det kan jo virke sånn, men at man blander scorpio og sierra deler, vet at Fastford hadde en repotasje om dette. stemmer det. har bladet ein plass også. men klarte ikkje og finne det akkurat no. fått lånt meg scanner no også, så kanskje eg kan scanne og legge det ut i morgon.
D.Toft Posted September 3, 2005 Author Posted September 3, 2005 en xr8 tilsalgs: http://www.affordableclassics.co.uk/carsforsale.htm
frode Posted September 3, 2005 Posted September 3, 2005 stilig! tenk å bygd om en vanlig sierra til denne typen. da ville jeg hatt den slik som på det bildet du postet. med felger med stor felgkant!! '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
D.Toft Posted September 3, 2005 Author Posted September 3, 2005 er faktisk inne på tanken selv med en 302 mustang motor og t5g girkasse.. tenkte å snakke me ford kverneland ang detaljer, men først hus og penger
Anders Posted September 6, 2005 Posted September 6, 2005 Altså.. det man trenger er en 4 dørs is og xr4 vinge og en heima mekka grill så har mann stylingen. 2,8 understell og en v8 og cossi girkasse. og mann er i box.. trenger ikke å bli så dyrt det vel!! Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
2.8 injection Posted September 6, 2005 Posted September 6, 2005 er visst noen forder som kom med v8 i sør afrika...capri perana og sierra xr8 er to av dem...var det fler? Capri perana gikk visst noe sykt...5.8 sek 0-100...de kjørte visst på standard bremser foran og bak på capri'en 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now