Boosti Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 (edited) En kamerat har en 90`mod sierrra med 2,0l doch motor. Problemet med motoren er at den enten går og jager på turtall (ca 800-1000 o/min) eller går alt for høyt på turtall (over 2000 o/min). Vi sjekka feilkoder på bilen i går, og fikk feil på gasspejeld føler første gangen. Og andre gangen vi prøvde dette fikk vi feil på okatan justerings plugg (tror jeg det het).Er det gasspjeld føleren som lager problemet, eller er der oktan justeringa? Og hva er og hvor sitter den okatan justerings pluggen? Bil eieren mener også at bilen noen ganger drar dårligere, av og til detter den også veldig sakte ned på turtall. Men disse feilen kommer og går.... Edited December 29, 2007 by Boosti Mondeo Mk1 prosjekt
Guest mats Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 halo...tror jeg har samme problemet men ruser seg opp og kutter ved ca 3000o/min.....ingen som har svar?
Paul Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 En kamerat har en 90`mod sierrra med 2,0l doch motor. Problemet med motoren er at den enten går og jager på turtall (ca 800-1000 o/min) eller går alt for høyt på turtall (over 2000 o/min). Vi sjekka feilkoder på bilen i går, og fikk feil på gasspejeld føler første gangen. Og andre gangen vi prøvde dette fikk vi feil på okatan justerings plugg (tror jeg det het).Er det gasspjeld føleren som lager problemet, eller er der oktan justeringa? Og hva er og hvor sitter den okatan justerings pluggen? Bil eieren mener også at bilen noen ganger drar dårligere, av og til detter den også veldig sakte ned på turtall. Men disse feilen kommer og går.... Falskluft en plass kansje?
Anders_K Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 Kan være tett der med lufteskruen ved siden av spjeldet. eller som tidligere nevnt at den suger falskluft. halo...tror jeg har samme problemet men ruser seg opp og kutter ved ca 3000o/min.....ingen som har svar?Var ute for en doch som det skjedde med, da hadde tomgangsregulatoren skylden. men får du høyere turtall enn 3000 når du kjører? 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P.
zanor Posted December 30, 2007 Posted December 30, 2007 En kamerat har en 90`mod sierrra med 2,0l doch motor. Problemet med motoren er at den enten går og jager på turtall (ca 800-1000 o/min) eller går alt for høyt på turtall (over 2000 o/min). Vi sjekka feilkoder på bilen i går, og fikk feil på gasspejeld føler første gangen. Og andre gangen vi prøvde dette fikk vi feil på okatan justerings plugg (tror jeg det het).Er det gasspjeld føleren som lager problemet, eller er der oktan justeringa? Og hva er og hvor sitter den okatan justerings pluggen? Bil eieren mener også at bilen noen ganger drar dårligere, av og til detter den også veldig sakte ned på turtall. Men disse feilen kommer og går....Har dere sjekka at den blind pluggen sitter på på undersia ta gasspjeldet enda? Skal sitte en "gummi propp" på en rørstuss som stikker ut der.Hadde detti ta på en kompis sin og den hadde da noe av de samme symptomene.
Boosti Posted December 31, 2007 Author Posted December 31, 2007 Har dere sjekka at den blind pluggen sitter på på undersia ta gasspjeldet enda? Skal sitte en "gummi propp" på en rørstuss som stikker ut der.Hadde detti ta på en kompis sin og den hadde da noe av de samme symptomene. Skal ta og sjekke etter det.... Nå går foresten bilen veldig ujevnt....den jager fra 800 o/min og til den nesten stopper. Det er plagsomt for eieren da den stopper i alle lyskryss... Mondeo Mk1 prosjekt
Guest Brian Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Skal ta og sjekke etter det.... Nå går foresten bilen veldig ujevnt....den jager fra 800 o/min og til den nesten stopper. Det er plagsomt for eieren da den stopper i alle lyskryss... akurat samme er det med min bil. vet ikke hva det er, men vet at bensinpumpa mi er dåli..hiver meg med, får kan ikke tro det er bare bensinpumpa som gjør det.
Guest ohc2turbo Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 hvis motoren jager kan det tyde på falskluft. Sjekk slangestuss nede ved røret til veivhusventilasjonen eller sprekk/eksoslekk ved manifold.. Muligens også dårlig tomgangsreulator.
Leo Posted January 10, 2008 Posted January 10, 2008 Prøv å napp av kontakten på MAP-sensoren, kan være den som tuller. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
k3nn37 Posted January 10, 2008 Posted January 10, 2008 Prøv å napp av kontakten på MAP-sensoren, kan være den som tuller. uten map sensoren så stopper jo motoren.. (min gjør det ivertfall )map sensoren er jo den som føler på hvor mye bensin og gnist motoren skal ha.. map sensor forklaring: prøv helle å koble fra tomgangregulatoren din..tomgangen kommer nok til å dette ned når du kobler den fra så bare hold spjelle litt oppe når du tester.. hvis tomgangen fortsatt går opp og ned er det noe falskluft et sted, men hvis den er stabil så er det den som er ødelagt.. her er tomgangsregulatoren (idle speed control valve)
Leo Posted January 19, 2008 Posted January 19, 2008 Min bil har defekt MAP-sensor. Når jeg tok av kontakten og starta motoren gikk den nesten helt fint igjen. Nå kjører jeg uten MAP, nesten uten feilsymptomer. Motorstyringa beregner ganske bra ut fra TP og lambda. Du trenger ikke forklare meg hva en MAP er, jeg er bilmekaniker/tekniker Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now